Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||||
Course Code | LAW 228 | ||||||
Course Title in English | Transitional Justice | ||||||
Course Title in Turkish | Geçiş Dönemi Adaleti | ||||||
Language of Instruction | EN | ||||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||||
Level of Course | Introductory | ||||||
Semester | Spring,Fall | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 106 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites | None | ||||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||||
Co-requisites | None | ||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students and Erasmus | ||||||
Overall Educational Objective | Students will acquire a basic knowledge on theory and practice of transitional justice. The course will enable them to develop their own perspective on aims and usefulness of transitional justice mechanisms implementation. Thus, they will be able to assess the conditions of success to come to terms with the past in emerging democracies and post-conflict societies and discuss and criticize the applied transitional justice mechanisms in selected case studies. | ||||||
Course Description | The main aim of the course is to examine how countries that emerged from conflict and authoritarian rule deal with the mass atrocities and human rights abuses legacies and how past injustices are reconciled. This interdisciplinary field of research and practice aims to understand and advance a complex range of goals and mechanisms, including strengthening democratic transitions and peacebuilding processes to enable reconciliation. By providing a broad conceptual understanding of this emerging field, the course enables critical examination of the historical and contemporary uses of different justice interventions and transitional justice mechanisms through selected case studies. Starting with the atrocities of World War II, the course first examines Nuremberg and Tokyo trials to further proceed to the challenges of the transition caused by fall of communism, ethnic conflicts, and apartheid, among others. It then progresses with analyzing contemporary issues arising from the ongoing conflicts and ends with the discussion about the future developments in the field. | ||||||
Course Description in Turkish | Dersin genel amacı çatışma ve otoriter rejimlerinden ortaya çıkan ülkelerin toplu zulüm ve insan hakları ihlalleri mirası ile idare etme şekli ve geçmişteki adaletsizliklerinin uzlaşmasını analiz etmektedir. Araştırma ve uygulamalı olan bu çok disiplinli alanı, uzlaşmayı mümkün kılan ve demokratik geçişler ve barış inşası süreçleri dahil olan çetrefilli mekanizma ve hedef yelpazesini anlamaya ve geliştirmeye amaçlanıyor. Vaka çalışmalar merci kullanarak, bu ders çeşitli tarihi ve çağdaş adalet müdahalelerin kullanımlarının eleştirel bir inceleme sağlıyor. Nuremberg ve Tokyo mahkemelerinden başlayarak bu ders, diğerleri arasında, komünizmin düşüşü, etnik çatışmalar ve apartheid sebebi olan geçişlerin meydan okumalarıyla devam ediyor. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Geçiş adaletinin temel teorik çerçevesini anlar 2) Geçiş adaleti uygulamasının başarı koşullarına ilişkin bir algı geliştirir 3) “Geçmişle hesaplaşmanın” temel anlamını anlar 4) Geçiş toplumlarında uygulanacak politikaları adalet veya eşitlik gibi belirli temel değerler üzerinden yorumlar 5) Adalete geçiş döneminin temel özellikleri ve anlamını belirler ve anlar 6) Geçiş dönem adaleti mekanizmaların bazı ülkelerde uygulamasını değerndirir ve eleştirir 7) Devam eden çatışmaları tartışır ve adalete geçiş dönemi presepektifinden potansiyel çözümler önerir |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | SENADA ZATAGIC , January 2023 |
Course Coordinator | SENADA ZATAGIC |
Semester | Spring,Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. SENADA ZATAGIC |
Hafta | Konu |
1) | Ders içeriğinin tanıtımı ve sunumu Geçiş Dönemi Adaletini Kavramsallaştırmak – Geçiş Dönemi Adaleti Nedir? |
2) | Neden Geçiş Dönemi Adaleti? - Barış İnşası, Uzlaşma, Demokratikleşme ve Hukukun Üstünlüğü |
3) | Geçiş Dönemi Adaleti Mekanizmaları ve Hedefleri |
4) | İkinci Dünya Savaşı Sonrası Mahkemeler – Nürnberg ve Tokyo Duruşmaları |
5) | Doğu Avrupa'da Aklanma ve Komünizm Sonrası Geçiş |
6) | Uluslarası suç mahkemeleri ve hibrit suç mahkemeleri |
7) | Vize |
8) | Aflar ve Tazminatlar |
9) | Gerçeği Söyleme ve Hakikat Komisyonları |
10) | Kalkınma ve Geçiş Dönemi Adaleti |
11) | Geçiş Dönemi Adaletine Geleneksel ve Alternatif Yaklaşımlar |
12) | Adalete geçiş döneminde güncel sorunlar |
13) | Geçiş dönemi adaletinin geleceği |
14) | Finaller |
15) | Finaller |
Required/Recommended Readings | All course materials will be provided by the lecturer. The students don't need to buy and books etc. For the research on the internet the students should be equipped with a laptop or tablet each lesson. Recommended books: Teitel, R. G. (2000). Transitional Justice, Oxford University Press Lawther, C., Moffett, L., Jacobs, D. (2017). Research Handbook on Transitional Justice, Edward Elgar Publishing Subotić, J. (2009). Hijacked Justice – Dealing with Past in Balkans, Cornell University Press | |||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom Lectures Presentations Assignments | |||||||||||||||
Homework and Projects | The students will prepare the homeworks on assigned topics. | |||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | For the research on the internet and preparing the assignments the students should be equipped with a laptop or tablet each lesson. | |||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
zatagics@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 2 | 70 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 6 | 6 | ||||
Proje | 1 | 6 | 6 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 8 | ||||
Final | 1 | 16 | 16 | ||||
Total Workload | 106 | ||||||
Total Workload/25 | 4.2 | ||||||
ECTS | 4 |