Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | HUM 103 | ||||
Ders Adı İngilizce | Film Analysis | ||||
Ders Adı Türkçe | Film Analizi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 129 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Çeşitli kaynaklardan gelen büyük miktarda bilgiyi analiz etmeyi öğrenmek ve bunları eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirmede kullanmak. | ||||
Ders Açıklaması | "Bu dersin amacı, öğrencilerin lisans öğrenimlerinde başarılı olmaları için gerekli olan eleştirel düşünme becerilerini geliştirmektir. Ders, ifadeleri ve argümanları sentezlemeye odaklanacaktır. Bu kurs, konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini entegre bir yaklaşım ile geliştirerek akademik bağlamda sözlü ve yazılı İngilizce kullanımını teşvik edecektir. Dersin ana odak noktası konuşma olduğundan, dinleme, okuma ve yazma görevleri konuşmayı oluşturmak veya tamamlamak için yardımcı olacaktır. Kurs, öğrencilerin İngilizce konuşurken daha özgüvenli, bağımsız ve deneyimli olmalarına yardımcı olacaktır." |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Filmlerin yakın metin analizini yapın; ilgili terimleri bilgili ve eleştirel bir şekilde kullanın. 2) Gelişmiş eleştirel, analitik ve argüman becerilerini sergileyin. 3) Analizleri ve değerlendirmeleri etkili bir şekilde sözlü olarak (video sunumu) ve yazılı olarak 5-paragraflık bir deneme planına uygun şekilde iletin (film incelemesi, film özeti). 4) Seçtikleri önemli bir filmden bir sahneyi yeniden yaratarak film yapım süreçleri ve tür konvansiyonları üzerindeki analitik kavrayışlarını gösterin. 5) Çeşitli kaynakları bulun ve eleştirel bir şekilde analiz edin. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | S | Ödev |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | S | Ödev |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | S | Ödev,Proje,Sunum |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | S | Sınav |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | S | Sınav |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | S | Ödev |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | S | Sınav |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | S | Ödev,Proje |
Hazırlayan ve Tarih | BANU FEMİR GÜRTUNA , October 2024 |
Ders Koordinatörü | BANU FEMİR GÜRTUNA |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) |
Hafta | Konu |
1) | Giriş. “Başlangıçlar” - film prodüksiyonu ve tür terminolojisi. |
2) | Sentezleme. Parafraz etme. Özetleme. Geri bildirim verme. |
3) | Giriş. “Başlangıçlar” - film prodüksiyonu ve tür terminolojisi. |
4) | Sentezleme. Parafraz etme. Özetleme. Geri bildirim verme. |
5) | “Her şey bir remixdir” - filmde özgünlük, etkiler ve örnekleme. |
6) | “Şehir” - mise-en-scene, şehir karakter olarak, mekan seçimindeki yapaylık. |
7) | “İntikam en iyi soğuk servis edilir” - karakter motivasyonu ve gelişimi. |
8) | “İntikam en iyi soğuk servis edilir” - karakter motivasyonu ve gelişimi. |
9) | “İnsan vs. Doğa” - belgesel, açık hava mekanları, macera. |
10) | “İnsan vs. Doğa” - belgesel, açık hava mekanları, macera. |
11) | “Kendimi deli gibi hissediyorum” - ahlak, toplumsal normların alt üst edilmesi, yönetmen özellikleri. Yazılı ve sözlü sunumlar, planlama, yazılım araçları. |
12) | “Kendimi deli gibi hissediyorum” - ahlak, toplumsal normların alt üst edilmesi, yönetmen özellikleri. Yazılı ve sözlü sunumlar, planlama, yazılım araçları. |
13) | Final değerlendirme atölyeleri - resmi bir sunum hazırlama, proje geliştirmede ekip çalışması ve roller. İzleyiciyi değerlendirme. Akran geri bildirimini kullanma. |
14) | Final değerlendirme atölyeleri - resmi bir sunum hazırlama, proje geliştirmede ekip çalışması ve roller. İzleyiciyi değerlendirme. Akran geri bildirimini kullanma. |
15) | Final |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Tüm gerekli okuma ve izleme materyalleri derste ve çevrimiçi olarak sağlanacaktır. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Tersyüz öğrenme | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Çevrimiçi video quizleri, derste ve dersten bağımsız kamera görevleri, yazılı deneme. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
kontureka@mef.edu.tr; simmsj@mef.edu.tr Tüm derslere katılım zorunludur. 15 dakika geç gelen öğrenciler, o derse kabul edilmeyecektir. Bir sınava katılamama durumunda, öğrenciler kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Kaçırılan sınavlar için telafi sınavı yapılacaktır. Öğrencilerin, üniversite personeline ve diğerlerine her zaman saygılı davranmaları beklenmektedir. Kopya çekme, yalan söyleme ve aldatma gibi çeşitli biçimlerdeki eylemler, intihal ve sınav sırasında kopyalama gibi davranışlar tolere edilmeyecek ve YÖK ile üniversite düzenlemelerine göre cezalandırılacaktır. Akademik dürüstlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 1 | 14 | 14 | ||||
Proje | 1 | 20 | 20 | ||||
Ödevler | 1 | 5 | 5 | ||||
Küçük Sınavlar | 20 | 2 | 2 | 80 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 | ||||
Toplam İş Yükü | 129 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |