Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi |
Ders Kodu |
PSYC 106 |
Ders Adı İngilizce |
Introduction to Social Psychology |
Ders Adı Türkçe |
Sosyal Psikolojiye Giriş |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme |
Dersin Düzeyi |
Başlangıç |
Dönem |
Bahar |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: 0 |
Laboratuvar : 0 |
Diğer: 0 |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 131 saat |
Ders Kredileri |
5 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
Yok |
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Yok |
Kayıt Kısıtlamaları |
Sadece Psikoloji Lisans öğrencileri derse kayıt yapabilir |
Genel Eğitim Hedefi |
Sosyal biliş, yükleme, benlik ve kimlik, tutumlar, sosyal etki, gruplar ve karar verme ve gruplar-arası davranış gibi sosyal psikolojinin ana alanlarının temel teorik arka planına aşina olmak ve psikolojiyi bilimsel bir disiplin olarak tanıtmak.
Yüksek etki değerine sahip psikoloji dergilerinde yayınlanan ampirik makaleleri anlayabilme ve eleştirebilme.
Ayrıca öğrencilerden temel kavramları günlük yaşamlarına ve çevrelerindeki önemli sosyal sorunlara uygulamaları istenecektir. |
Ders Açıklaması |
Bu ders, öğrencileri sosyal psikoloji alanıyla tanıştırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, alandaki önemli ve klasikleşmiş araştırmalar ve yeni gelişmeler ışığında sosyal psikolojinin temel kavramları ile tanıştırılacaktır. Öğrenciler aynı zamanda araştırma sorularını yanıtlamakta kullanılan metotları öğreneceklerdir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) sosyal psikolojideki temel teorileri anlamak;
2) insan davranışının bağlamsal özgüllüğünü (ve durumlar arası tutarlılığın nispeten zayıf olduğunu) anlamak
3) bilimsel İngilizceyi anlamak ve bunu bilimsel bir şekilde iletmek;
4) yeni araştırma fikirleri üretmek;
5) psikolojik teorileri ve araştırmaları doğru etik formatta tartışabilmek;
6) Fikir farklılıkları konusunda açık fikirli bir görüş benimsemek ve gruplar arasında hoşgörü ve anlayışı teşvik etmek.
7) bilimsel makaleleri kullanılan araştırma yöntemleri ve teorileri açısından değerlendirmek;
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
|
|
|
|
|
|
|
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
|
|
|
|
|
|
|
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
|
|
|
|
|
|
|
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
|
|
|
|
|
|
|
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
|
|
|
|
|
|
|
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
|
|
|
|
|
|
|
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
|
|
|
|
|
|
|
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
|
|
|
|
|
|
|
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
|
|
|
|
|
|
|
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
|
|
|
|
|
|
|
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
|
|
|
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
N |
|
2) |
Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
N |
|
3) |
Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
N |
|
4) |
Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
N |
|
5) |
Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
S |
Ödev,Derse Katılım
|
6) |
Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
N |
|
7) |
Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
N |
|
8) |
Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
S |
Ödev
|
9) |
Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
H |
Derse Katılım
|
10) |
Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
S |
Ödev
|
11) |
Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N |
|
Hazırlayan ve Tarih |
ARZU KARAKULAK , November 2023 |
Ders Koordinatörü |
ARZU KARAKULAK |
Dönem |
Bahar |
Dersi Veren(ler) |
Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP ECEM PİYALE |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Sosyal Psikolojiye Giriş |
2) |
Sosyal Psikolojide Yöntemler |
3) |
Sosyal Biliş |
4) |
Sosyal Algı |
5) |
Benlik kavramı |
6) |
Eylemlerimizi Gerekçelendirme İhtiyacı |
7) |
Vize sınavı |
8) |
Tutumlar ve Tutum Değişikliği |
9) |
Sosyal Etki ve (Gruba) Uyma |
10) |
Grup Süreçleri |
11) |
Kişilerarası Çekim ve Romantik İlişkiler |
12) |
Prososyal Davranış |
13) |
Önyargı |
14) |
Konu Tekrarı |
15) |
Final Sınav Dönemi |
16) |
Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Aronson, E., Wilson, T. D., Akert, R. M. & Sommers (2018). Social Psychology. Pearson (9th Ed.)
