Makine Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | |||||
Ders Kodu | MATH 116 | |||||
Ders Adı İngilizce | Calculus II | |||||
Ders Adı Türkçe | Diferansiyel ve İntegral Hesap II | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Alıştırma,Ters-Yüz Öğrenme,Ders | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Bahar,Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 178 saat | |||||
Ders Kredileri | 7 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
MATH 105 - Calculus I | MATH 115 - Calculus I |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Gerçek değerli tek değişkenli fonksiyonun diferansiyel ve integrali. | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Çok değişkenli fonksiyonların diferansiyeli ve çok katlı integrasyonunu öğrenmek. | |||||
Ders Açıklaması | Kutupsal koordinatlar, analitik geometri, sonsuz dizi ve seriler, Taylor serisi, vektörler, çok değişkenli fonksiyonlarda kısmi türev ve uygulamaları, gradyan ve doğrultusal türev, iki değişkenli fonksiyonların ekstremum noktaları, çok katlı integraller ve uygulamaları. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Bir fonksiyonu bir noktada Taylor serisine açar; 2) Kutupsal koordinatları kullanır ve konik kesitleri sınıflandırır; 3) Vektör işlemlerini tanımlar ve kullanır; 4) Çok değişkenli fonksiyonları hesaplar ve türevini alır; 5) İki değişkenli bir fonksiyonun yerel minimumlarını, yerel maksimumlarını ve çukur noktalarını tanımlar; 6) Çift ve üç katlı integralleri değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | N | |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | N | |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | N | |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Hazırlayan ve Tarih | CANFUAD DELALE , May 2018 |
Ders Koordinatörü | İLKER ARSLAN |
Dönem | Bahar,Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. CANFUAD DELALE |
Hafta | Konu |
1) | Kutupsal koordinatlar ve analitik geometri |
2) | Kutupsal koordinatlar ve analitik geometri |
3) | Sonsuz diziler ve seriler |
4) | Sonsuz diziler ve seriler |
5) | Vektörler |
6) | Vektör cebri |
7) | Geometrik uygulamalar: Uzaydaki düzlem ve doğru denklemleri |
8) | Çok değişkenli fonksiyonlar, kısmi türevler |
9) | Kısmi türevler ve uygulamaları |
10) | Kısmi türevler ve uygulamaları |
11) | Gradyen ve yönlü türev |
12) | İki değişkenli bir fonksiyonun ekstremumları |
13) | Çokkatlı integraller ve uygulamaları |
14) | Çokkatlı integraller ve uygulamaları |
15) | Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Thomas' Calculus, 12th Ed., G. Thomas, M. Weir, J. Hass, F. Giordano, Pearson/ Addison Wesley, 2010. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Aktif öğrenme yöntemi olarak Tersine Derslik ve görüşme saatleri | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yok | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
canfuad.delale@mef.edu.tr 02123953651 |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 4 | 2 | 112 | ||
Küçük Sınavlar | 2 | 6 | 1 | 14 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 12 | 2 | 28 | |||
Final | 1 | 22 | 2 | 24 | |||
Toplam İş Yükü | 178 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 7.1 | ||||||
AKTS | 7 |