EDS 103 Educational PsychologyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İngilizce Öğretmenliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu EDS 103
Ders Adı İngilizce Educational Psychology
Ders Adı Türkçe Eğitim Psikolojisi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 137 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Psikolojik gelişim ve öğrenme teorileri arasındaki ilişki ve bunların eğitim ortamlarındaki uygulamaları hakkında bilgi edinmek ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek.
Ders Açıklaması Bu ders, gelişim ve öğrenme için geçerli olan psikolojik kuramlar ve araştırmalara genel bir bakış niteliğindedir. Genel konular, eğitim ile ilgili güncel konuları ele alacak şekilde öğrenme teorileri, insan gelişimi, sınıf uygulamaları, bellek, motivasyon, üstbiliş, eğitimsel değerlendirme ve sınıfiçi stratejilerini içermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Farklı psikolojik teorilere göre insanların nasıl geliştiğine/öğrendiğine ve eğitim ortamlarında öğretimin nasıl gerçekleştiğine dair genel bir bakış sunmak
2) İnsan öğrenimi, gelişimi ve motivasyonuna ilişkin temel teori ve kavramları, öğretmen adayları, okul danışmanları ve çocuklarla çalışmak isteyen diğer kişiler olarak kendi rolleriyle ilişkilendirmek
3) temel teorik kavramları saha gözlemlerine uygulayabilir ve kendi eğitim deneyimlerini yansıtabilir
4) Eleştirel okuma becerileri ve yazma becerileri sergilemek
5) Eğitim psikolojisi alanının 19. yüzyılın sonlarında nasıl ortaya çıktığını ve bugünkü durumuna nasıl geldiğini anlar.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Önceki yeterliliklere dayalı olarak İngilizce Dili Eğitimi ile ilgili kavramları bütünleştirmek ve kavramlar arası ilişkileri fark eder; bilginin kaynağını, sınırlarını, gerçekliğini ve güvenilirliğini değerlendirmeye ilişkin anlayış gösterir ve bu bilgiyi üretmeye ilişkin yöntemleri tartışır.
2) İkinci Dil (L2) öğretimi ve öğrenimiyle ilgili uygulamalı dilbilim bilgisini gösterir.
3) İkinci Dil (L2) Edinimi ve Öğretimi alanındaki L2 kullanımı, L2 analizi, L2 süreçleri ve L2 pedagojisi ve program yönetimi konuları hakkında eleştirel ve bağımsız düşünür.
4) Türk eğitim sisteminin amacını, yapısını, işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitimle ilgili kavramları tanımlar.
5) Değerlendirmeyle ilgili kavram ve yapıları anlar; yeterlilikleri değerlendirmek için çeşitli değerlendirme yöntemlerini, araçlarını ve stratejilerini kullanır.
6) Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamaları doğrultusunda, öğrenme stilleri ve çoklu zekâyı dikkate alarak günlük ders planları hazırlar.
7) İngiliz ve Amerikan Edebiyatını temel düzeyde analiz eder ve karşılaştırır. Edebiyat ve dramanın temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayın ve bunları yabancı dil öğretiminde uygular.
8) Disiplin içi ve sosyal düzeyde demokratik ve etik tutum ve davranış açısından topluma örnek olur, kalite yönetim süreçlerine katılır ve sürdürülebilirliği sağlar.
9) Bireysel ve grup çalışmaları içerisinde sorumluluk alır, görevleri sorumlu ve etkili bir şekilde gerçekleştirir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup olarak çalışır; kendini birey olarak değerlendirir, yaratıcı ve güçlü niteliklerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirmeye çalışır.
10) Türk devriminin ortaya çıkmasına neden olan toplumsal, ekonomik, siyasal ve düşünsel koşulları yorumlar; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda, toplumu benimser, yurt sevgisi, ulusal amaç ve ülküleri de içeren insani değerleri benimser.
11) Sınıf ortamında alan bilgisi düzeyinden Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı'nın gerektirdiği düzeye ve ötesine kadar bilgisayar yazılımları ile çeşitli bilgi ve iletişim teknolojilerini seçip kullanır.
