İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Eğitim Fakültesi | |||||
Ders Kodu | MATH 134 | |||||
Ders Adı İngilizce | Advanced Calculus | |||||
Ders Adı Türkçe | Advanced Calculus | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | |||||
Dönem | Bahar | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 172 saat | |||||
Ders Kredileri | 7 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
MATH 133 - Calculus |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | |||||
Genel Eğitim Hedefi | ||||||
Ders Açıklaması | Kutupsal koordinatlar, analitik geometri, sonsuz dizi ve seriler, Taylor serisi, vektörler, çok değişkenli fonksiyonlarda kısmi türev ve uygulamaları, gradyan ve doğrultusal türev, iki değişkenli fonksiyonların ekstremum noktaları, çok katlı integraller ve uygulamaları. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Taylor serisindeki bir fonksiyonu bir nokta etrafında genişletebilme; 2) kutupsal koordinatları kullanın ve konik kesitleri sınıflandırabilme; 3) vektör işlemlerini tanımlayabilme ve kullanabilme; 4) Çok değişkenli fonksiyonları hesaplayabilme ve ayırt edebilme; 5) iki değişkenli bir fonksiyonun yerel minimumlarını, yerel maksimumlarını ve eyer noktalarını belirleyebilme; 6) Çift ve üçlü integralleri değerlendirebilme. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | ||||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | ||||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | ||||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | ||||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | ||||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | ||||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | ||||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | ||||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | ||||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | ||||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | CANFUAD DELALE , |
Ders Koordinatörü | BENGİ BİRGİLİ |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. CANFUAD DELALE |
Hafta | Konu |
1) | Sonsuz diziler ve seriler |
2) | Sonsuz diziler ve seriler |
3) | Sonsuz diziler ve seriler |
4) | Kutupsal koordinatlar ve analitik geometri |
5) | Kutupsal koordinatlar ve analitik geometri |
6) | Vektörler, Vektör cebiri |
7) | Geometrik uygulamalar: Uzayda düzlem ve doğru denklemleri |
8) | Çok değişkenli fonksiyonlar, kısmi türevler |
9) | Kısmi türevler ve uygulamaları |
10) | Kısmi türevler ve uygulamaları |
11) | Gradyan ve Yönlü Türev |
12) | İki değişkenli bir fonksiyonun ekstremumları |
13) | Çoklu integraller ve uygulamaları |
14) | Çoklu integraller ve uygulamaları |
15) | Final |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | |||||||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | |||||||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
cafuat.delale@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 4 | 2 | 112 | ||
Küçük Sınavlar | 2 | 6 | 1 | 14 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Final | 1 | 30 | 2 | 32 | |||
Toplam İş Yükü | 172 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.9 | ||||||
AKTS | 7 |