Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | MATH 115 | ||||
Ders Adı İngilizce | Calculus I | ||||
Ders Adı Türkçe | Diferansiyel ve Integral Hesap I | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 176 saat | ||||
Ders Kredileri | 7 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Tek değişkenin türev ve entegrasyonuna dair önemli kavramlar hakkında temel bilgi ve anlayış edinmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu derste; diferansiyel ve integral hesabın temel kavramları şu konu başlıklar altında kapsamlı bir şekilde incelenmektedir: Tek değişkenli fonksiyonlar, trigonometrik fonksiyonlar, limit, süreklilik, tek değişkenli fonksiyonların türevi, bir fonksiyonun ekstremum değerleri, ortalama değer teoremi, L’Hospital kuralı, antitürev ve belirsiz integral, belirli integral, diferansiyel ve integral hesabın esas teoremi, belirli integralin uygulamaları, üstel fonksiyon, logaritma, ters trigonometric fonksiyonlar, hiperbolik fonksiyonlar ve ters hiperbolik fonksiyonlar, integral teknikleri. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Tek değişkenli fonksiyonların bir nokta ve sonsuzdaki limitini hesaplar; 2) Uygulamalı optimizasyon ekstremum problemlerini çözer ve fonksiyonların grafiklerini çizer; 3) İntegrasyon tekniklerini kullanarak belirli ve belirsiz integralleri değerlendirir; 4) Ark uzunlukları, hacimler, döner yüzey alanları, kütle merkezi ve atalet momentlerini hesaplamak için belirli integralleri uygular; 5) Üstel fonksiyonları, logaritmik fonksiyonları, trigonometrik ve ters trigonometrik fonksiyonlar ile hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonları hesaplar, türevlerini ve integrallerini alır. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | H | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | H | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | H |
Hazırlayan ve Tarih | CANFUAD DELALE , December 2018 |
Ders Koordinatörü | İLKER ARSLAN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi İLKER ARSLAN |
Hafta | Konu |
1) | Tek değişkenli fonksiyon, trigonometrik fonksiyonlar |
2) | Limit ve süreklilik |
3) | Bir fonksiyonun türevi |
4) | Türevin uygulamaları |
5) | Eğri çizimi ve L'Hospital kuralı |
6) | Anti-türev, belirsiz ve belirli integral |
7) | Diferansiyel ve integral hesabın temel teoremi |
8) | Belirli integrallerin uygulamaları |
9) | Belirli integrallerin uygulamaları |
10) | Bir fonksiyonun tersi. Transandantal fonksiyonlar: Logaritmik ve üstel fonksiyonlar |
11) | Transandantal fonksiyonlar: Ters trigonometrik fonksiyonlar |
12) | Transandantal fonksiyonlar: Hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonlar |
13) | İntegrasyon teknikleri: Parçalı integrasyon, kısmi kesirler ile entegrasyon |
14) | İntegrasyon teknikleri: Trigonometrik integraller, trigonometrik yerine koymalar |
15) | Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Thomas' Calculus, 13th Ed., G. Thomas, M. Weir, J. Hass, F. Giordano, Pearson/ Addison Wesley, 2015 | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Aktif öğrenme yöntemi olarak Tersine Derslik ve görüşme saatleri | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ödev olarak derleme sorular | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
cinara@mef.edu.tr (0212) 3953653 |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 4 | 2 | 112 | ||
Küçük Sınavlar | 2 | 6 | 1 | 14 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 12 | 2 | 28 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Toplam İş Yükü | 176 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 7.0 | ||||||
AKTS | 7 |