HUK 221 Çocuk HukukuMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 221
Course Title in English Children's Law
Course Title in Turkish Çocuk Hukuku
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 62 hours per semester
Number of Credits 2 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective With this course, students will learn the basic principles of Children Rights Law, specifically the national and international regulations on children's rights, the ways of protection of children in Private Law, as well as custody, guardianship and paternity relations with the children.
Course Description The course especially covers the basic principles of Child Law, children’s rights, protection of children under public and private laws, guardianship, tutorship and paternity relations.
Course Description in Turkish Ders kapsamında özellikle çocuk hukukunun temel ilkeleri, çocuk hakları, özel hukuk ve kamu hukukunda çocuğun korunması, velayet, vesayet ve soybağı ilişkileri incelenecektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Ders başarıyla tamamlandığında öğrenci, 1. Çocuk hukukuna ilişkin temel kavramları bilir.
2) Ders başarıyla tamamlandığında öğrenci, 2. Velayet, vesayet ve soybağına dair hukuk kurallarının içeriğini ortaya koyar ve tartışır, sorunları çözümler.
3) Ders başarıyla tamamlandığında öğrenci, 3. Özel hukuk ve kamu hukukunda çocukların korunması ile ilgili hukuki sorunları ve bunlara uygulanması gerekli hukuk kurallarını tespit eder ve uygular.
4) Ders başarıyla tamamlandığında öğrenci, 4. Çocuk hukukuna dair kurallarının uygulanmasıyla ortaya çıkan sonuçları değerlendirir ve eleştirir.
5) Ders başarıyla tamamlandığında öğrenci, 5. Türk Medeni Kanunu ve uluslararası düzenlemeler arasındaki farkları tespit eder.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. N
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S Exam
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. S Exam
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. H Exam
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. H Exam
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. H Exam
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. N
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. N
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. S Exam
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Prepared by and Date İHSAN GÜLÇİN PELİN IŞINTAN , January 2024
Course Coordinator İHSAN GÜLÇİN PELİN IŞINTAN
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi İHSAN GÜLÇİN PELİN IŞINTAN

Course Contents

Hafta Konu
1) Çocuk Hukukuna Giriş: “Çocuk" ve "küçük" kavramları aynı şeyi mi ifade eder?
2) Çocuk Hukukuna Giriş: Çocuk Haklarına Dair Sözleşme, Türkiye'nin koyduğu çekinceler
3) Temel İlkeler ve Haklar: Çocuğun Yüksek Yararı, İfade Hakkı, Saygı Hakkı, Katılım / Temsil Hakkı
4) Ehliyet: Çocuğun hak ve fiil ehliyeti, evlenme yaşı
5) Soybağı İlişkileri: Soybağının Kurulması (Düzgün nesep - düzgün olmayan nesep ayrımı; Ana ile kurulan soybağı)
6) Soybağı İlişkileri: Soybağı İlişkisinin sonuçları (Bakım yükümlülüğü ve nafaka; Mirasçılık; Soyadı)
7) Soybağı İlişkileri: Soybağı ilişkisinin ortadan kalkması: Soybağının reddi
8) Vize Haftası
9) Velayet İlişkisi: Velayet kurumu; Birlikte velayet (Evlilik birliği içinde; Boşanmada; Evlilik dışı ilişkide); Velayetin tevdii; Çocukla Kişisel İlişki Kurulması; Terbiye Hakkı
10) Velayet İlişkisi: Eğitim Hakkı (Genel Olarak; Din Eğitimini Belirleme Hakkı); Çocuk Mallarının İdaresi;
11) Velayet İlişkisinin Sona Ermesi (Çocuğun ergin olması; Koruma Önlemleri; Velayetin Kaldırılması)
12) Çocuğun Kişilik Hakları: isim; resim; vücut bütünlüğü
13) Çocuğun Kişilik Haklarının Korunması; Üçüncü Kişilere Karşı; Anne - Babaya Karşı
14) Genel Değerlendirme
Required/Recommended ReadingsREQUIRED MATERIALS: All content uploaded to the BB course page are required materials. Besides following course materials are required: - Hayrunnisa Özdemir / Ahmet Cemal Ruhi, Çocuk Hukuku (Ders Kitabı), İstanbul (son baskı). - Emine Akyüz, Çocuk Hukuku (Çocukların Hakları ve Korunması), Ankara(son baskı). - Hacı Can / Ekin Tuna / Nehir Tuna, Çocuk Hukuku, Ankara (son baskı). - Rona Serozan, Çocuk Hukuku, (son baskı) - Family Law and Law of Persons books of choice.
Teaching MethodsTheoretical lecture, case studies, in-class studies, evaluation of court decisions regarding the course subject, preparation of homework and its presentation.
Homework and ProjectsWritten homework and presentation selected from the topics covered in the course.
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration isintanp@mef.edu.tr
+902123953600
Office: MEF University Office (5th floor) Office Hours: By appointment

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 42
Ara Sınavlar 2 4 2 12
Final 1 6 2 8
Total Workload 62
Total Workload/25 2.5
ECTS 2