PSYC 101 Introduction to PsychologyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 101
Ders Adı İngilizce Introduction to Psychology
Ders Adı Türkçe Psikolojiye Giriş
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: None Laboratuvar : None Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 137 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Psikolojinin sosyal, gelişimsel, bilişsel, klinik, sağlık gibi ana alt disiplinlerinin temel teorik arka planını öğrenmek ve psikolojiyi bir bilim dalı olarak tanımak; saygın psikoloji dergilerinde yayımlanan ampirik makaleleri anlayabilmek ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
Ders Açıklaması Bu ders, öğrencileri insan doğasının bilimsel araştırmasıyla tanıştırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler beyin ve davranış, öğrenme teorileri, düşünme ve hafıza, gelişim, sosyal etkileşim, kişilik ve zeka, psikopatoloji gibi temel konular hakkında teorik bilgi alacaklar ve aynı zamanda araştırma sorularını yanıtlamakta kullanılan metodları öğreneceklerdir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) psikolojinin ana alt disiplinlerindeki temel teorileri anlamak
2) Uygulanan araştırma yöntemleri ve teorilerle ilgili bilimsel makaleleri değerlendirmek
3) İngilizceyi anlama ve bilimsel bir şekilde kullanma konusunda yetkinlik kazanmak
4) yeni araştırma fikirleri yaratmak
5) psikolojik teorileri ve araştırmaları doğru etik formatta tartışmak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir S Derse Katılım,Sınav
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) N
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir N
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir S Seçiniz,Derse Katılım
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir N
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler N
Hazırlayan ve Tarih BEYZA TEPE ÇOMOĞLU , December 2017
Ders Koordinatörü BANU FEMİR GÜRTUNA
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. MÜJDE PEKER BOOTH

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Derse giriş, bilimsel/bilimsel olmayan kaynakları anlama.
2) Evrim
3) Tarih & Psikolojik Araştırma Yöntemleri
4) Bilişsel Psikoloji
5) Biyolojik Psikoloji
6) Vize 1
7) Sosyal Psikoloji
8) Gelişimsel Psikoloji
9) Bireysel farklılıklar psikolojisi
10) Psikopatoloji
11) Vize II
12) Psikolojik Müdahaleler
13) Endüstriyel Psikoloji
14) Suç Psikolojisi
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarÖnerilen okuma: Banyard, P., Gillon, D., Norman, C., & Winder, B. (2015). Essential psychology (2th ed.). London, UK: Sage Publications, Ltd. Ayrıca, Psychological Science dergisinden belirli zorunlu okumalar da olacaktır.
Öğretme TeknikleriBu ders tamamen ters yüz formatında öğretilecektir. Ders organizasyonu üç ana çalışmadan oluşmaktadır: (1) ilki, ders öncesi videoları izlemek ve video içeriğiyle ilgili kısa değerlendirmeleri (quiz) yapmaktır; (2) ikincisi, ana ders sırasında ders öncesi materyalleri entegre etmek, yeni kavramları eklemek ve ana derslerin sonunda grup çalışmalarına katılmaktır; (3) üçüncüsü, grup çalışması olarak bir ampirik makaleyi birlikte okumak, makaleyi tartışmak ve birlikte tartışılacak iyi bir soru bulmaktır.
Ödev ve ProjelerÖğrencilerden, bir grup çalışması olarak makaleler üzerinde çalışmaları istenecek ve Psikolojik Bilim dergisinde yayımlanan bir makalenin zorunlu okumasına dayanan bir tartışma sorusu bulmaları beklenecektir. Tartışma dersinden önce makaleleri okumaları ve tartışma soruları hazırlamaları istenecektir.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerÖğrencilerden her haftanın kitap bölümünü ve makalesini o haftanın sınıf oturumundan önce okumaları istenecek. Sınıf tartışmaları, bu okumaların yanı sıra çeşitli videolara da dayanacaktır.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 10 % 20
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi tepebe@mef.edu.tr

Eğitmenin e-posta adresi: tepebe@mef.edu.tr Tüm derslere katılım zorunludur. Geç kalan veya hazırlıksız gelen öğrenciler o derse alınmayacak ve bu durum sürekli değerlendirme notlarını etkileyecektir. Öğrenciler, planlanmış bir sınava katılamadıklarında geçerli, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Ara sınavı kaçırmaları durumunda telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları, ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenmektedir; bu, ders içeriğine ve diğerlerinin görüşlerine saygı göstermeyi de kapsar. Her türlü kopya, yalan ve aldatma eylemleri, intihal ve sınav sırasında kopya çekme gibi çeşitli biçimleriyle dürüstlük dışıdır ve kabul edilmeyecektir. Akademik dürüstsüzlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 1 1 20
Küçük Sınavlar 10 1 1 20
Ara Sınavlar 2 4 2 12
Final 1 14 1 15
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü/25 5.5
AKTS 5