MATH 116 Calculus II MEF ÜniversitesiAkademik Programlar Makine MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Makine Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu MATH 116
Ders Adı İngilizce Calculus II
Ders Adı Türkçe Diferansiyel ve İntegral Hesap II
Öğretim Dili EN
Ders Türü Alıştırma,Ters-Yüz Öğrenme,Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar,Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 4 Okuma: None Laboratuvar : None Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 178 saat
Ders Kredileri 7 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul MATH 105 - Calculus I | MATH 115 - Calculus I
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Gerçek değerli tek değişkenli fonksiyonun diferansiyel ve integrali.
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Çok değişkenli fonksiyonların diferansiyeli ve çok katlı integrasyonunu öğrenmek.
Ders Açıklaması Kutupsal koordinatlar, analitik geometri, sonsuz dizi ve seriler, Taylor serisi, vektörler, çok değişkenli fonksiyonlarda kısmi türev ve uygulamaları, gradyan ve doğrultusal türev, iki değişkenli fonksiyonların ekstremum noktaları, çok katlı integraller ve uygulamaları.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Bir fonksiyonu bir noktada Taylor serisine açar;
2) Kutupsal koordinatları kullanır ve konik kesitleri sınıflandırır;
3) Vektör işlemlerini tanımlar ve kullanır;
4) Çok değişkenli fonksiyonları hesaplar ve türevini alır;
5) İki değişkenli bir fonksiyonun yerel minimumlarını, yerel maksimumlarını ve çukur noktalarını tanımlar;
6) Çift ve üç katlı integralleri değerlendirir.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi N
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi N
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi N
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi N
Hazırlayan ve Tarih CANFUAD DELALE , May 2018
Ders Koordinatörü İLKER ARSLAN
Dönem Bahar,Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. CANFUAD DELALE

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Kutupsal koordinatlar ve analitik geometri
2) Kutupsal koordinatlar ve analitik geometri
3) Sonsuz diziler ve seriler
4) Sonsuz diziler ve seriler
5) Vektörler
6) Vektör cebri
7) Geometrik uygulamalar: Uzaydaki düzlem ve doğru denklemleri
8) Çok değişkenli fonksiyonlar, kısmi türevler
9) Kısmi türevler ve uygulamaları
10) Kısmi türevler ve uygulamaları
11) Gradyen ve yönlü türev
12) İki değişkenli bir fonksiyonun ekstremumları
13) Çokkatlı integraller ve uygulamaları
14) Çokkatlı integraller ve uygulamaları
15) Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi
16) Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarThomas' Calculus, 12th Ed., G. Thomas, M. Weir, J. Hass, F. Giordano, Pearson/ Addison Wesley, 2010.
Öğretme TeknikleriAktif öğrenme yöntemi olarak Tersine Derslik ve görüşme saatleri
Ödev ve ProjelerYok
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Uygulama 28 % 20
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi canfuad.delale@mef.edu.tr
02123953651

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 4 2 112
Küçük Sınavlar 2 6 1 14
Ara Sınavlar 2 12 2 28
Final 1 22 2 24
Toplam İş Yükü 178
Toplam İş Yükü/25 7.1
AKTS 7