İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | ||||||
Ders Kodu | HUK 124 | ||||||
Ders Adı İngilizce | Art of Rhetoric in Legal Profession II | ||||||
Ders Adı Türkçe | Hukuk Mesleğinde Güzel Konuşma Sanatı II | ||||||
Öğretim Dili | TR | ||||||
Ders Türü | Ders | ||||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | ||||||
Dönem | Bahar | ||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 50 saat | ||||||
Ders Kredileri | 2 AKTS | ||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||
Ön Koşul |
HUK 122 - Hukuk Mesleğinde Güzel Konuşma Sanatı I |
||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Lisans Öğrencileri | ||||||
Genel Eğitim Hedefi | Hukuk mesleğinde etkili ve güzel konuşma kurallarını uygulayabilmek. Kendini ifade etme becerisi kazanmak. Türkçe’nin doğru kullanımına dair kuralları öğrenmek ve uygulamak. Sözlü iletişim, doğaçlama konuşma ve karşılıklı münazara yapma yeteneklerini geliştirmek. | ||||||
Ders Açıklaması | Etkili ve Güzel Konuşmanın temel yöntemi: Vurgulu konuşma. Vurgu türleri (Cümle vurgusu, sözcük vurgusu) Vurgulu konuşma ve konuşma dilinin temel kuralları. Konuşmada etkileyicilik üzerine çalışmalar. Etkili ve Güzel Konuşmada duyguların kullanımı, tonlama. Günlük konuşmada sık yapılan hatalar. Sözlü iletişim ve beden dili (Bir konu üzerine savunma konuşması hazırlamak ve sunmak) Münazara çalışmalarıyla sözlü iletişim ve beden dili uygulamaları. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Dersin genel eğitim hedeflerine yönelik kazanımlar. 2) Türkçe’nin doğru ve etkili kullanımına dair bilgi birikimi. 3) Sözlü iletişimde etkileyici konuşma, sesini etkin kullanma ve ifade yeteneğinin geliştirilmesi. 4) Herhangi bir konu üzerine doğaçlama konuşma yeteneğinin geliştirilmesi. 5) Savunma yapma yeteneğinin pekiştirilmesi. 6) Kendini ifade etme, herhangi bir metni hakkını vererek okuyabilme yeteneğinin geliştirilmesi. 7) Mesleğinin icrasında akıcı ve anlaşılır bir dil kullanması. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | , |
Ders Koordinatörü | EBRU ERKEKLİ |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. EBRU ERKEKLİ |
Hafta | Konu |
1) | Etkili ve Güzel Konuşmanın temel yöntemi: Vurgulu konuşma |
2) | Vurgu türleri (Cümle vurgusu, sözcük vurgusu) |
3) | Vurgu türleri üzerine uygulamalar |
4) | Konuşmada etkileyicilik üzerine çalışmalar |
5) | Etkili ve Güzel Konuşmada duyguların kullanımı, tonlama |
6) | Tonlama üzerine çalışmalar |
7) | Günlük konuşmada sık yapılan hatalar |
8) | Vizeler |
9) | Sözlü iletişim ve beden dili (Bir konu üzerine savunma konuşması hazırlamak ve sunmak) |
10) | Sözlü iletişim ve beden dili üzerine uygulamalar |
11) | Münazara çalışmalarıyla sözlü iletişim ve beden dili uygulamaları |
12) | Genel değerlendirme ve uygulamalar |
13) | General evaluation and applications |
14) | Finaller |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Nüzhet Şenbay, Söz ve Diksiyon Sanatı, Yapı Kredi Can Gürzap, Söz Söyleme ve Diksiyon, Remzi Kitabevi Şener Mete, Konuşturan Sözlük, TRT yayınları Suat Taşer, Konuşma eğitimi, Papirus Türkçe Sözlük 1-2, TDK yayınları Osmanlıca Türkçe Ansiklopedik Lugat, Ferit Devellioğlu, Aydın Kitabevi *Tüm kitapların son baskıları önerilmektedir. | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
erkeklie@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Laboratuvar | 14 | 0 | 0 | ||||
Proje | 1 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 1 | 3 | |||
Final | 1 | 4 | 1 | 5 | |||
Toplam İş Yükü | 50 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 2.0 | ||||||
AKTS | 2 |