Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | LAW 231 | ||||
Course Title in English | Moot Court and Preparation of International Projects I | ||||
Course Title in Turkish | Farazi Dava ve Uluslararası Projelere Hazırlanma | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Güz | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 100 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
|
||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites |
LAW 226 - Comparative Law of Obligations |
||||
Registration Restrictions | Only elected students may be registered | ||||
Overall Educational Objective | Students will learn key concepts with regard to international sales law and arbitration, as well as fundamental concepts in relation to moot court competitions. | ||||
Course Description | The aim of this course is to enable students that will attend moot courts to improve their skills in conducting legal research, preparing and presenting legal arguments in simulated schemes and working in teams in solving a certain legal problem which is required to be thoroughly analyzed in the area of international sales law and arbitration. | ||||
Course Description in Turkish | Dersin hedefi, farazi davalara katılacak öğrencilerin, uluslararası satım hukuku ve tahkim alanında hukuki araştırmalar yapma, kurgusal olaylar bakımından hukuki argümanlar hazırlama ve bunları sözlü olarak sunma, belirli bir hukuki problemin çözümünde takım halinde çalışma yeteneklerini geliştirmeleridir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) İleri düzeyde hukuki araştırma yürütmek 2) Yasal sorunlarla ilgili materyalleri analiz etme, detaylandırma ve sentezleme 3) Mevzuatı ve içtihadı eleştirel bir şekilde değerlendirmek 4) Dilekçeleri etkili bir şekilde hazırlamak ve sözlü argümanları sunmak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | HW |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | H | HW |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | H | HW |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | N | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | H | HW |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | H | HW |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | H | HW |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | H | HW |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | HW |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | S | HW |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | H | HW |
Prepared by and Date | HAVVA KARAGÖZ , January 2024 |
Course Coordinator | HAVVA KARAGÖZ |
Semester | Güz |
Name of Instructor | Prof. Dr. HAVVA KARAGÖZ |
Hafta | Konu |
1) | Farazi mahkeme yarışmalarına giriş: Farazi dava metodolojisi. |
2) | Farazi mahkeme yarışmalarına giriş: araştırma teknikleri ve kaynakları. |
3) | Uluslararası hukuk, uluslararası satış hukuku ve tahkim hukukunun temel kavramlarına giriş |
4) | Problemin okunması ve analizi |
5) | Nihai takvimin hazırlanması |
6) | Problemdeki sorunlar hakkında Moot komitesine sorulacak soruları hazırlama |
7) | Davacı için dava dilekçesinin ilk taslağı |
8) | Davacı için dava dilekçesinin hazırlanması |
9) | Davacı için ikinci dava dilekçesi taslağı |
10) | Davacı için dava dilekçesinin son taslağının hazırlanması |
11) | Davacı için dava dilekçesinin son haline getirilmesi ve Moot komitesine gönderilmesi |
12) | Davalı taraf için argüman üretme zamanı |
13) | Davalı için cevap dilekçesinin ilk taslağı |
14) | Davalı için cevap dilekçesinin ikinci taslağı |
15) | Davalı için cevap dilekçesinin son taslağının hazırlanması |
16) | Davalı için cevap dilekçesinin son haline getirilmesi ve Moot komitesine gönderilmesi |
Required/Recommended Readings | Books: Risse, Jörg (Ed.), The Complete but Unofficial Guide to the Willem C. Vis International Commercial Arbitration Moot, C.H. Beck-Hart-Nomos(last edition) Pope, David / Hill, Dan, Mooting and Advocacy Skills, Sweet & Maxwell, Thomson Reuters(last edition) Kee, Christopher, The Art of Argument (A Guide to Meeting), Cambridge University Press(last edition) Hammond, Michael, The Student Guide to Meeting, Dundee University Press (last edition) Garner, Bryan A., Legal Writing In Plain English, The University of Chicago Press (last edition) | |||||||||
Teaching Methods | Students work independently before class lessons covering readings and assignments. Class time is spent on assignments, research and project presentations. | |||||||||
Homework and Projects | ||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||
Computer Use | ||||||||||
Other Activities | ||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||
Course Administration |
karagozh@mef.edu.tr Assessment criteria: When preparing the assignments, the students should take into consideration the relevant facts of the problem as well as the doctrine and the jurisprudence regarding the relevant legal issues. Failure to duly submit 40% of the assignments will result in a failing grade. Late submissions: only if there are justifiable reasons, to be informed prior to the deadlines. Make up: not possible. The team that will represent MEF University at the Willem C. Vis International Moot Court Competition will be selected from the students taking the LAW 231 Preparation to Moot Courts and International Projects I and LAW 232 Preparation to Moot Courts and International Projects II courses. In principle, a maximum of five students will be elected to the Vis Moot team to represent MEF University among students whose grades in these classes are over 80/100. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 2 | 70 | ||
Laboratuvar | 14 | 0 | 0 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 2 | 7 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 7 | 2 | 9 | |||
Final | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Total Workload | 100 | ||||||
Total Workload/25 | 4.0 | ||||||
ECTS | 4 |