HUK 125 Siyaset BilimiMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 125
Course Title in English Political Science
Course Title in Turkish Siyaset Bilimi
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 62 hours per semester
Number of Credits 2 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective The general educational objective of the course is to familiarize students with the basic concepts and research areas of political science and to familiarize them with the theories of political science.
Course Description The course aims to give students a basic knowledge on the content of two core concepts of political science, namely state and power. The main topics that the course contains are as follows: differences and common points between divided and undivided societies, basic elements of the modern state, theories explining power relations within political systems and gender dimension of the political power.
Course Description in Turkish Ders siyaset biliminin temel kavramları olan devlet ve iktidarın içeriğini öğrencilere vermek amacına yönelik kurgulanmıştır. Bu bağlamda devletli ve devletsiz toplumlar ayrımı incelenecek, modern devletin unsurları ele alınacak, klasik ve ilişkisel iktidar yaklaşımları değerlendirilecektir. Son olarak iktidarın toplumsal cinsiyet boyutu ele alınacaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Siyaset biliminin temel kavramlarına aşinalık kazanmak
2) Siyasi analiz yapabilme yetisi edinmek
3) Siyaset bilimi çerçevesinde güncel tartışmalara hâkim olmak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date SÜHEYL BATUM , January 2024
Course Coordinator SÜHEYL BATUM
Semester Spring
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Dersin içeriğinin tanıtımı
2) Giriş
3) Bölünmüş toplumlar - bölünmemiş toplumlar ayrımı ve Devlet
4) Modern Devlet’in unsurları 1: ülke ve sınırlar
5) Modern Devlet’in unsurları 2: soyut kişilik
6) Modern Devlet’in unsurları 3: millet
7) Milliyetçilik Kuramları 1: ilkçilik ve etno-sembolizm
8) Milliyetçilik Kuramları 2: modernist yaklaşım
9) İktidar 1: Klasik Yaklaşım
10) İktidar 2: İlişkisel Yaklaşım
11) İktidar ve Meşruiyet
12) İktidar ve Toplumsal Cinsiyet 1
13) İktidar ve Toplumsal Cinsiyet 2
14) Genel değerlendirme: Yöneten – yönetilen ilişkisinin yokluğunda siyaset
Required/Recommended ReadingsSelected chapters from the following books will be provided to the students as compulsory reading: Cemal Bali Akal (der.), Devlet Kuramı, Dost Kitabevi Yayınları Cemal Bali Akal, İktidarın Üç Yüzü, Dost Kitabevi Yayınları Ozan Erözden, Ulus-Devlet, XII Levha Yayıncılık, 2013 (genişletilmiş 3. bası)
Teaching MethodsLecture
Homework and ProjectsNone
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration batums@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 42
Ara Sınavlar 2 4 2 12
Final 1 6 2 8
Total Workload 62
Total Workload/25 2.5
ECTS 2