Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | |||||
Ders Kodu | INT 141 | |||||
Ders Adı İngilizce | Introduction to Interior Design | |||||
Ders Adı Türkçe | İç Mimarlığa Giriş | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ders | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 66 saat | |||||
Ders Kredileri | 3 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | - | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | İç mekan tasarımı disiplinine ve mekanın kullanıcılarıyla ilişkisine dair genel bir bakış açısı kazanmak. | |||||
Ders Açıklaması | İç Mimarlık disiplinini tarihsel bir bağlama oturtmak amacıyla ders son iki yüz yıldaki tasarım kültürü üzerine genel bir bahisle başlar. Bunu, tasarım etkinliğini tanımlamadaki güçlüklerin altını çizen, tasarım disiplinlerinin sınırlarına ait bir tartışma izler. Ardından, iç mekan tasarımı, organizasyonu ve deneyimini etkileyen çağdaş meseleler ve trendlere odaklanılmaktadır. İç Mimarlık mesleğinin ortaya çıkış süreci, bu mesleğin icra edildiği bağlamlara, ilgi alanlarına ve dekorasyon ile arasındaki ayrıma odaklanarak ele alınmaktadır. Ders daha sonra mekan / uzam konusunda üretilmiş çeşitli felsefi yaklaşımlara odaklanır. Bu felsefi tartışmanın, kuramsal ve yöntemsel uzantıları şu konuları kapsamaktadır: mekânsal pratikler, mekan algısı, mekanla kurulan bağ, mekan psikolojisi, mekanın kullanımı, insanın mekânsal ihtiyaçları, mekan organizasyonu, mekan türleri. Mekan, yer ve toplumsal cinsiyet arasındaki ilişki sorunsalı iki hafta boyunca incelenir. Son olarak, ders iç mekanların tasarım ve deneyimlenmesinde çok önemli iki etken olan renk ve aydınlatma konularına odaklanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) İç mimarların inşa edilmiş çevreyi şekillendirmedeki rolünü/rollerini tanımlamak; 2) belirli bir iç mekanı kullanıcılarının ihtiyaçları ve beklentileri açısından analiz etmek; 3) renk teorisini kullanarak farklı renk düzenlerine sahip iç mekanları karşılaştırmak ve zıtlıklarını ortaya koymak; 4) beklenen görevlere yönelik aydınlatmanın yeterliliği açısından farklı iç mekanların performansını karşılaştırmak ve zıtlıklarını ortaya koymak; 5) bir binayı sunduğu mekan türlerine göre ayrıştırmak; 6) belirli yerlerin cinsiyete dayalı kullanımlarını ve kodlanmalarını belirlemek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Hazırlayan ve Tarih | AHMET SEZGİN , September 2018 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. DERYA UZAL |
Hafta | Konu |
1) | Ders Tanıtımı |
2) | Tasarım Nedir? Tasarım Tanımları ve Tasarım Faaliyetinin Kapsamı |
3) | İç Mekanların ve Çevrelerin Anlamları ve Kullanımları Tarihsel Genel Bakış ve Çağdaş Trendler |
4) | Küresel Ekonomik Bağlamda Tasarım – Tüketim ve Sürdürülebilirlik Örneği |
5) | İç Mimarlık Mesleğine Giriş |
6) | Mekanlar ve Yerler 1 Mekan Felsefeleri, Mekansal Uygulamalar, Mekan Duygusu, Mekan Bağlantısı, Mekan Psikolojisi, Mekanların Kullanımı ve Algılanması, İnsan Mekan İhtiyaçları, Mekanın Organizasyonu |
7) | Mekanlar ve Yerler 2 Mekan Felsefeleri, Mekansal Uygulamalar, Mekan Duygusu, Mekan Bağlantısı, Mekan Psikolojisi, Mekanların Kullanımı ve Algılanması, İnsan Mekan İhtiyaçları, Mekanın Organizasyonu |
8) | Ara Sınav |
9) | Mekan Türleri |
10) | Mekan, Yer ve Cinsiyet 1 |
11) | Mekan, Yer ve Cinsiyet 2 |
12) | Renk 1 |
13) | Renk 2 |
14) | Işık |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | “John Walker – Defining the Object of Study” “John Heskett – Environments” “Rosemary Kilmer and W. Otie Kilmer – Interior Design, An Introduction” “Clive Edwards – Space (Chapter 6 of Interior Design: A Critical Introduction) “Ulrich Exner & Dietrich Pressel – Types of Spaces” “Deborah Cohen – Excerpt from In Possession: Men, Women and Decoration” “Christopher Reed – Excerpt from Taking Amusement Seriously: Modern Design in the Twenties” “Daphne Spain – Excerpts from The Contemporary Workplace” “Doreen Massey – Space, Place and Gender” “Clive Edwards – Colour and Colour Systems (Chapter 7 of Interior Design: A Critical Introduction) “Rosemary Kilmer and W. Otie Kilmer – Color and Light (Chapter 5 of Designing Interiors) “Mimi Love – Color (Chapter 9 of Color Space Style) “Clive Edwards – Light (Chapter 8 of Interior Design: A Critical Introduction) | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Flipped sınıf, sınıf içi çalışmalar, tartışmalar ve film gösterimleri. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 5 ödev | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Saha çalışması, film gösterimi | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
balogluy@mef.edu.tr Ofis: Burcu Baloğlu E-posta: balogluy@mef.edu.tr Öğrencilerin teorik derslerde derslerin %70'ine katılmaları zorunludur. Dolayısıyla 4 haftayı (dersleri) aşan devamsızlık başarısızlıkla sonuçlanacaktır. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 0 | 2 | 28 | |||
Ödevler | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 3 | 6 | ||||
Final | 1 | 4 | 4 | ||||
Toplam İş Yükü | 66 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 2.6 | ||||||
AKTS | 3 |