SCI 101 Introduction to Environmental ScienceMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu SCI 101
Ders Adı İngilizce Introduction to Environmental Science
Ders Adı Türkçe Çevre Bilimlerine Giriş
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 118 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Farklı çevre türlerinin özelliklerini ve niteliklerini, çevre kirliliği türlerini, çevre yönetim sistemlerini ve çevre korumanın önemini öğrenmek.
Ders Açıklaması Ders, genel çevre konularını, doğal kaynakların özelliklerini, su, atık su, deniz, hava ve katı atık kirliliklerini, su ve atık su arıtma sistemlerini, çevre kirliliğini önleme yöntemlerini, elektrik ve elektronik ürünlerin dizaynında elektronik atıkların yönetimini; çevre korumacılığı açısından üreticinin, tüketicinin ve yetkili atık yöneticilerinin sorumluluklarını; yürürlükteki yönetmeliklerin uygulanmasının ve çevre korumacılığının önemini ve sosyal sorumluluğu irdelemektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Çevre sorunlarının ve doğal kaynakların önemini tanımlar ve çevreyi sosyal bir sorumluluk olarak korur;
2) Hava, su ve deniz kirliliğini, kirletici kaynakları azaltarak en aza indirmenin yollarını bilir;
3) Atıkları düzgün bir şekilde yöneterek ve kirletici madde üretmeden çevreyi korumanın yollarını bilir;
4) Elektrik ve elektronik ekipman tasarımında ilgili kriterleri uygular, tehlikeli malzemeler kullanmadan ve yeniden kullanılabilir ve geri dönüştürülebilir çevre dostu ürünler tasarlar;
5) Ürünlerin ve atıkların geri dönüşümü, kurtarma ve yeniden kullanımı konularının önemine ilişkin bilgileri yayar;
6) Çeşitli kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurar.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) N
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir N
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir N
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler N
Hazırlayan ve Tarih GÜNAY KOCASOY , November 2023
Ders Koordinatörü EGEMEN BİLGİN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. GÜNAY KOCASOY

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Çevre Sorunları ve Çevreye Giriş - Video
2) Su Yönetimi, Su Kaynakları
3) Su Kalitesi ve Su Kirliliği
4) Su Ekosistemlerinin Kirliliği
5) Su ve Atıksu Arıtma Sistemleri
6) Deniz Çevresinin Önemi ve Deniz Kirliliği Kaynakları
7) Deniz Suyunun Fiziksel ve Kimyasal Özellikleri
8) Hava Kirliliği
9) Hava Kirleticilerinin Sağlık Üzerindeki Etkileri
10) Küresel Isınma, KloroFloroKarbonlar
11) Katı Atıklara Giriş, Katı Atıkların Kaynakları ve Özellikleri
12) Geri Dönüşüm Programları
13) Katı Atıkların Giderme Yöntemleri
14) Entegre Katı Atık Yönetimi
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarVesilind, P.A., Peirce, J.J., Environmental Pollution and Control, ISBN: 0-250-2-40619-5, Butterworth Publishers, Boston, 1983. Lee, C., Lil, S., Water and Wastewater Calculations Manual, ISBN: 978 0007 1476 249, McGraw Hill, 2007. Gurjar, B.R., Morina, L.T., Ojha, C.S., Air Pollution: Health and Environmental Impacts, ISBN: 978 1439 809624, CRC Press, 2010.
Öğretme TeknikleriDersler ve ders değerlendirmeleri
Ödev ve ProjelerDönem ödevi ve sunumu, tartışma, test
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar Kullanımıİnternet üzerinde bilgi edinmek için.
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 45
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi kocasoyg@mef.edu.tr

Eğitmenin ofisi ve telefon numarası: 5. Kat Ofis saatleri: Perşembe 12:00-13:45 E-posta adresi: kocasoyg@mef.edu.tr Kısa sınavı kaçırmak: Geçerli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde, öğrencinin kaçırdığı her kısa sınav için diğer tüm kısa sınavların ortalaması alınarak bir not verilecektir. Telafi yapılmayacaktır. Ara sınavı kaçırmak: Geçerli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde, öğrencinin kaçırdığı her ara sınav için final sınavının notu verilecektir. Telafi yapılmayacaktır. Final sınavını kaçırmak: Fakülte yönetmeliği geçerlidir. Sınıf içi uygun davranış ve öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmelikleri Akademik dürüstsüzlük ve intihal: YÖK Yönetmelikleri

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 56
Proje 1 5 1 6
Ara Sınavlar 2 15 2 34
Final 1 20 2 22
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü/25 4.7
AKTS 5