12) İhtiyaçlar doğrultusunda yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır, sosyal ve sanatsal etkinlikleri takip eder, güncel olarak tartışılan küresel sorunlara ilişkin farkındalık gösterir, yasal sorumluluklar ve haklar gibi konularda Milli Eğitim Bakanlığı kurallarına uygun hareket eder, ulusal ve uluslararası kültürler arasındaki farklılıkları anlayıp farklı kültürlere uyum sağlayabilir; yakın çevresine yönelik sosyal sorumluluk faaliyetleri ve projeleri planlar.
13) Görevlendirildiği okulun öğretim kadrosuyla işbirliği yapmaya yönelik istekli davranır, okul topluluğu ve toplumun geneliyle İngilizce dil eğitimi alanında etkili bir şekilde iletişim kurar.
14) Avrupa Dil Portföyü'nün (CEFR) C1 düzeyinde İngilizce kullanma becerisini gösterir ve başka bir yabancı dili öğrenmeye ilgi duyar.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Önceki yeterliliklere dayalı olarak İngilizce Dili Eğitimi ile ilgili kavramları bütünleştirmek ve kavramlar arası ilişkileri fark eder; bilginin kaynağını, sınırlarını, gerçekliğini ve güvenilirliğini değerlendirmeye ilişkin anlayış gösterir ve bu bilgiyi üretmeye ilişkin yöntemleri tartışır. S Proje
2) İkinci Dil (L2) öğretimi ve öğrenimiyle ilgili uygulamalı dilbilim bilgisini gösterir. N
3) İkinci Dil (L2) Edinimi ve Öğretimi alanındaki L2 kullanımı, L2 analizi, L2 süreçleri ve L2 pedagojisi ve program yönetimi konuları hakkında eleştirel ve bağımsız düşünür. H Sınav,Ödev
4) Türk eğitim sisteminin amacını, yapısını, işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitimle ilgili kavramları tanımlar. N
5) Değerlendirmeyle ilgili kavram ve yapıları anlar; yeterlilikleri değerlendirmek için çeşitli değerlendirme yöntemlerini, araçlarını ve stratejilerini kullanır. N
6) Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamaları doğrultusunda, öğrenme stilleri ve çoklu zekâyı dikkate alarak günlük ders planları hazırlar. S Ödev,Derse Katılım
7) İngiliz ve Amerikan Edebiyatını temel düzeyde analiz eder ve karşılaştırır. Edebiyat ve dramanın temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayın ve bunları yabancı dil öğretiminde uygular. N
8) Disiplin içi ve sosyal düzeyde demokratik ve etik tutum ve davranış açısından topluma örnek olur, kalite yönetim süreçlerine katılır ve sürdürülebilirliği sağlar. S Sınav,Ödev,Derse Katılım,Sunum,Proje
9) Bireysel ve grup çalışmaları içerisinde sorumluluk alır, görevleri sorumlu ve etkili bir şekilde gerçekleştirir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup olarak çalışır; kendini birey olarak değerlendirir, yaratıcı ve güçlü niteliklerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirmeye çalışır. N
10) Türk devriminin ortaya çıkmasına neden olan toplumsal, ekonomik, siyasal ve düşünsel koşulları yorumlar; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda, toplumu benimser, yurt sevgisi, ulusal amaç ve ülküleri de içeren insani değerleri benimser. N
11) Sınıf ortamında alan bilgisi düzeyinden Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı'nın gerektirdiği düzeye ve ötesine kadar bilgisayar yazılımları ile çeşitli bilgi ve iletişim teknolojilerini seçip kullanır. H Sınav,Ödev
12) İhtiyaçlar doğrultusunda yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır, sosyal ve sanatsal etkinlikleri takip eder, güncel olarak tartışılan küresel sorunlara ilişkin farkındalık gösterir, yasal sorumluluklar ve haklar gibi konularda Milli Eğitim Bakanlığı kurallarına uygun hareket eder, ulusal ve uluslararası kültürler arasındaki farklılıkları anlayıp farklı kültürlere uyum sağlayabilir; yakın çevresine yönelik sosyal sorumluluk faaliyetleri ve projeleri planlar. N
