Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Eğitim Fakültesi | |||||
Ders Kodu | MATH 234 | |||||
Ders Adı İngilizce | Statistics II | |||||
Ders Adı Türkçe | Statistics II | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Ders | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Bahar | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 130 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Bulunmamaktadır. | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri. | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Tanımlayıcı ve çıkarımsal istatistikteki temel kavram ve prosedürleri öğrenmek. | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders, tanımlayıcı ve çıkarımsal istatistikteki temel kavramları ve prosedürleri kapsar. MATG233 İstatistik I dersinin devamı niteliğinde olan bu ders, standart sapma, standartlaştırılmış puanlar (yani, z puanları), standart hata, örnek ortalamaların dağılımı ve olasılık ve normal dağılım gibi temel kavramların gözden geçirilmesiyle başlar. Ders, hipotez testi ve iki (veya daha fazla) değişken arasındaki ilişkileri tanımlama yöntemleri, t-istatistiği, iki bağımsız ve ilgili örnek için t-testi, tahmin, iki veya daha fazla popülasyon arasındaki farklar için varyans analizi (ANOVA), korelasyonlar ve parametrik olmayan testlerle devam edecektir.. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) İstatistik ve veri analizinin önemini takdir etmek 2) hipotez testinin temellerini anlamak; 3) Yönsüz ve yönlü hipotez testi tekniklerini anlamak ve uygulamak 4) iki veya daha fazla popülasyon ortalaması (ANOVA) arasındaki farklar için varyans testi analizi kavramını anlamak; 5) Korelasyon ve regresyon tekniklerini anlamak ve uygulamak 6) Ki-kare istatistiği kavramı gibi bazı parametrik olmayan testleri anlamak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. | ||||||
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. | ||||||
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. | ||||||
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. | ||||||
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. | ||||||
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. | ||||||
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. | ||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. | ||||||
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. | ||||||
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. | ||||||
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. | ||||||
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. | S | Sınav |
2) | Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. | S | Sınav |
3) | Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. | N | |
4) | Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. | N | |
5) | Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. | N | |
6) | İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. | N | |
7) | Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. | H | Ödev |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. | S | Laboratuvar |
9) | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. | N | |
10) | Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. | N | |
11) | Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. | N | |
12) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. | N |
Hazırlayan ve Tarih | MAHMUT KERTİL , |
Ders Koordinatörü | BENGİ BİRGİLİ |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi MAHMUT KERTİL |
Hafta | Konu |
1) | Derse giriş Temel kavramların gözden geçirilmesi |
2) | Hipotez Testine Giriş: Hipotez Testinin Mantığı |
3) | Yönlü Hipotez Testi İstatistik Laboratuvarı: MsExcel veya SPSS Kullanımı |
4) | T istatistiğine giriş T istatistiği ile hipotez testleri |
5) | İki bağımsız örnek için t testi (İstatistik Laboratuvarı: MsExcel veya SPSS Kullanımı) |
6) | İlgili iki örnek için t testi |
7) | İlgili iki örnek için t testi (devamı) İstatistik Laboratuvarı: MsExcel veya SPSS Kullanımı |
8) | Varyans Analizine Giriş (ANOVA) |
9) | Varyans Analizine Giriş (ANOVA) |
10) | Tekrarlanan Ölçümler Varyans Analizi |
11) | İki Faktörlü Varyans Analizi |
12) | Korelasyon ve Regresyona Giriş |
13) | Parametrik olmayan testler: Ki-Kare İstatistiği |
14) | Parametrik olmayan testler |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Gravetter, F. J. & Wallnau L. B. (2010). Essentials of Statistics for the Behavioral Sciences (9th ed.). Wadsworth, Cengage Learning. Shavelson, R.J. (1996). Statistical reasoning for the behavioral sciences (3rd ed.). Boston: Allyn & Bacon. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme, Doğrudan öğretim, Bazı sınıf etkinliklerinde grup çalışması, Laboratuvar çalışması | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilere tüm dönem boyunca dört ödev verilecektir. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Laboratuvar çalışmaları iki haftada bir yapılacaktır. Laboratuvar çalışmalarında öğrencilerin derste öğrendikleri istatistiksel kavramları uygulayabilmeleri için MsExcel veya SPSS kullanmaları beklenmektedir. | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Laboratuvar çalışmaları sırasında bilgisayar kullanımı gereklidir. | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Bazı problemlere yönelik sınıf içi grup çalışmaları yapılacaktır. | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
kertilm@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Proje | 4 | 8 | 32 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 130 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |