CHEM 103 General Chemistry MEF ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Endüstri Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu CHEM 103
Ders Adı İngilizce General Chemistry
Ders Adı Türkçe Genel Kimya
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 102 saat
Ders Kredileri 4 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi Bu dersi tamamlayan bir öğrenci, kimyanın temel ilkelerini bilecek, bu ilkeleri günlük gözlemlerle birleştirecek, mühendislik uygulamaları için bir temel oluşturacak kimyasal bilgi edinecek, problemleri çözmek için bilimsel yöntemi uygulayacak ve çevresel konulara karşı artan bir farkındalığa sahip olacaktır.
Ders Açıklaması Bu ders atom, element, atom teorileri ve çağdaş atom teorisini içeren temel kimya konularını kapsamaktadır. Periyodik tablo, kimyasal bileşikler, kimyasal tepkimeler, gazlar, termokimya, kimyasal bağlanma, sıvılar, katılar, kimyasal denge, asitler ve bazlar da bu ders kapsamındadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Atomların elektronik yapısı ve periyodik tablodaki elementlerin özellikleri konusunda bilgi gösterir;
2) Kimyasal bileşenleri adlandırır, kimyasal denklemleri dengeleyebilir ve kimyasal reaksiyonlarda stoichiometry kullanarak hesaplamalar yapar;
3) Termodinamik, konsantrasyon, kimyasal denge ve asit-baz kavramları üzerine problemleri çözer;
4) Moleküllerin 3D yapısını, katıların kristal yapısını, sıvıların ve katıların özelliklerini belirler ve bağ türleri arasında ayrım yapar.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi N
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi N
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi N
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi N
Hazırlayan ve Tarih MEHMET FEVZİ ÜNAL ,
Ders Koordinatörü MEHMET FEVZİ ÜNAL
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. SESİL AGOPCAN ÇINAR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Madde ve Özellikleri, Atom Teorisi
2) Atomun Elektronik Yapısı, Periyodik Tablo
3) Kimyasal Bileşikler, Kimyasal Reaksiyonlar
4) Sulu Çözeltilerde Reaksiyonlar
5) Gazlar
6) Problem Oturumu
7) Termokimya
8) Termokimya
9) Kimyasal Bağlanma – I
10) Kimyasal Bağlanma – II
11) Problem Oturumu
12) Sıvılar, Katılar ve Moleküler Etkileşimler
13) Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri
14) Çözeltiler ve Fiziksel Özellikler
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarRaymond Chang, McGraw Hill, 2016. Kitabın web sitesinin çevrimiçi kaynakları kullanılacaktır. Tamamlayıcı bir kaynak olarak herhangi bir genel kimya kitabı kullanılabilir.
Öğretme Teknikleri
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
TOPLAM %
Ders Yönetimi

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 70
Küçük Sınavlar 3 2 6
Ara Sınavlar 2 6 2 16
Ara Juri 3 0 0
Final 1 8 2 10
Toplam İş Yükü 102
Toplam İş Yükü/25 4.1
AKTS 4