HUK 227 İnsancıl HukukMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 227
Course Title in English Humanitarian Law
Course Title in Turkish İnsancıl Hukuk
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Select
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 62 hours per semester
Number of Credits 2 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions undergraduate students only
Overall Educational Objective Learning the content of humanitarian law, how international and internal conflicts to observe it being carried out. Application of the rules regarding the law of armed conflict determine the area and its boundaries
Course Description The course aims to convey to students the scope of the branch of law called humanitarian law and to prepare the infrastructure for the use of this knowledge in working life designed. The course content consists mainly of three main topics of humanitarian law, That is, it consists of jus ad bellum, jus in bello and jus post bellum. Besides humanitarian law with human rights law and international criminal law in the narrow sense. Its relationship with law is also examined.
Course Description in Turkish Ders insancıl hukuk adı verilen hukuk dalının kapsamının öğrencilere aktarılması ve bu bilginin çalışma hayatında kullanılabilmesinin altyapısının hazırlanması için tasarlanmıştır. Ders içeriği esas olarak insancıl hukukun üç ana konusundan, yani jus ad bellum, jus in bello ve jus post bellum’dan oluşuyor. Bunun yanında insancıl hukukun insan hakları hukukuyla ve dar anlamda uluslararası ceza hukukuyla ilişkisi de inceleniyor.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) İnsancıl Hukukun kavramlarını somut olgulara uygular.
2) Uluslararası insancıl hukukun temel kuralları ve prensipleri hakkında bir anlayış geliştirir, yorum ve değerlendirme yapar.
3) İnsancıl Hukuk alanında faaliyet gösteren uluslararası ve ulusal kuruluşları tanır.
4) Uluslararası toplumun, silahlı çatışma sonrası toplumsal uzlaşı için uygulayabileceği araçları tespit eder.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date BİLGE ERSON ASAR , January 2024
Course Coordinator BİLGE ERSON ASAR
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi BİLGE ERSON ASAR

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş ve ders içeriğinin tanıtımı
2) İnsancıl hukukun kavramsal çerçevesi
3) Tarihsel gelişim
4) Temel prensipler ve Kaynaklar
5) Uygulama Kapsamı (Yer, Zaman, Konu ve Kişi Bakımından)
6) Savaşanlar ve Savaşçı Olmayanlar
7) Vize haftası
8) Silahlı Çatışmada Korunan Kişiler ve Nesneler
9) Silahlı Çatışma Araç ve Yöntemleri
10) İşgalci Gücün Hak ve Yükümlülükleri
11) İnsancıl Hukuk ve İnsan Hakları İlişkisi
12) İnsancıl Hukukun İhlalinin Sonuçları
13) Proje sunumları
14) Finaller
Required/Recommended Readings--Ayşe Nur Tütüncü, Introduction to Humanitarian Law, Beta Yay., (latest edition) --Hüseyin Pazarcı, International Law Lessons 4th Book, Turhan Yay., (latest edition) --Robert Kolb and Richard Hyde, An Introduction to the International Law of Armed Conflicts, Hart Publishing, 2008 (The faculty member also examines international agreements according to weekly topics.) and articles will be uploaded to the system. These materials should be read before class and It is expected to be present in class.)
Teaching Methodslessons and flipped classroom
Homework and ProjectsNone
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Sunum 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration ersonb@mef.edu.tr

Meeting hours: Tuesday 10:00-12:00/ 13:30-14:30

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 42
Proje 1 7 7
Ara Sınavlar 1 5 1 6
Final 1 6 1 7
Total Workload 62
Total Workload/25 2.5
ECTS 2