HUK 230 Kamu İhale HukukuMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Hukuk Fakültesi
Ders Kodu HUK 230
Ders Adı İngilizce Public Procurement Law
Ders Adı Türkçe Kamu İhale Hukuku
Öğretim Dili TR
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 60 saat
Ders Kredileri 2 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Öğrencinin Medeni Hukuk, Borçlar Hukuku ve İdare Hukukunun ana ilke ve esaslarını bildiği varsayılmaktadır.
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Kamu İhale Hukukunun genel ilke ve esaslarını öğrenme ve ilgili davalar üzerinde tartışma.
Ders Açıklaması Kamu İhale Hukukunun genel ilke ve esaslarının incelenmesi ve ilgili mahkeme kararlarında hukuki sorunların tartışılması.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Kamu ihale hukukunun genel ilke ve esaslarını tanımlar ve açıklar.
2) Kamu İhale Kanunu’nda düzenlenen ihale usullerini açıklar ve karşılaştırır.
3) İhale işlemlerine karşı başvuru yollarını değerlendirir.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. N
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. H Sınav
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. H Sınav
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. N
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. S Sınav
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. S Sınav
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. H Sınav
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. N
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. N
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. S Sınav
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Hazırlayan ve Tarih ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ , January 2024
Ders Koordinatörü ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Kamu İhale Hukukunun temel kavramları
2) Kamu İhalelerine hazırlık: İhtiyaçların belirlenmesi
3) Kamu İhalelerine hazırlık: ödenek ayrılması
4) Kamu İhalelerine hazırlık: ihaleye çıkma iradesinin oluşumu
5) Kamu İhale süreci: İhalenin ilanı ve başvurular
6) Kamu İhale süreci: İhalenin yapılması ve ihale usulleri
7) Kamu İhale süreci: İhalenin gerçekleştirilmesi ve kamu ihale sözleşmesinin imzalanması
8) Kamu İhale süreci: Kamu ihalelerine itiraz ve ihalenin iptal nedenleri İhalelere katılmaktan yasaklanma
9) İhalelere fesat karıştırma suçu
10) Kamu Mallarının Satımı: Devlet İhale Kanunu kapsamındaki satışlar
11) Kamu Mallarının Satımı: satımın gerçekleşmesi ve buna yapılan itirazlar
12) Kamu İhalelerine ilişkin uygulamalı pratik ders çalışması
13) Genel tekrar
14) Finaller
15) Finaller
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarŞirketler Hukuku & İhale Mevzuatı İlişkisi - Ferhat Gündüz İhaleye Fesat Karıştırma - Necati Meran Hizmet Alımı İhaleleri - Murat Arapgirli İhale Hukukunda İhalenin İptali - Atilla İnan İhaleye Fesat Karıştırma Suçları - Ersan Şen, Ertekin Aksüt Kamu İhale Hukuku ve Yapım İşleri İhaleleri - Yusuf Uslu, Salim Demirel
Öğretme TeknikleriTeorik anlatım, konuyla ilgili mahkeme kararlarının değerlendirilmesi.
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi gokerc@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 42
Ara Sınavlar 1 6 2 8
Final 1 8 2 10
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü/25 2.4
AKTS 2