Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | LAW 226 | ||||
Course Title in English | Comparative Law of Obligations | ||||
Course Title in Turkish | Karşılaştırmalı Borçlar Hukuku | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Bahar,Güz | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 100 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students or Erasmus | ||||
Overall Educational Objective | Students will learn the foundations and key concepts relating to comparative law of obligations –especially contracts. | ||||
Course Description | This course is designed to provide students with a comparative analysis of contracts as a source of obligation and basic concepts regarding formation of contracts, performance and non-performance of obligations arising therefrom. | ||||
Course Description in Turkish | Ders kapsamında karşılaştırmalı bir değerlendirme ışığında borcun kaynağı olarak sözleşmeler, sözleşmelerin kurulmasına, ifasına ve ifa edilmemesine ilişkin temel kavramlar incelenecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Avrupa Hukuku perspektifinden sözleşmeler hukukunu şekil ve içerik olarak tanımlamak 2) Farklı yargı alanlarındaki borçlar hukukunun tarihsel gelişimini ana hatlarıyla göstermek 3) Uluslararası uyumlaştırma belgelerinin farklılıklarını karşılaştırabilmek 4) Sözleşmelerin kurulması, ifası ve ifa edilmemesine ilişkin çözüm yolları konusunda sağlam bir bilgi birikimi sergilemek. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | N | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | S | Exam |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | N | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | H | Exam |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | H | Exam |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | H | Exam |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | Exam |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | S | Exam |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | H | Exam |
Prepared by and Date | KADİR BERK KAPANCI , January 2024 |
Course Coordinator | KADİR BERK KAPANCI |
Semester | Bahar,Güz |
Name of Instructor | Prof. Dr. HAVVA KARAGÖZ |
Hafta | Konu |
1) | Karşılaştırmalı Borçlar Hukukuna Genel Giriş |
2) | Karşılaştırmalı Hukuk - Tanım, Tarihsel Gelişim, Konular, Amaçlar, Yöntemler |
3) | Bir hukuk geleneği olarak Civil Law |
4) | Bir hukuk geleneği olarak Common Law |
5) | Özel Hukukun Uyumlaştırılması için Uluslararası Belgeler |
6) | Genel olarak sözleşmeler (kuruluş, ana ilkeler, şekil şartları, bağlayıcılık) |
7) | Genel işlem şartları ve Formlar Savaşı (Battle of Forms) |
8) | İfa - İfa engelleri ve çözüm yolları |
9) | Sözleşmeden doğan bir yükümlülüğün "aynen ifası" kavramı |
10) | Öncelenmiş borca aykırılık |
11) | Beklenmedik hal / aşırı ifa güçlüğü / mücbir sebep / uyarlama |
12) | Genel tekrar |
13) | Genel tekrar |
Required/Recommended Readings | İlhan Helvacı, Turkish Contract Law, Springer (last edition)(e-book version available at Springer Database). Nicolas Kuonen, Swiss Law of Contracts General Principles, Schultess Editions romandes (last edition)(e-book version available at Swisslex Database). Hugh Beale / Bénédicte Fauvarque-Cosson / Jacobien Rutgers, Denis Tallon / Stefan Vogenauer, Cases, Materials and Text on Contract Law, Hart Publishing, Oxford (last edition). Oliver Radley-Gardner / Hugh Beale / Reinhard Zimmermann / Reiner Schulze, Texts on European Private Law, Hart Publishing, Oxford And Portland, Oregon (last edition). | ||||||||||||
Teaching Methods | Students work independently before class lessons covering readings and assignments. Class time is spent on theory, concepts, and application of materials. | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
kapancib@mef.edu.tr Office: MEF University Office (5th Floor) Office Hours: By appointment |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 2 | 70 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Total Workload | 100 | ||||||
Total Workload/25 | 4.0 | ||||||
ECTS | 4 |