Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||||
Ders Kodu | PSYC 106 | ||||||
Ders Adı İngilizce | Introduction to Social Psychology | ||||||
Ders Adı Türkçe | Sosyal Psikolojiye Giriş | ||||||
Öğretim Dili | EN | ||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||||
Dönem | Bahar | ||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 131 saat | ||||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||
Ön Koşul | Yok | ||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Psikoloji Lisans öğrencileri derse kayıt yapabilir | ||||||
Genel Eğitim Hedefi | Sosyal biliş, yükleme, benlik ve kimlik, tutumlar, sosyal etki, gruplar ve karar verme ve gruplar-arası davranış gibi sosyal psikolojinin ana alanlarının temel teorik arka planına aşina olmak ve psikolojiyi bilimsel bir disiplin olarak tanıtmak. Yüksek etki değerine sahip psikoloji dergilerinde yayınlanan ampirik makaleleri anlayabilme ve eleştirebilme. Ayrıca öğrencilerden temel kavramları günlük yaşamlarına ve çevrelerindeki önemli sosyal sorunlara uygulamaları istenecektir. | ||||||
Ders Açıklaması | Bu ders, öğrencileri sosyal psikoloji alanıyla tanıştırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, alandaki önemli ve klasikleşmiş araştırmalar ve yeni gelişmeler ışığında sosyal psikolojinin temel kavramları ile tanıştırılacaktır. Öğrenciler aynı zamanda araştırma sorularını yanıtlamakta kullanılan metotları öğreneceklerdir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) sosyal psikolojideki temel teorileri anlamak; 2) insan davranışının bağlamsal özgüllüğünü (ve durumlar arası tutarlılığın nispeten zayıf olduğunu) anlamak 3) bilimsel İngilizceyi anlamak ve bunu bilimsel bir şekilde iletmek; 4) yeni araştırma fikirleri üretmek; 5) psikolojik teorileri ve araştırmaları doğru etik formatta tartışabilmek; 6) Fikir farklılıkları konusunda açık fikirli bir görüş benimsemek ve gruplar arasında hoşgörü ve anlayışı teşvik etmek. 7) bilimsel makaleleri kullanılan araştırma yöntemleri ve teorileri açısından değerlendirmek; |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Sınav |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | S | Sunum |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | S | Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | S | Derse Katılım |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | Derse Katılım |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Sınav,Sunum |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | H | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Sınav |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sunum |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sunum |
Hazırlayan ve Tarih | ARZU KARAKULAK , November 2023 |
Ders Koordinatörü | BANU FEMİR GÜRTUNA |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. MELİKE AKER |
Hafta | Konu |
1) | Sosyal Psikolojiye Giriş |
2) | Sosyal Psikolojide Yöntemler |
3) | Sosyal Biliş |
4) | Sosyal Algı |
5) | Benlik kavramı |
6) | Eylemlerimizi Gerekçelendirme İhtiyacı |
7) | Vize sınavı |
8) | Tutumlar ve Tutum Değişikliği |
9) | Sosyal Etki ve (Gruba) Uyma |
10) | Grup Süreçleri |
11) | Kişilerarası Çekim ve Romantik İlişkiler |
12) | Prososyal Davranış |
13) | Önyargı |
14) | Konu Tekrarı |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Aronson, E., Wilson, T. D., Akert, R. M. & Sommers (2018). Social Psychology. Pearson (9th Ed.) İşlenecek konuyla ilgili ek makaleler ders esnasında öğrencilere verilecektir. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders "flipped learning" formatında öğretilecektir. Öğrencilere derse gelmeden önce her konu için hazırlanan çevrimiçi tanıtım dersini izlemeleri ve/veya ders kitabındaki ilgili bölümü okumak ile yükümlü olacaktır; ve bu içeriklerle ilgili quizleri tamamlamaları sağlanacaktır. Ders süresi boyunca ilgili kavramlar üzerinde daha derin bir çalışma yapılacak ve öğrencilerden edindikleri bilgileri tartışmaları ve bunları gerçek yaşam durumlarına uygulamaları istenecektir. Birkaç hafta boyunca ders saatinde okunmak üzere ele alınan konuyla ilgili ek bilimsel makaleler verilecek ve öğrenciler tartışma soruları bulmakla sorumlu olacak. Daha sonra bu makaleler araştırma metodolojileri ve teorik arka planlarına dayalı olarak tartışılacaktır. Öğrencilerin hazırlık materyallerini ve quizleri tamamlamak için yeterli zaman harcayarak derse hazırlanmaları beklenecektir. Ayrıca sınıf tartışmalarına uygun şekilde katkıda bulunmaları ve diğer öğrencilerin öğrenimine yardımcı olmaları da beklenecektir. Eğitmen olarak ben, her sınıf için uygun, çok zor olmayan bir İngilizce seviyesinde yüksek kaliteli materyaller hazırlamayı ve seçmeyi taahhüt ediyorum (bu ders birinci sınıf öğrencilerine yöneliktir). | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilerden ders saati içerisinde "reflection paper" ödevleri tamamlamaları istenecektir. Bu kapsamda sosyal psikolojiyi tanımlamalarını isteyen soru olgu/kavramların gerçek hayattaki olaylara uygulanması istenilecektir veya bir bilimsel makale hk. eleştirel bir yorum getirmeleri istenilecektir. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Öğrencilerden her haftanın kitap bölümünü ve (varsa) makaleyi o haftanın sınıf oturumundan önce okumaları istenecektir. Sınıf tartışmaları bu okumaların yanı sıra çeşitli videolara dayalı olacaktır. Öğrencilerden ayrıca hazırlık materyalleriyle ilgili çeşitli ders öncesi quizleri tamamlamaları istenecektir. | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
karakulaka@mef.edu.tr Tüm derslere katılım zorunlu değildir; ancak aktif katılım beklenmektedir ve derslerin kaçırılması, öğrencilerin sürekli değerlendirme notlarını olumsuz etkileyecektir. Öğrenciler bir dersi kaçırdıklarında, kaçırdıkları içeriği takip etmek ve telafi etmek kendi sorumluluklarıdır. Sınav soruları, derslerden ve sınıf tartışmalarından büyük ölçüde kaynaklanacaktır. Öğrencilerin planlanmış bir sınava katılamamaları durumunda geçerli, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmaları gerekmektedir. Öğrencilerin her zaman üniversite personeline ve birbirlerine saygılı davranmaları beklenmektedir; bu, ders içeriğine ve başkalarının fikirlerine saygı göstermeyi de kapsamaktadır. Kopya çekme, yalan söyleme ve hile yapma gibi, çeşitli şekillerde gerçekleşen akademik dürüstlük ihlalleri ve intihal kesinlikle kabul edilmeyecektir. Akademik dürüstlük ihlalleri ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Uygulama | 1 | 10 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Toplam İş Yükü | 131 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |