Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||||
Course Code | HUK 124 | ||||||
Course Title in English | Art of Rhetoric in Legal Profession II | ||||||
Course Title in Turkish | Hukuk Mesleğinde Güzel Konuşma Sanatı II | ||||||
Language of Instruction | TR | ||||||
Type of Course | Lecture | ||||||
Level of Course | Seçiniz | ||||||
Semester | Bahar | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 50 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites |
HUK 122 - Hukuk Mesleğinde Güzel Konuşma Sanatı I |
||||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||||
Co-requisites | None | ||||||
Registration Restrictions | Undergraduate Students Only | ||||||
Overall Educational Objective | To be able to apply the rules of effective and beautiful speech in the legal profession. To gain the ability to express oneself. To learn and apply the rules of correct use of Turkish. To develop the skills of oral communication, improvised speech and mutual debate. | ||||||
Course Description | The basic method of effective and beautiful speech: Emphasized speech. Emphasis types (Sentence emphasis, word emphasis) Basic rules of emphasized speech and spoken language. Studies on effectiveness in speech. The use of emotions in effective and beautiful speech, intonation. Common mistakes in daily speech. Oral communication and body language (Preparing and presenting a defense speech on a subject) Oral communication and body language practices with debate studies. | ||||||
Course Description in Turkish | Etkili ve Güzel Konuşmanın temel yöntemi: Vurgulu konuşma. Vurgu türleri (Cümle vurgusu, sözcük vurgusu) Vurgulu konuşma ve konuşma dilinin temel kuralları. Konuşmada etkileyicilik üzerine çalışmalar. Etkili ve Güzel Konuşmada duyguların kullanımı, tonlama. Günlük konuşmada sık yapılan hatalar. Sözlü iletişim ve beden dili (Bir konu üzerine savunma konuşması hazırlamak ve sunmak) Münazara çalışmalarıyla sözlü iletişim ve beden dili uygulamaları. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Dersin genel eğitim hedeflerine yönelik kazanımlar. 2) Türkçe’nin doğru ve etkili kullanımına dair bilgi birikimi. 3) Sözlü iletişimde etkileyici konuşma, sesini etkin kullanma ve ifade yeteneğinin geliştirilmesi. 4) Herhangi bir konu üzerine doğaçlama konuşma yeteneğinin geliştirilmesi. 5) Savunma yapma yeteneğinin pekiştirilmesi. 6) Kendini ifade etme, herhangi bir metni hakkını vererek okuyabilme yeteneğinin geliştirilmesi. 7) Mesleğinin icrasında akıcı ve anlaşılır bir dil kullanması. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | N | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | N | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | S | Exam |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | Exam |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Prepared by and Date | , |
Course Coordinator | EBRU ERKEKLİ |
Semester | Bahar |
Name of Instructor | Öğr. Gör. EBRU ERKEKLİ |
Hafta | Konu |
1) | Etkili ve Güzel Konuşmanın temel yöntemi: Vurgulu konuşma |
2) | Vurgu türleri (Cümle vurgusu, sözcük vurgusu) |
3) | Vurgu türleri üzerine uygulamalar |
4) | Konuşmada etkileyicilik üzerine çalışmalar |
5) | Etkili ve Güzel Konuşmada duyguların kullanımı, tonlama |
6) | Tonlama üzerine çalışmalar |
7) | Günlük konuşmada sık yapılan hatalar |
8) | Vizeler |
9) | Sözlü iletişim ve beden dili (Bir konu üzerine savunma konuşması hazırlamak ve sunmak) |
10) | Sözlü iletişim ve beden dili üzerine uygulamalar |
11) | Münazara çalışmalarıyla sözlü iletişim ve beden dili uygulamaları |
12) | Genel değerlendirme ve uygulamalar |
13) | General evaluation and applications |
14) | Finaller |
Required/Recommended Readings | Nüzhet Şenbay, Söz ve Diksiyon Sanatı, Yapı Kredi Can Gürzap, Söz Söyleme ve Diksiyon, Remzi Kitabevi Şener Mete, Konuşturan Sözlük, TRT yayınları Suat Taşer, Konuşma eğitimi, Papirus Türkçe Sözlük 1-2, TDK yayınları Osmanlıca Türkçe Ansiklopedik Lugat, Ferit Devellioğlu, Aydın Kitabevi *The latest editions of all books are recommended. | ||||||||||||
Teaching Methods | Lecture | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
erkeklie@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Laboratuvar | 14 | 0 | 0 | ||||
Proje | 1 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 1 | 3 | |||
Final | 1 | 4 | 1 | 5 | |||
Total Workload | 50 | ||||||
Total Workload/25 | 2.0 | ||||||
ECTS | 2 |