HUK 124 Hukuk Mesleğinde Güzel Konuşma Sanatı IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Hukuk Fakültesi
Ders Kodu HUK 124
Ders Adı İngilizce Art of Rhetoric in Legal Profession II
Ders Adı Türkçe Hukuk Mesleğinde Güzel Konuşma Sanatı II
Öğretim Dili TR
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 50 saat
Ders Kredileri 2 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul HUK 122 - Hukuk Mesleğinde Güzel Konuşma Sanatı I
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Hukuk mesleğinde etkili ve güzel konuşma kurallarını uygulayabilmek. Kendini ifade etme becerisi kazanmak. Türkçe’nin doğru kullanımına dair kuralları öğrenmek ve uygulamak. Sözlü iletişim, doğaçlama konuşma ve karşılıklı münazara yapma yeteneklerini geliştirmek.
Ders Açıklaması Etkili ve Güzel Konuşmanın temel yöntemi: Vurgulu konuşma. Vurgu türleri (Cümle vurgusu, sözcük vurgusu) Vurgulu konuşma ve konuşma dilinin temel kuralları. Konuşmada etkileyicilik üzerine çalışmalar. Etkili ve Güzel Konuşmada duyguların kullanımı, tonlama. Günlük konuşmada sık yapılan hatalar. Sözlü iletişim ve beden dili (Bir konu üzerine savunma konuşması hazırlamak ve sunmak) Münazara çalışmalarıyla sözlü iletişim ve beden dili uygulamaları.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Dersin genel eğitim hedeflerine yönelik kazanımlar.
2) Türkçe’nin doğru ve etkili kullanımına dair bilgi birikimi.
3) Sözlü iletişimde etkileyici konuşma, sesini etkin kullanma ve ifade yeteneğinin geliştirilmesi.
4) Herhangi bir konu üzerine doğaçlama konuşma yeteneğinin geliştirilmesi.
5) Savunma yapma yeteneğinin pekiştirilmesi.
6) Kendini ifade etme, herhangi bir metni hakkını vererek okuyabilme yeteneğinin geliştirilmesi.
7) Mesleğinin icrasında akıcı ve anlaşılır bir dil kullanması.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Sunum
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Derse Katılım
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih ,
Ders Koordinatörü EBRU ERKEKLİ
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. EBRU ERKEKLİ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Etkili ve Güzel Konuşmanın temel yöntemi: Vurgulu konuşma
2) Vurgu türleri (Cümle vurgusu, sözcük vurgusu)
3) Vurgu türleri üzerine uygulamalar
4) Konuşmada etkileyicilik üzerine çalışmalar
5) Etkili ve Güzel Konuşmada duyguların kullanımı, tonlama
6) Tonlama üzerine çalışmalar
7) Günlük konuşmada sık yapılan hatalar
8) Vizeler
9) Sözlü iletişim ve beden dili (Bir konu üzerine savunma konuşması hazırlamak ve sunmak)
10) Sözlü iletişim ve beden dili üzerine uygulamalar
11) Münazara çalışmalarıyla sözlü iletişim ve beden dili uygulamaları
12) Genel değerlendirme ve uygulamalar
13) General evaluation and applications
14) Finaller
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarNüzhet Şenbay, Söz ve Diksiyon Sanatı, Yapı Kredi Can Gürzap, Söz Söyleme ve Diksiyon, Remzi Kitabevi Şener Mete, Konuşturan Sözlük, TRT yayınları Suat Taşer, Konuşma eğitimi, Papirus Türkçe Sözlük 1-2, TDK yayınları Osmanlıca Türkçe Ansiklopedik Lugat, Ferit Devellioğlu, Aydın Kitabevi *Tüm kitapların son baskıları önerilmektedir.
Öğretme TeknikleriDers
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi erkeklie@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 42
Laboratuvar 14 0 0
Proje 1 0 0
Ara Sınavlar 1 2 1 3
Final 1 4 1 5
Toplam İş Yükü 50
Toplam İş Yükü/25 2.0
AKTS 2