School/Faculty/Institute |
Faculty of Arts, Design and Architecture |
Course Code |
INT 141 |
Course Title in English |
Introduction to Interior Design |
Course Title in Turkish |
Introduction to Interior Design |
Language of Instruction |
|
Type of Course |
Lecture |
Level of Course |
Introductory |
Semester |
Fall |
Contact Hours per Week |
Lecture: 2 |
Recitation: - |
Lab: - |
Other: - |
|
Estimated Student Workload |
66 hours per semester |
Number of Credits |
3 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
None |
Expected Prior Knowledge |
None |
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
Only Undergraduate Students |
Overall Educational Objective |
To gain a broad overview of the discipline of interior design and a notion of space in relation to its users. |
Course Description |
The course begins with a general discussion on the culture of design in the last two centuries to place the discipline of interior design into a proper historical context. A discussion on the boundaries of design disciplines follows, with a strong emphasis on the complexities involved in defining design activity. It then follows with a consideration of the contemporary trends and issues that affect the design, organization and experience of interior spaces. Emergence of the profession of interior design is addressed, with close attention to its primary contexts, areas of concern and the distinction between interior design and decoration. The course, then, focuses on various philosophies of space, with theoretical and methodological extensions into such topics as spatial practices, sense of place, place attachment, psychology of space, use and perception of spaces, human space needs, organization of space, types of space. The problematic relationship between space, place and gender is scrutinized for two weeks. Finally the course focuses on color and light as two significant factors in the design and experience of interior spaces.
|
Course Description in Turkish |
İç Mimarlık disiplinini tarihsel bir bağlama oturtmak amacıyla ders son iki yüz yıldaki tasarım kültürü üzerine genel bir bahisle başlar. Bunu, tasarım etkinliğini tanımlamadaki güçlüklerin altını çizen, tasarım disiplinlerinin sınırlarına ait bir tartışma izler. Ardından, iç mekan tasarımı, organizasyonu ve deneyimini etkileyen çağdaş meseleler ve trendlere odaklanılmaktadır. İç Mimarlık mesleğinin ortaya çıkış süreci, bu mesleğin icra edildiği bağlamlara, ilgi alanlarına ve dekorasyon ile arasındaki ayrıma odaklanarak ele alınmaktadır. Ders daha sonra mekan / uzam konusunda üretilmiş çeşitli felsefi yaklaşımlara odaklanır. Bu felsefi tartışmanın, kuramsal ve yöntemsel uzantıları şu konuları kapsamaktadır: mekânsal pratikler, mekan algısı, mekanla kurulan bağ, mekan psikolojisi, mekanın kullanımı, insanın mekânsal ihtiyaçları, mekan organizasyonu, mekan türleri. Mekan, yer ve toplumsal cinsiyet arasındaki ilişki sorunsalı iki hafta boyunca incelenir. Son olarak, ders iç mekanların tasarım ve deneyimlenmesinde çok önemli iki etken olan renk ve aydınlatma konularına odaklanmaktadır.
|
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) İç mimarların inşa edilmiş çevreyi şekillendirmedeki rolünü/rollerini tanımlamak;
2) belirli bir iç mekanı kullanıcılarının ihtiyaçları ve beklentileri açısından analiz etmek;
3) renk teorisini kullanarak farklı renk düzenlerine sahip iç mekanları karşılaştırmak ve zıtlıklarını ortaya koymak;
4) beklenen görevlere yönelik aydınlatmanın yeterliliği açısından farklı iç mekanların performansını karşılaştırmak ve zıtlıklarını ortaya koymak;
5) bir binayı sunduğu mekan türlerine göre ayrıştırmak;
6) belirli yerlerin cinsiyete dayalı kullanımlarını ve kodlanmalarını belirlemek.
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
|
|
|
|
|
|
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
|
|
|
|
|
|
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
|
|
|
|
|
|
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
|
|
|
|
|
|
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
|
|
|
|
|
|
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Exam,HW,Participation
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Participation
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
HW,Participation
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Exam,HW
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Exam,HW
|
Prepared by and Date |
AHMET SEZGİN , September 2018 |
Course Coordinator |
AKTS1 |
Semester |
Fall |
Name of Instructor |
Öğr. Gör. DERYA UZAL |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
Ders Tanıtımı |
2) |
Tasarım Nedir?
Tasarım Tanımları ve Tasarım Faaliyetinin Kapsamı |
3) |
İç Mekanların ve Çevrelerin Anlamları ve Kullanımları
Tarihsel Genel Bakış ve Çağdaş Trendler |
4) |
Küresel Ekonomik Bağlamda Tasarım – Tüketim ve Sürdürülebilirlik Örneği |
5) |
İç Mimarlık Mesleğine Giriş |
6) |
Mekanlar ve Yerler 1
Mekan Felsefeleri, Mekansal Uygulamalar, Mekan Duygusu, Mekan Bağlantısı, Mekan Psikolojisi, Mekanların Kullanımı ve Algılanması, İnsan Mekan İhtiyaçları, Mekanın Organizasyonu |
7) |
Mekanlar ve Yerler 2
Mekan Felsefeleri, Mekansal Uygulamalar, Mekan Duygusu, Mekan Bağlantısı, Mekan Psikolojisi, Mekanların Kullanımı ve Algılanması, İnsan Mekan İhtiyaçları, Mekanın Organizasyonu |
8) |
Ara Sınav |
9) |
Mekan Türleri |
10) |
Mekan, Yer ve Cinsiyet 1 |
11) |
Mekan, Yer ve Cinsiyet 2 |
12) |
Renk 1 |
13) |
Renk 2 |
14) |
Işık |
15) |
Final Sınav Dönemi |
16) |
Final Sınav Dönemi |
Required/Recommended Readings | “John Walker – Defining the Object of Study”
“John Heskett – Environments”
“Rosemary Kilmer and W. Otie Kilmer – Interior Design, An Introduction”
“Clive Edwards – Space (Chapter 6 of Interior Design: A Critical Introduction)
“Ulrich Exner & Dietrich Pressel – Types of Spaces”
“Deborah Cohen – Excerpt from In Possession: Men, Women and Decoration”
“Christopher Reed – Excerpt from Taking Amusement Seriously: Modern Design in the Twenties”
“Daphne Spain – Excerpts from The Contemporary Workplace”
“Doreen Massey – Space, Place and Gender”
“Clive Edwards – Colour and Colour Systems (Chapter 7 of Interior Design: A Critical Introduction)
“Rosemary Kilmer and W. Otie Kilmer – Color and Light (Chapter 5 of Designing Interiors)
“Mimi Love – Color (Chapter 9 of Color Space Style)
“Clive Edwards – Light (Chapter 8 of Interior Design: A Critical Introduction)
|
Teaching Methods | Flipped classroom, in-class studies, discussions and film screenings. |
Homework and Projects | 5 assignments |
Laboratory Work | - |
Computer Use | Yes |
Other Activities | Field work, film screening |
Assessment Methods |
Assessment Tools |
Count |
Weight |
Devam |
1 |
% 10 |
Ödev |
1 |
% 25 |
Ara Sınavlar |
1 |
% 25 |
Final |
1 |
% 40 |
TOTAL |
% 100 |
|
Course Administration |
balogluy@mef.edu.tr
Office: Burcu Baloğlu
Email: balogluy@mef.edu.tr
Students are required to attend % 70 of the classes in theoretical courses. Consequently, absenteeism exceeding 4 weeks (classes) will result in failure.
Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation
|