Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi |
Ders Kodu |
PSYC 101 |
Ders Adı İngilizce |
Introduction to Psychology |
Ders Adı Türkçe |
Psikolojiye Giriş |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme |
Dersin Düzeyi |
Başlangıç |
Dönem |
Güz |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: 0 |
Laboratuvar : 0 |
Diğer: 0 |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 137 saat |
Ders Kredileri |
5 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
Yok |
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Yok |
Kayıt Kısıtlamaları |
Sadece lisans öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Psikolojinin sosyal, gelişimsel, bilişsel, klinik, sağlık gibi ana alt disiplinlerinin temel teorik arka planını öğrenmek ve psikolojiyi bir bilim dalı olarak tanımak; saygın psikoloji dergilerinde yayımlanan ampirik makaleleri anlayabilmek ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
|
Ders Açıklaması |
Bu ders, öğrencileri insan doğasının bilimsel araştırmasıyla tanıştırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler beyin ve davranış, öğrenme teorileri, düşünme ve hafıza, gelişim, sosyal etkileşim, kişilik ve zeka, psikopatoloji gibi temel konular hakkında teorik bilgi alacaklar ve aynı zamanda araştırma sorularını yanıtlamakta kullanılan metodları öğreneceklerdir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) psikolojinin ana alt disiplinlerindeki temel teorileri anlamak
2) Uygulanan araştırma yöntemleri ve teorilerle ilgili bilimsel makaleleri değerlendirmek
3) İngilizceyi anlama ve bilimsel bir şekilde kullanma konusunda yetkinlik kazanmak
4) yeni araştırma fikirleri yaratmak
5) psikolojik teorileri ve araştırmaları doğru etik formatta tartışmak
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
|
|
|
|
|
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
|
|
|
|
|
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
|
|
|
|
|
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
|
|
|
|
|
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
|
|
|
|
|
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
|
|
|
|
|
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
|
|
|
|
|
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
|
|
|
|
|
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
|
|
|
|
|
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
|
|
|
|
|
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
|
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
N |
|
2) |
Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
N |
|
3) |
Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
N |
|
4) |
Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
N |
|
5) |
Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
N |
|
6) |
Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
N |
|
7) |
Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
N |
|
8) |
Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
N |
|
9) |
Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
N |
|
10) |
Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
N |
|
11) |
Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N |
|
Hazırlayan ve Tarih |
BEYZA TEPE ÇOMOĞLU , December 2017 |
Ders Koordinatörü |
MÜJDE PEKER BOOTH |
Dönem |
Güz |
Dersi Veren(ler) |
Prof. Dr. MÜJDE PEKER BOOTH |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Derse giriş, bilimsel/bilimsel olmayan kaynakları anlama. |
2) |
Evrim |
3) |
Tarih & Psikolojik Araştırma Yöntemleri |
4) |
Bilişsel Psikoloji |
5) |
Biyolojik Psikoloji |
6) |
Vize 1 |
7) |
Sosyal Psikoloji |
8) |
Gelişimsel Psikoloji |
9) |
Bireysel farklılıklar psikolojisi |
10) |
Psikopatoloji |
11) |
Vize II |
12) |
Psikolojik Müdahaleler |
13) |
Endüstriyel Psikoloji |
14) |
Suç Psikolojisi |
15) |
Final Sınav Dönemi |
16) |
Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Önerilen okuma: Banyard, P., Gillon, D., Norman, C., & Winder, B. (2015). Essential psychology (2th ed.). London, UK: Sage Publications, Ltd.
Ayrıca, Psychological Science dergisinden belirli zorunlu okumalar da olacaktır. |
Öğretme Teknikleri | Bu ders tamamen ters yüz formatında öğretilecektir. Ders organizasyonu üç ana çalışmadan oluşmaktadır: (1) ilki, ders öncesi videoları izlemek ve video içeriğiyle ilgili kısa değerlendirmeleri (quiz) yapmaktır; (2) ikincisi, ana ders sırasında ders öncesi materyalleri entegre etmek, yeni kavramları eklemek ve ana derslerin sonunda grup çalışmalarına katılmaktır; (3) üçüncüsü, grup çalışması olarak bir ampirik makaleyi birlikte okumak, makaleyi tartışmak ve birlikte tartışılacak iyi bir soru bulmaktır. |
Ödev ve Projeler | Öğrencilerden, bir grup çalışması olarak makaleler üzerinde çalışmaları istenecek ve Psikolojik Bilim dergisinde yayımlanan bir makalenin zorunlu okumasına dayanan bir tartışma sorusu bulmaları beklenecektir. Tartışma dersinden önce makaleleri okumaları ve tartışma soruları hazırlamaları istenecektir. |
Laboratuvar Çalışması | Yok |
Bilgisayar Kullanımı | Yok |
Diğer Aktiviteler | Öğrencilerden her haftanın kitap bölümünü ve makalesini o haftanın sınıf oturumundan önce okumaları istenecek. Sınıf tartışmaları, bu okumaların yanı sıra çeşitli videolara da dayanacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Devam |
14 |
% 10 |
Küçük Sınavlar |
10 |
% 20 |
Ara Sınavlar |
2 |
% 40 |
Final |
1 |
% 30 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
tepebe@mef.edu.tr
Eğitmenin e-posta adresi: tepebe@mef.edu.tr
Tüm derslere katılım zorunludur. Geç kalan veya hazırlıksız gelen öğrenciler o derse alınmayacak ve bu durum sürekli değerlendirme notlarını etkileyecektir.
Öğrenciler, planlanmış bir sınava katılamadıklarında geçerli, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Ara sınavı kaçırmaları durumunda telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları, ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir.
Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenmektedir; bu, ders içeriğine ve diğerlerinin görüşlerine saygı göstermeyi de kapsar.
Her türlü kopya, yalan ve aldatma eylemleri, intihal ve sınav sırasında kopya çekme gibi çeşitli biçimleriyle dürüstlük dışıdır ve kabul edilmeyecektir. Akademik dürüstsüzlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |