PHYS 103L Physics I Lab.MEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu PHYS 103L
Ders Adı İngilizce Physics I Lab.
Ders Adı Türkçe Fizik I Laboratuvarı
Öğretim Dili EN
Ders Türü Laboratuvar Çalışması
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: none Okuma: none Laboratuvar : 2 Diğer: none
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 40 saat
Ders Kredileri 2 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması Bu laboratuvar dersi mekanik deneylerini içermektedir. Laboratuvarda yer alan deneyler zaman, periyot, kuvvet ölçümleri temellinde olup, bu ölçümler ve fizik yasaları kullanılarak hareket eden cisimlerin, hızı, momentumu, ivmesi ve erişim mesafesi gibi büyüklükler hesaplanacaktır. Hesaplanan bu nicelikler yardımıyla, bazı fiziksel parametreler deneysel olarak belirlenecek ve teori ile karşılaştırılacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Yer değiştirme, hız ve ivme kullanarak hareket analizi yapar;
2) Newton hareket yasalarını uygular;
3) Kinetik ve potansiyel enerjiyi ve enerji korunumu ilkesini uygular;
4) Çarpışmalardaki momentumu analiz eder;
5) Dairesel hareketi ve katı cisim dönmesini analiz eder;
6) Çeşitli ekipman kullanarak veri toplar, verileri tablolar ve grafikler halinde kaydeder ve düzenler, belirsizlikleri ele alarak verileri yorumlar ve sonuç çıkarır;
7) Laboratuvar ortamında güvenli çalışmaya yönelik farkındalık gösterir.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Sunum
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Derse Katılım
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih AHMET TOGO GİZ , December 2018
Ders Koordinatörü MEHMET FEVZİ ÜNAL
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. AHMET TOGO GİZ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Ölçme ve Hata Yönetimi
2) Fizik Laboratuvarının Tanıtımı
3) Temel Ölçümler
4) Momentumun Korunumu
5) Newton Yasaları
6) Eğik Düzlem
7) Eğik Atış
8) Hooke Yasası
9) Basit Sarkaç
10) Merkezkaç Kuvvet
11) Eylemsizlik Momenti
12) Telafi Haftası
13) Telafi Haftası
14) Laboratuvar Sınavı
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme Teknikleri
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 50
Final 1 % 50
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi giza@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Laboratuvar 10 1 1.5 0.5 30
Final 1 8 2 10
Toplam İş Yükü 40
Toplam İş Yükü/25 1.6
AKTS 2