13) Görevlendirildiği okulun öğretim kadrosuyla işbirliği yapmaya yönelik istekli davranır, okul topluluğu ve toplumun geneliyle İngilizce dil eğitimi alanında etkili bir şekilde iletişim kurar. N
14) Avrupa Dil Portföyü'nün (CEFR) C1 düzeyinde İngilizce kullanma becerisini gösterir ve başka bir yabancı dili öğrenmeye ilgi duyar. N
Hazırlayan ve Tarih MELİKE ACAR , June 2018
Ders Koordinatörü MELİKE ACAR
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ACAR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Ders izlencesinin tanıtılması Eğitim Psikolojisinin tarihi
2) Öğretmek ve Eğitim Psikolojisi
3) Davranışçılık
4) Sosyal Öğrenme Teorisi Sosyal-Bilişsel Öğrenme Teorisi
5) Piaget'nin Bilişsel Gelişim Teorisi
6) Piaget'nin Bilişsel Gelişim Teorisi
7) Vygotsky: bilişsel gelişime sosyokültürel-tarihsel yaklaşımı Brofenbrenner: Ekolojik Sistem Teorisi
8) Freud: Psikoseksüel gelişim kuramı Erikson: Psikososyal gelişim kuramu
9) Ahlak Gelişimine Bilişsel Gelişimsel Yaklaşımlar: Piaget ve Kohlberg
10) Sosyal Alan Teorisi
11) Hafıza Motivasyon
12) Öz Düzenleme ve kontrol Kalıpyargı Tehdidi
13) Özel eğitim ve kapsayıcı eğitim
14) Öğretme stratejileri
15)
16)
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarOrmrod, J. E. (2011). Educational Psychology: Developing learners. 7th edition. Pearson.
Öğretme TeknikleriBu ders işlenirken Flipped Classroom modeli kullanılacaktır. Öğrenciler, genellikle ders videolarını/seslerini okuyarak veya izleyerek, sınıf dışında yeni ders materyaliyle ilk kez tanışacak ve ardından ders zamanı, bu ön bilgiyi özümsemek için kullanılacaktır. • Öğrenciler ders saatinden önce bireysel olarak veya küçük gruplar halinde temel içeriğe erişecek, sorularını oluşturacak, en zor buldukları veya anlamadıkları noktaların altını çizecek ve ardından içeriği keşfetmek için benzer yanlış anlamalara sahip daha büyük grupta yüz yüze buluşacaklardır. aktif öğrenme ve katılım stratejileri aracılığıyla. • Öğrenciler kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu üstlenecek ve dersten önce bireysel olarak veya gruplar halinde temel içeriği çalışacak ve daha sonra üst düzey düşünmeyi kullanarak bilgi ve becerilerini çeşitli etkinliklere uygulayacaklardır. • Ders anlatımı önemli olsa da ancak aktif öğrenmeyi kolaylaştırma, öğrenmeye rehberlik etme, yanlış anlamaları düzeltme ve zamanında geri bildirim sağlama vb. yoluyla önemli öğrenme fırsatları elde etmeye daha fazla odaklanılacaktır. • Ters Yüz Edilmiş Sınıf ortamında kavramın keşfedilmesine, anlam oluşturulmasına ve bilginin yüz yüze gösterilmesine veya uygulanmasına daha fazla odaklanılacaktır. Öğrencilerin derse gelmeden önce ilgili haftaya ait videoyu izlemeleri ve dersin gereklerini yerine getirme yönündeki ilerlemelerini takip etmeleri beklenmektedir.
Ödev ve ProjelerFilm Yansıma Kağıdı Bir okul binası üzrine düşünceler
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar Kullanımı-
Diğer Aktiviteler-
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 5
Ödev 1 % 20
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Rapor Teslimi 1 % 25
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi acarmel@mef.edu.tr
+90 212 395-3747

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 70
Ödevler 9 5 1 1 63
Ara Sınavlar 1 3 1 4
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü/25 5.5
AKTS 5