Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | ECON 403 | ||||
Course Title in English | Economics Seminar I | ||||
Course Title in Turkish | Ekonomi Semineri I | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Seçiniz | ||||
Level of Course | Seçiniz | ||||
Semester | Güz | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 132 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
ECON 202 - Microeconomic Theory II ECON 204 - Macroeconomic Theory II |
||||
Expected Prior Knowledge | Knowledge of intermediate micro and macroeconomics | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | ||||
Overall Educational Objective | Learn how to critically assess a scientific article or topic in Economics and write an independent report | ||||
Course Description | This course aims to develop students’ acquaintance with selected research topics in Economics. Upon successful completion of the course, the learner should be able to critically assess a scientific article, evaluate its results and implications and synthesize and discuss how each topic is related to their larger discursive field. In this class students are expected to further enhance their writing and discussion skills. | ||||
Course Description in Turkish | Bu dersin amacı, öğrencilerin Ekonomi alanında seçilmiş araştırma konularıyla tanışmalarını sağlamaktır. Ders başarıyla tamamlandığında, öğrenci bir bilimsel makaleyi eleştirel olarak değerlendirebilmeli, sonuçlarını ve sonuçlarının ne anlama geldiğini değerlendirebilmeli ve her konunun daha geniş tartışma alanlarıyla nasıl ilişkili olduğunu sentezleyip tartışabilmelidir. Bu derste öğrencilerin yazma ve tartışma becerilerini daha da geliştirmeleri beklenmektedir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Ekonominin farklı alt alanlarına aşina olmak 2) Bir bilimsel makaleyi eleştirel şekilde değerlendirme 3) Bir bilimsel makalenin sonuçlarını ve etkilerini değerlendirmek 4) Yazma becerileri sergilemek 5) Tartışma/münazara becerileri göstermek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | FIRAT BİLGEL , November 2023 |
Course Coordinator | FIRAT BİLGEL |
Semester | Güz |
Name of Instructor | Prof. Dr. FIRAT BİLGEL |
Hafta | Konu |
1) | |
2) | Çatışma ve ekonomik büyüme |
3) | |
4) | Türkiye'de doğurganlık, çocuk ölümleri ve akraba evlilikleri |
5) | |
6) | Türkiye'de sağlık hizmetlerine erişim ve sağlık hizmetleri kullanımı |
7) | |
8) | Silah kontrolü /Silahlanma |
9) | |
10) | Siyasi Bağlantılılık ve Şirket Performansı |
11) | |
12) | Türkiye'de çok boyutlu yoksulluk |
13) | |
14) | |
15) | |
16) |
Required/Recommended Readings | A required reading list for the course will be distributed at the beginning of the term. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures (Flipped Learning) | |||||||||||||||
Homework and Projects | ||||||||||||||||
Laboratory Work | none | |||||||||||||||
Computer Use | none | |||||||||||||||
Other Activities | none | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
bilgelf@mef.edu.tr Improper behavior, academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Proje | 6 | 6 | 2 | 48 | |||
Total Workload | 132 | ||||||
Total Workload/25 | 5.3 | ||||||
ECTS | 5 |