EDS 404 Scientific Research Experience IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Rehberlik ve Psikolojik DanışmanlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu EDS 404
Ders Adı İngilizce Scientific Research Experience II
Ders Adı Türkçe Bilimsel Araştırma Deneyimi-2
Öğretim Dili EN
Ders Türü Proje
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Yaz Okulu
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 122 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul EDS 403 - Scientific Research Experience I
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Araştırma Etiği
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması Bu ders eğitim, gelişim psikolojisi ve/veya psikolojik danışma ve rehberlikle ilgili bir araştırma problemine ilişkin verilerin toplanması, analiz edilmesi ve yorumlanmasına odaklanacaktır. Testler, ölçümler ve diğer niteliksel veya niceliksel metodolojiler kavramları vurgulanacaktır. Öğrenciler verileri analiz edecek, bulguları yorumlayacak, bir araştırma makalesi yazacak ve poster sunumu hazırlayacaklardır. Öğrenci, EDS 403'te öğrendiği kavramları profesörün danışmanlığında kendi araştırmalarında uygulayacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Psikolojik ve eğitimsel teori ve araştırmaların eleştirel değerlendirmesini kavramak
2) Farklı araştırma metodolojilerini anlamak
3) Bir araştırma palnı belirlemek
4) Araştırma taslağı geliştirmek
5) 6TH EDITION APA formatını ve stilini kullanarak araştırma materyalleri tasarlama, yazma ve sunma konusunda mesleki yeterlilik sergilemek
6) Araştırma materyallerini bulmak ve değerlendirmek
7) Kendi seçtiği ilgi konusuyla ilgili önceki araştırmaları değerlendirir.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri.
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi.
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar.
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği.
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik.
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama.
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler.
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği.
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi.
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği.
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma.
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. N
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. N
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. N
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. S Proje
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. N
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. N
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. H Proje
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. S Proje
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. N
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. S Proje
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. S Proje
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. N
Hazırlayan ve Tarih MELİKE ACAR , June 2018
Ders Koordinatörü MELİKE ACAR
Dönem Yaz Okulu
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi DERYA ALTINMAKAS

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Öğretmen, danışman, müdür veya belirli yüksek öğrenim pozisyonu ve/veya tercih ettiğiniz herhangi bir eğitim ortamında nasıl görev-rol almak istersiniz rolün kısa bir tanımını yazın. İstediğiniz pozisyondaki bilimsel araştırma becerilerinin rolü nedir?
2) Araştırma önerilerinin revizyonu
3) Veri toplama
4) Verilerin SPSS/Excele girilmesi
5) Veri analizi: Betimsel
6) Korelasyon
7) ANOVA-MANOVA
8) Çoklu linear regresyon
9) Bulgular bölümünün yazılması
10) Tartışma bölümünün yazılması
11) Final ödevi, akran değerlendirmesi
12) Final ödevi, hoca değerlendirmesi
13) Poster hazırlanması
14) Poster sunumu
15)
16)
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarAraştırmaya yönelik temel kavramlarını ve metodolojilerini anlamayı öğrenmek.
Öğretme TeknikleriÖğrenciler ders hocasının rehberliğinde araştırma projeleri üzerinde bağımsız olarak çalışırlar. Araştırmaları için veri toplarlar ve dönem boyunca staj yaptıkları okul ve kurumlarla yakın işbirliği içinde çalışırlar.
Ödev ve ProjelerMezuniyet tezi
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıVar
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Sunum 1 % 20
Rapor Teslimi 1 % 80
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi acarmel@mef.edu.tr
212 395 3747

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Proje 1 16 16
Ödevler 2 16 2 36
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü/25 4.9
AKTS 5