MATH 134 Advanced CalculusMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu MATH 134
Ders Adı İngilizce Advanced Calculus
Ders Adı Türkçe Advanced Calculus
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 4 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 172 saat
Ders Kredileri 7 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul MATH 133 - Calculus
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması Kutupsal koordinatlar, analitik geometri, sonsuz dizi ve seriler, Taylor serisi, vektörler, çok değişkenli fonksiyonlarda kısmi türev ve uygulamaları, gradyan ve doğrultusal türev, iki değişkenli fonksiyonların ekstremum noktaları, çok katlı integraller ve uygulamaları.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Taylor serisindeki bir fonksiyonu bir nokta etrafında genişletebilme;
2) kutupsal koordinatları kullanın ve konik kesitleri sınıflandırabilme;
3) vektör işlemlerini tanımlayabilme ve kullanabilme;
4) Çok değişkenli fonksiyonları hesaplayabilme ve ayırt edebilme;
5) iki değişkenli bir fonksiyonun yerel minimumlarını, yerel maksimumlarını ve eyer noktalarını belirleyebilme;
6) Çift ve üçlü integralleri değerlendirebilme.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Sunum
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Derse Katılım
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih CANFUAD DELALE ,
Ders Koordinatörü BENGİ BİRGİLİ
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. CANFUAD DELALE

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Sonsuz diziler ve seriler
2) Sonsuz diziler ve seriler
3) Sonsuz diziler ve seriler
4) Kutupsal koordinatlar ve analitik geometri
5) Kutupsal koordinatlar ve analitik geometri
6) Vektörler, Vektör cebiri
7) Geometrik uygulamalar: Uzayda düzlem ve doğru denklemleri
8) Çok değişkenli fonksiyonlar, kısmi türevler
9) Kısmi türevler ve uygulamaları
10) Kısmi türevler ve uygulamaları
11) Gradyan ve Yönlü Türev
12) İki değişkenli bir fonksiyonun ekstremumları
13) Çoklu integraller ve uygulamaları
14) Çoklu integraller ve uygulamaları
15) Final
16) Final
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme Teknikleri
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Uygulama 1 % 15
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 13 % 5
Projeler 14 % 5
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 2 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi cafuat.delale@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 4 2 112
Küçük Sınavlar 2 6 1 14
Ara Sınavlar 1 12 2 14
Final 1 30 2 32
Toplam İş Yükü 172
Toplam İş Yükü/25 6.9
AKTS 7