Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | |||||||
Course Code | HUK 134 | |||||||
Course Title in English | Violence in All of Its Aspects | |||||||
Course Title in Turkish | Tüm Boyutlarıyla Şiddet | |||||||
Language of Instruction | TR | |||||||
Type of Course | Lecture | |||||||
Level of Course | Intermediate | |||||||
Semester | Güz | |||||||
Contact Hours per Week |
|
|||||||
Estimated Student Workload | 58 hours per semester | |||||||
Number of Credits | 2 ECTS | |||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||||
Pre-requisites | None | |||||||
Expected Prior Knowledge | none | |||||||
Co-requisites | None | |||||||
Registration Restrictions | none | |||||||
Overall Educational Objective | To explain the definition and types of violence, to define the concepts of violence against women, violence against children, violence against the elderly, violence between peers, violence between siblings, suicide, to specify the practices in the field of diagnosis, treatment, judicial process, protection and rehabilitation in cases of violence. | |||||||
Course Description | 1.Definition and forms of violence 2. Violence against women 3. Violence against children 4.Violence against elderly 5.Violence among peers 6.Violence between siblings 7.Violence prevention studies | |||||||
Course Description in Turkish | 1.Şiddet tanımı ve tipleri 2.Kadına yönelik şiddet 3.Çocuğa yönelik şiddet 4.Yaşlıya yönelik şiddet 5.Akranlar arası şiddet 6.Kardeşler arası şiddet 7.Şiddet önleme çalışmaları |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Şiddeti ve tiplerini tanımlamak 2) Şiddetin nedenlerini sıralamak 3) Kadına yönelik şiddeti tanımlanak, özelliklerini ve bu olgulara yaklaşım aşamalarını açıklamak 4) Çocuğa yönelik şiddeti tanımlamak, özelliklerini ve bu olgulara yaklaşım aşamalarını açıklamak 5) Yaşlıya yönelik şiddeti tanımlamak, özelliklerini ve bu olgulara yaklaşım aşamalarını açıklamak 6) Akranlar arası şiddeti tanımlamak, özelliklerini ve bu olgulara yaklaşım aşamalarını açıklamak 7) Kardeşler arası şiddeti tanımlamak, özelliklerini ve bu olgulara yaklaşım aşamalarını açıklamak 8) Şiddet olgularında önleme çalışmalarını listelemek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | N | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | N | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | S | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | H | Exam |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | H | Exam |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | S | Exam |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | S | Exam |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Prepared by and Date | MEHMET OĞUZ POLAT , January 2024 |
Course Coordinator | MEHMET OĞUZ POLAT |
Semester | Güz |
Name of Instructor | Prof. Dr. MEHMET OĞUZ POLAT |
Hafta | Konu |
1) | Şiddet tanımı ve tipleri |
2) | Kadına yönelik şiddet |
3) | Çocuğa yönelik şiddet |
4) | Yaşlıya yönelik şiddet |
5) | Akranlar arası şiddet |
6) | Kardeşler arası şiddet |
7) | Şiddet önleme çalışmaları |
8) | Vaka çözümlemesi |
9) | Vaka çözümlemesi |
10) | Vaka çözümlemesi |
10) | Vaka çözümlemesi |
11) | vaka çözümlemesi |
12) | Vaka çözümlemesi |
13) | Vaka çözümlemesi |
14) | Vaka çözümlemesi |
Required/Recommended Readings | 1. Polat O. Şiddet. Seçkin Yayıncılık 2. Polat O. Kriminoloji ve Kriminalistik Üzerine Notlar 3. Polat O. Klinik Adli Tıp. Seçkin Yayıncılık 4. Polat O. Tüm Boyutlarıyla Çocuk İstismarı I-II, Seçkin Yayıncılık. | ||||||||||||
Teaching Methods | Class lectures, presentations, project works | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
polato@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 1 | 5 | |||
Final | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Total Workload | 58 | ||||||
Total Workload/25 | 2.3 | ||||||
ECTS | 2 |