HUK 127 Osmanlı Anayasal GelişmeleriMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Hukuk Fakültesi
Ders Kodu HUK 127
Ders Adı İngilizce Ottoman Constitutional Developments
Ders Adı Türkçe Osmanlı Anayasal Gelişmeleri
Öğretim Dili TR
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 60 saat
Ders Kredileri 2 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi Öğrencilerin Osmanlı anayasal gelişmeleri konusunda genel bilgi sahibi olması
Ders Açıklaması Derste şu konular incelenecektir: Anayasal gelişmeler, Sened-i İttifak, Tanzimat dönemi, 1876 Anayasası, II. Meşrutiyet ve İttihat ve Terakki dönemi

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Osmanlı anayasal gelişmelerini derinlemesine kavramak
2) Gelişmelerin önemini ve değerini fark etmek
3) Osmanlı dönemi anayasal hareketlerin arka planını anlamak
4) Sonraki dönem anayasa gelişmeleri daha bilinçli değerlendirmek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. N
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek N
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. N
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. N
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. H
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). H
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. H
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. H
Hazırlayan ve Tarih SÜHEYL BATUM , January 2024
Ders Koordinatörü SÜHEYL BATUM
Dönem Güz
Dersi Veren(ler)

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Dersin konusu üzerinde ilk düşünce ve değerlendirmeler
2) SENED-İ İTTİFAK değerlendirilmesi
3) SENED-İ İTTİFAK ve Magna Carta
4) 1839 TANZİMAT FERMANI Hazırlayan olaylar ve sonuçları
5) 1856 ISLAHAT FERMANI hazırlayan olaylar ve sonuçları
6) 1876 Kanun-u Esasi hazırlayan olaylar
7) 1876 Kanun-u Esasi kurumsal yapı
8) 1876 Kanun-u Esasi sonuçları ve siyasal gelişmeler
9) 1909 Kanun-u Esasi değişiklikleri; hazırlayan olaylar
10) 1909 Kanun-u Esasi; kurumsal yapı
11) 1909 Kanun-u Esasi; sonuçlar ve siyasal gelişmeler
12) 1911 – 1914 arası anayasal ve siyasal gelişmeler
13) Cumhuriyet öncesi Cumhuriyet Anayasası
14) 1921 Teşkilat-ı Esasiye Kanunu
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarSina AKŞİN, Jön Türkler ve İttihat Terakki Reca Galip OKANDAN, Amme Hukukumuzun Ana Hatları İlber ORTAYLI, Osmanlı’da Değişim ve Anayasal Rejim Sorunu Bülent TANÖR, Osmanlı-Türk Anayasal Gelişmeleri Tarık Zafer TUNAYA, Türkiye’de Siyasal Gelişmeler I-II
Öğretme TeknikleriDers Anlatımı ve metin tartışma
Ödev ve ProjelerDönem içi notunu belirlemek üzere öğrencilere ödev verilecektir.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 8
Ödev 1 % 32
Final 1 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi batums@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 42
Ara Sınavlar 1 6 1 7
Final 1 9 2 11
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü/25 2.4
AKTS 2