Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | LAW 231 | ||||
Course Title in English | Moot Court and Preparation of International Projects I | ||||
Course Title in Turkish | Farazi Dava ve Uluslararası Projelere Hazırlanma | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 100 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
|
||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites |
LAW 226 - Comparative Law of Obligations |
||||
Registration Restrictions | Only elected students may be registered | ||||
Overall Educational Objective | Students will learn key concepts with regard to international sales law and arbitration, as well as fundamental concepts in relation to moot court competitions. | ||||
Course Description | The aim of this course is to enable students that will attend moot courts to improve their skills in conducting legal research, preparing and presenting legal arguments in simulated schemes and working in teams in solving a certain legal problem which is required to be thoroughly analyzed in the area of international sales law and arbitration. | ||||
Course Description in Turkish | Dersin hedefi, farazi davalara katılacak öğrencilerin, uluslararası satım hukuku ve tahkim alanında hukuki araştırmalar yapma, kurgusal olaylar bakımından hukuki argümanlar hazırlama ve bunları sözlü olarak sunma, belirli bir hukuki problemin çözümünde takım halinde çalışma yeteneklerini geliştirmeleridir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) İleri düzeyde hukuki araştırma yürütmek 2) Yasal sorunlarla ilgili materyalleri analiz etme, detaylandırma ve sentezleme 3) Mevzuatı ve içtihadı eleştirel bir şekilde değerlendirmek 4) Dilekçeleri etkili bir şekilde hazırlamak ve sözlü argümanları sunmak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | HAVVA KARAGÖZ , January 2024 |
Course Coordinator | HAVVA KARAGÖZ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. HAVVA KARAGÖZ |
Hafta | Konu |
1) | Farazi mahkeme yarışmalarına giriş: Farazi dava metodolojisi. |
2) | Farazi mahkeme yarışmalarına giriş: araştırma teknikleri ve kaynakları. |
3) | Uluslararası hukuk, uluslararası satış hukuku ve tahkim hukukunun temel kavramlarına giriş |
4) | Problemin okunması ve analizi |
5) | Nihai takvimin hazırlanması |
6) | Problemdeki sorunlar hakkında Moot komitesine sorulacak soruları hazırlama |
7) | Davacı için dava dilekçesinin ilk taslağı |
8) | Davacı için dava dilekçesinin hazırlanması |
9) | Davacı için ikinci dava dilekçesi taslağı |
10) | Davacı için dava dilekçesinin son taslağının hazırlanması |
11) | Davacı için dava dilekçesinin son haline getirilmesi ve Moot komitesine gönderilmesi |
12) | Davalı taraf için argüman üretme zamanı |
13) | Davalı için cevap dilekçesinin ilk taslağı |
14) | Davalı için cevap dilekçesinin ikinci taslağı |
15) | Davalı için cevap dilekçesinin son taslağının hazırlanması |
16) | Davalı için cevap dilekçesinin son haline getirilmesi ve Moot komitesine gönderilmesi |
Required/Recommended Readings | Books: Risse, Jörg (Ed.), The Complete but Unofficial Guide to the Willem C. Vis International Commercial Arbitration Moot, C.H. Beck-Hart-Nomos(last edition) Pope, David / Hill, Dan, Mooting and Advocacy Skills, Sweet & Maxwell, Thomson Reuters(last edition) Kee, Christopher, The Art of Argument (A Guide to Meeting), Cambridge University Press(last edition) Hammond, Michael, The Student Guide to Meeting, Dundee University Press (last edition) Garner, Bryan A., Legal Writing In Plain English, The University of Chicago Press (last edition) | |||||||||
Teaching Methods | Students work independently before class lessons covering readings and assignments. Class time is spent on assignments, research and project presentations. | |||||||||
Homework and Projects | ||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||
Computer Use | ||||||||||
Other Activities | ||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||
Course Administration |
karagozh@mef.edu.tr Assessment criteria: When preparing the assignments, the students should take into consideration the relevant facts of the problem as well as the doctrine and the jurisprudence regarding the relevant legal issues. Failure to duly submit 40% of the assignments will result in a failing grade. Late submissions: only if there are justifiable reasons, to be informed prior to the deadlines. Make up: not possible. The team that will represent MEF University at the Willem C. Vis International Moot Court Competition will be selected from the students taking the LAW 231 Preparation to Moot Courts and International Projects I and LAW 232 Preparation to Moot Courts and International Projects II courses. In principle, a maximum of five students will be elected to the Vis Moot team to represent MEF University among students whose grades in these classes are over 80/100. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 2 | 70 | ||
Laboratuvar | 14 | 0 | 0 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 2 | 7 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 7 | 2 | 9 | |||
Final | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Total Workload | 100 | ||||||
Total Workload/25 | 4.0 | ||||||
ECTS | 4 |