Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PSYC 101 | ||||
Ders Adı İngilizce | Introduction to Psychology | ||||
Ders Adı Türkçe | Psikolojiye Giriş | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 137 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Psikolojinin sosyal, gelişimsel, bilişsel, klinik, sağlık gibi ana alt disiplinlerinin temel teorik arka planını öğrenmek ve psikolojiyi bir bilim dalı olarak tanımak; saygın psikoloji dergilerinde yayımlanan ampirik makaleleri anlayabilmek ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, öğrencileri insan doğasının bilimsel araştırmasıyla tanıştırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler beyin ve davranış, öğrenme teorileri, düşünme ve hafıza, gelişim, sosyal etkileşim, kişilik ve zeka, psikopatoloji gibi temel konular hakkında teorik bilgi alacaklar ve aynı zamanda araştırma sorularını yanıtlamakta kullanılan metodları öğreneceklerdir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) psikolojinin ana alt disiplinlerindeki temel teorileri anlamak 2) Uygulanan araştırma yöntemleri ve teorilerle ilgili bilimsel makaleleri değerlendirmek 3) İngilizceyi anlama ve bilimsel bir şekilde kullanma konusunda yetkinlik kazanmak 4) yeni araştırma fikirleri yaratmak 5) psikolojik teorileri ve araştırmaları doğru etik formatta tartışmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Sınav |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | S | Derse Katılım |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | S | Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | Derse Katılım |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Derse Katılım,Sınav |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Sınav |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | H | Derse Katılım |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | BEYZA TEPE ÇOMOĞLU , December 2017 |
Ders Koordinatörü | MÜJDE PEKER BOOTH |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. MÜJDE PEKER BOOTH |
Hafta | Konu |
1) | Derse giriş, bilimsel/bilimsel olmayan kaynakları anlama. |
2) | Evrim |
3) | Tarih & Psikolojik Araştırma Yöntemleri |
4) | Bilişsel Psikoloji |
5) | Biyolojik Psikoloji |
6) | Vize 1 |
7) | Sosyal Psikoloji |
8) | Gelişimsel Psikoloji |
9) | Bireysel farklılıklar psikolojisi |
10) | Psikopatoloji |
11) | Vize II |
12) | Psikolojik Müdahaleler |
13) | Endüstriyel Psikoloji |
14) | Suç Psikolojisi |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Önerilen okuma: Banyard, P., Gillon, D., Norman, C., & Winder, B. (2015). Essential psychology (2th ed.). London, UK: Sage Publications, Ltd. Ayrıca, Psychological Science dergisinden belirli zorunlu okumalar da olacaktır. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders tamamen ters yüz formatında öğretilecektir. Ders organizasyonu üç ana çalışmadan oluşmaktadır: (1) ilki, ders öncesi videoları izlemek ve video içeriğiyle ilgili kısa değerlendirmeleri (quiz) yapmaktır; (2) ikincisi, ana ders sırasında ders öncesi materyalleri entegre etmek, yeni kavramları eklemek ve ana derslerin sonunda grup çalışmalarına katılmaktır; (3) üçüncüsü, grup çalışması olarak bir ampirik makaleyi birlikte okumak, makaleyi tartışmak ve birlikte tartışılacak iyi bir soru bulmaktır. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilerden, bir grup çalışması olarak makaleler üzerinde çalışmaları istenecek ve Psikolojik Bilim dergisinde yayımlanan bir makalenin zorunlu okumasına dayanan bir tartışma sorusu bulmaları beklenecektir. Tartışma dersinden önce makaleleri okumaları ve tartışma soruları hazırlamaları istenecektir. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Öğrencilerden her haftanın kitap bölümünü ve makalesini o haftanın sınıf oturumundan önce okumaları istenecek. Sınıf tartışmaları, bu okumaların yanı sıra çeşitli videolara da dayanacaktır. | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
tepebe@mef.edu.tr Eğitmenin e-posta adresi: tepebe@mef.edu.tr Tüm derslere katılım zorunludur. Geç kalan veya hazırlıksız gelen öğrenciler o derse alınmayacak ve bu durum sürekli değerlendirme notlarını etkileyecektir. Öğrenciler, planlanmış bir sınava katılamadıklarında geçerli, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Ara sınavı kaçırmaları durumunda telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları, ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenmektedir; bu, ders içeriğine ve diğerlerinin görüşlerine saygı göstermeyi de kapsar. Her türlü kopya, yalan ve aldatma eylemleri, intihal ve sınav sırasında kopya çekme gibi çeşitli biçimleriyle dürüstlük dışıdır ve kabul edilmeyecektir. Akademik dürüstsüzlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 1 | 1 | 20 | |||
Küçük Sınavlar | 10 | 1 | 1 | 20 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 14 | 1 | 15 | |||
Toplam İş Yükü | 137 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.5 | ||||||
AKTS | 5 |