LAW 226 Comparative Law of ObligationsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Hukuk Fakültesi
Ders Kodu LAW 226
Ders Adı İngilizce Comparative Law of Obligations
Ders Adı Türkçe Karşılaştırmalı Borçlar Hukuku
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar,Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 100 saat
Ders Kredileri 4 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Lisans veya Erasmus Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Öğrenciler, karşılaştırmalı borçlar hukukunun -özellikle sözleşmelerin- temellerini ve anahtar kavramlarını öğreneceklerdir.
Ders Açıklaması Ders kapsamında karşılaştırmalı bir değerlendirme ışığında borcun kaynağı olarak sözleşmeler, sözleşmelerin kurulmasına, ifasına ve ifa edilmemesine ilişkin temel kavramlar incelenecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Avrupa Hukuku perspektifinden sözleşmeler hukukunu şekil ve içerik olarak tanımlamak
2) Farklı yargı alanlarındaki borçlar hukukunun tarihsel gelişimini ana hatlarıyla göstermek
3) Uluslararası uyumlaştırma belgelerinin farklılıklarını karşılaştırabilmek
4) Sözleşmelerin kurulması, ifası ve ifa edilmemesine ilişkin çözüm yolları konusunda sağlam bir bilgi birikimi sergilemek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. N
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. S Sınav
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. N
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. H Sınav
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. H Sınav
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. H Sınav
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S Sınav
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. N
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. S Sınav
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. H Sınav
Hazırlayan ve Tarih KADİR BERK KAPANCI , January 2024
Ders Koordinatörü KADİR BERK KAPANCI
Dönem Bahar,Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. KADİR BERK KAPANCI

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Karşılaştırmalı Borçlar Hukukuna Genel Giriş
2) Karşılaştırmalı Hukuk - Tanım, Tarihsel Gelişim, Konular, Amaçlar, Yöntemler
3) Bir hukuk geleneği olarak Civil Law
4) Bir hukuk geleneği olarak Common Law
5) Özel Hukukun Uyumlaştırılması için Uluslararası Belgeler
6) Genel olarak sözleşmeler (kuruluş, ana ilkeler, şekil şartları, bağlayıcılık)
7) Genel işlem şartları ve Formlar Savaşı (Battle of Forms)
8) İfa - İfa engelleri ve çözüm yolları
9) Sözleşmeden doğan bir yükümlülüğün "aynen ifası" kavramı
10) Öncelenmiş borca aykırılık
11) Beklenmedik hal / aşırı ifa güçlüğü / mücbir sebep / uyarlama
12) Genel tekrar
13) Genel tekrar
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalarİlhan Helvacı, Turkish Contract Law, Springer (last edition)(e-book version available at Springer Database). Nicolas Kuonen, Swiss Law of Contracts General Principles, Schultess Editions romandes (last edition)(e-book version available at Swisslex Database). Hugh Beale / Bénédicte Fauvarque-Cosson / Jacobien Rutgers, Denis Tallon / Stefan Vogenauer, Cases, Materials and Text on Contract Law, Hart Publishing, Oxford (last edition). Oliver Radley-Gardner / Hugh Beale / Reinhard Zimmermann / Reiner Schulze, Texts on European Private Law, Hart Publishing, Oxford And Portland, Oregon (last edition).
Öğretme TeknikleriÖğrenciler sınıf derslerinden önce bağımsız olarak çalışır, okumaları ve ödevleri tamamlarlar. Sınıf zamanı teori, kavramlar ve materyallerin uygulanması için harcanır.
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi kapancib@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 2 70
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Final 1 16 2 18
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü/25 4.0
AKTS 4