Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | |||||
Ders Kodu | LAW 129 | |||||
Ders Adı İngilizce | Basic Legal Concepts | |||||
Ders Adı Türkçe | Hukukun Temel Kavramları | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ders,Diğer,Pratik | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Bahar,Güz,Yaz Okulu | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 100 saat | |||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca lisans öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | İngiliz hukuk sisteminin temelleri ve İngiliz hukuk sisteminin temel yönleri hakkında bilgi edinmek. | |||||
Ders Açıklaması | İngilizce hukukun temel kavramları incelenecek, karar incelemesi, sözleşme, kanun metinleri değerlendirilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Ders başarı ile tamamlandığında öğrencilerden aşağıdakiler beklenir: 1. İngilizce hukuk terminolojisini kullanmak 2) Ders başarı ile tamamlandığında, öğrencilerden aşağıdakiler beklenir: 2. Hukukun temel kavramlarını kullanmak 3) Ders başarı ile tamamlandığında, öğrenciden aşağıdakiler beklenir: 3. Hukukun evrensel prensiplerini anlamak 4) Ders başarı ile tamamlandığında, öğrencilerden aşağıdakiler beklenir: 4. Türk hukuk terminolojisini Anglo-Amerikan hukuku terminolojisi ile karşılaştırmak 5) Ders başarı ile tamamlandığında, öğrenciden aşağıdakiler beklenir: 5. Kara Avrupası Hukuku ve Anglo-Amerikan hukuku sistemlerini karşılaştırmak. 6) Ders başarı ile tamamlandığında, öğrencilerden aşağıdakiler beklenir: 6. Mahkeme kararlarını analiz etmek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | EKREM KURT , January 2024 |
Ders Koordinatörü | EKREM KURT |
Dönem | Bahar,Güz,Yaz Okulu |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi EMİNE KARACAOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Hukuk tanımları, hukuk sisteminde hukukun çeşitli anlamları, dünyadaki hukuk sistemleri, hukukun sosyal bilimler ve kurallarla ilişkisi |
2) | Hukukun tanımı, hukuk sisteminde hukukun çeşitli anlamları, dünyadaki hukuk sistemleri, hukukun sosyal bilimler ve kurallarla ilişkisi |
3) | Hukukun kaynakları: Birincil kaynaklar: anayasa, kanunlar, uluslararası anlaşmalar. İkincil kaynaklar: diğer düzenlemeler ve mahkeme kararları |
4) | Hukukun kaynakları: Birincil kaynaklar: anayasa, kanunlar, uluslararası anlaşmalar. İkincil kaynaklar: diğer düzenlemeler ve mahkeme kararları |
5) | Hukukun dalları: Özel hukuk ve kamu hukuku ve uluslararası hukuk alanları ve tanımlar. |
6) | Medeni Hukukun Temel Kavramları, Medeni Hukuk, Borçlar Hukuku, Ticaret Hukuku, Sözleşmeler Hukuku |
7) | Medeni Hukukun Temel Kavramları, Medeni Hukuk, Borçlar Hukuku, Ticaret Hukuku, Sözleşmeler Hukuku |
8) | Anayasa, İdare ve Ceza Hukukuna İlişkin Temel Bilgiler, İş Hukukunun Temelleri |
9) | Anayasa, İdare ve Ceza Hukukuna İlişkin Temel Bilgiler, İş Hukukunun Temelleri |
10) | Anayasa, İdare ve Ceza Hukukuna İlişkin Temel Bilgiler, İş Hukukunun Temelleri |
11) | Anayasa, İdare ve Ceza Hukukuna İlişkin Temel Bilgiler, İş Hukukunun Temelleri |
12) | Anayasa, İdare ve Ceza Hukukuna İlişkin Temel Bilgiler, İş Hukukunun Temelleri |
13) | Uluslarüstü Sistemler, AB'ye Giriş |
14) | İnsan Haklarına Giriş ve İnsan Hakları Hukukunun Temel Kavramları Türk Mahkeme Sistemine Giriş |
15) | Final sınavı |
16) | Final sınavı |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | 1) Rona Aybay, An Introduction to Law, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2) Tuğrul Ansay – Don Wallace, Introduction to Turkish Law, Kluwer Law International BV, The Netherlands. 3) Kudret Güven, General Principles of Turkish Law, Bilge Yayınevi. 4) Bülent SÖZER, Legal Environment of Business. A Hand - Book on Turkish and International Business Law, Beta, Istanbul. 5) Engin Ural, Handbook of Turkish Law. 6) Eric C. Schnieder, Introduction to Turkish Business Law, Kluwer Law International, The Netherlands. 7) İfakat Karslı, English for Law, Maltepe Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 8) Tuğrul Ansay – Stephen Schneider, Introduction to Turkish Business Law, Turhan. Önerilen Kaynaklar: * Adnan Güriz, Hukuk Başlangıcı, Ankara. * Kemal Gözler, Hukuka Giriş, Ekin Yayınevi, Bursa. * Ömer Anayurt, Hukuka Giriş ve Hukukun Temel Kavramları, Ankara. * Rona Aybay-Aydın Aybay, Hukuka Giriş, Bilgi Ü. Yayını, İstanbul. | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Öğrencilerin dersten önce ders kitabından ilgili bölüm(ler)i okumaları beklenmektedir. Ders, verilen okumalar üzerine ders anlatımı ve tartışmalarla geçecektir. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
kurte@mef.edu.tr +902123953600 |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 2 | 84 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Final | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Toplam İş Yükü | 100 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.0 | ||||||
AKTS | 4 |