Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Eğitim Fakültesi | ||||||
Ders Kodu | EDS 404 | ||||||
Ders Adı İngilizce | Scientific Research Experience II | ||||||
Ders Adı Türkçe | Bilimsel Araştırma Deneyimi-2 | ||||||
Öğretim Dili | EN | ||||||
Ders Türü | Proje | ||||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||||
Dönem | Yaz Okulu | ||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 122 saat | ||||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||
Ön Koşul |
EDS 403 - Scientific Research Experience I |
||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||
Beklenen Ön Bilgi | Araştırma Etiği | ||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||||
Genel Eğitim Hedefi | |||||||
Ders Açıklaması | Bu ders eğitim, gelişim psikolojisi ve/veya psikolojik danışma ve rehberlikle ilgili bir araştırma problemine ilişkin verilerin toplanması, analiz edilmesi ve yorumlanmasına odaklanacaktır. Testler, ölçümler ve diğer niteliksel veya niceliksel metodolojiler kavramları vurgulanacaktır. Öğrenciler verileri analiz edecek, bulguları yorumlayacak, bir araştırma makalesi yazacak ve poster sunumu hazırlayacaklardır. Öğrenci, EDS 403'te öğrendiği kavramları profesörün danışmanlığında kendi araştırmalarında uygulayacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Psikolojik ve eğitimsel teori ve araştırmaların eleştirel değerlendirmesini kavramak 2) Farklı araştırma metodolojilerini anlamak 3) Bir araştırma palnı belirlemek 4) Araştırma taslağı geliştirmek 5) 6TH EDITION APA formatını ve stilini kullanarak araştırma materyalleri tasarlama, yazma ve sunma konusunda mesleki yeterlilik sergilemek 6) Araştırma materyallerini bulmak ve değerlendirmek 7) Kendi seçtiği ilgi konusuyla ilgili önceki araştırmaları değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. | |||||||
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. | |||||||
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. | |||||||
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. | |||||||
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. | |||||||
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. | |||||||
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. | |||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. | |||||||
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. | |||||||
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. | |||||||
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. | |||||||
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. | N | |
2) | Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. | N | |
3) | Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. | N | |
4) | Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. | S | Proje |
5) | Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. | N | |
6) | İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. | N | |
7) | Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. | H | Proje |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. | S | Proje |
9) | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. | N | |
10) | Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. | S | Proje |
11) | Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. | S | Proje |
12) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. | N |
Hazırlayan ve Tarih | MELİKE ACAR , June 2018 |
Ders Koordinatörü | MELİKE ACAR |
Dönem | Yaz Okulu |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi DERYA ALTINMAKAS |
Hafta | Konu |
1) | Öğretmen, danışman, müdür veya belirli yüksek öğrenim pozisyonu ve/veya tercih ettiğiniz herhangi bir eğitim ortamında nasıl görev-rol almak istersiniz rolün kısa bir tanımını yazın. İstediğiniz pozisyondaki bilimsel araştırma becerilerinin rolü nedir? |
2) | Araştırma önerilerinin revizyonu |
3) | Veri toplama |
4) | Verilerin SPSS/Excele girilmesi |
5) | Veri analizi: Betimsel |
6) | Korelasyon |
7) | ANOVA-MANOVA |
8) | Çoklu linear regresyon |
9) | Bulgular bölümünün yazılması |
10) | Tartışma bölümünün yazılması |
11) | Final ödevi, akran değerlendirmesi |
12) | Final ödevi, hoca değerlendirmesi |
13) | Poster hazırlanması |
14) | Poster sunumu |
15) | |
16) |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Araştırmaya yönelik temel kavramlarını ve metodolojilerini anlamayı öğrenmek. | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Öğrenciler ders hocasının rehberliğinde araştırma projeleri üzerinde bağımsız olarak çalışırlar. Araştırmaları için veri toplarlar ve dönem boyunca staj yaptıkları okul ve kurumlarla yakın işbirliği içinde çalışırlar. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | Mezuniyet tezi | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Var | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
acarmel@mef.edu.tr 212 395 3747 |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Proje | 1 | 16 | 16 | ||||
Ödevler | 2 | 16 | 2 | 36 | |||
Toplam İş Yükü | 122 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.9 | ||||||
AKTS | 5 |