İşlenecek konuyla ilgili ek makaleler ders esnasında öğrencilere verilecektir. |
Öğretme Teknikleri | Bu ders "flipped learning" formatında öğretilecektir. Öğrencilere derse gelmeden önce her konu için hazırlanan çevrimiçi tanıtım dersini izlemeleri ve/veya ders kitabındaki ilgili bölümü okumak ile yükümlü olacaktır; ve bu içeriklerle ilgili quizleri tamamlamaları sağlanacaktır. Ders süresi boyunca ilgili kavramlar üzerinde daha derin bir çalışma yapılacak ve öğrencilerden edindikleri bilgileri tartışmaları ve bunları gerçek yaşam durumlarına uygulamaları istenecektir. Birkaç hafta boyunca ders saatinde okunmak üzere ele alınan konuyla ilgili ek bilimsel makaleler verilecek ve öğrenciler tartışma soruları bulmakla sorumlu olacak. Daha sonra bu makaleler araştırma metodolojileri ve teorik arka planlarına dayalı olarak tartışılacaktır.
Öğrencilerin hazırlık materyallerini ve quizleri tamamlamak için yeterli zaman harcayarak derse hazırlanmaları beklenecektir. Ayrıca sınıf tartışmalarına uygun şekilde katkıda bulunmaları ve diğer öğrencilerin öğrenimine yardımcı olmaları da beklenecektir.
Eğitmen olarak ben, her sınıf için uygun, çok zor olmayan bir İngilizce seviyesinde yüksek kaliteli materyaller hazırlamayı ve seçmeyi taahhüt ediyorum (bu ders birinci sınıf öğrencilerine yöneliktir). |
Ödev ve Projeler | Öğrencilerden ders saati içerisinde "reflection paper" ödevleri tamamlamaları istenecektir. Bu kapsamda sosyal psikolojiyi tanımlamalarını isteyen soru
olgu/kavramların gerçek hayattaki olaylara uygulanması istenilecektir veya bir bilimsel makale hk. eleştirel bir yorum getirmeleri istenilecektir. |
Laboratuvar Çalışması | yok |
Bilgisayar Kullanımı | Yok |
Diğer Aktiviteler | Öğrencilerden her haftanın kitap bölümünü ve (varsa) makaleyi o haftanın sınıf oturumundan önce okumaları istenecektir. Sınıf tartışmaları bu okumaların yanı sıra çeşitli videolara dayalı olacaktır.
Öğrencilerden ayrıca hazırlık materyalleriyle ilgili çeşitli ders öncesi quizleri tamamlamaları istenecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Devam |
14 |
% 15 |
Uygulama |
1 |
% 15 |
Ara Sınavlar |
1 |
% 35 |
Final |
1 |
% 35 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
karakulaka@mef.edu.tr
Tüm derslere katılım zorunlu değildir; ancak aktif katılım beklenmektedir ve derslerin kaçırılması, öğrencilerin sürekli değerlendirme notlarını olumsuz etkileyecektir. Öğrenciler bir dersi kaçırdıklarında, kaçırdıkları içeriği takip etmek ve telafi etmek kendi sorumluluklarıdır. Sınav soruları, derslerden ve sınıf tartışmalarından büyük ölçüde kaynaklanacaktır.
Öğrencilerin planlanmış bir sınava katılamamaları durumunda geçerli, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmaları gerekmektedir.
Öğrencilerin her zaman üniversite personeline ve birbirlerine saygılı davranmaları beklenmektedir; bu, ders içeriğine ve başkalarının fikirlerine saygı göstermeyi de kapsamaktadır. Kopya çekme, yalan söyleme ve hile yapma gibi, çeşitli şekillerde gerçekleşen akademik dürüstlük ihlalleri ve intihal kesinlikle kabul edilmeyecektir.
Akademik dürüstlük ihlalleri ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |