HUK 233 Düzenleyici ve Denetleyici KurumlarMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 233
Course Title in English Regulatory and Supervisory Authorities
Course Title in Turkish Düzenleyici ve Denetleyici Kurumlar
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Güz
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 62 hours per semester
Number of Credits 2 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge It is assumed that the student knows the main principles of Administrative Law.
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective Learning the structural and functional characteristics of regulatory and supervisory agencies and discussing related cases.
Course Description To cover the structural and functional characteristics of regulatory and supervisory authorities and to discuss the legal issues within related cases.
Course Description in Turkish Düzenleyici ve denetleyici kurumların yapısal ve işlevsel özelliklerinin incelenmesi ve ilgili mahkeme kararlarında hukuki sorunların tartışılması.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Düzenleyici ve denetleyici kurumların yapısal özelliklerini tespit eder.
2) Düzenleyici ve denetleyici kurumların işlevsel özelliklerini açıklar.
3) İlgili mahkeme kararlarını değerlendirir.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. N
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N Exam
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. N
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. S Exam
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. H Exam
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. N
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. N
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. S Exam
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Prepared by and Date ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ , January 2024
Course Coordinator ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ
Semester Güz
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ

Course Contents

Hafta Konu
1) Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Ortaya Çıkışı ve Gelişimi
2) Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Devlet Yapısı İçindeki Konumları
3) Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Yapısal Özellikleri I: Kurumsal Özerklik Kavramı, Bütçe
4) Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Yapısal Özellikleri II: Personel Rejimi, Denetim
5) Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların İşlevsel Özellikleri I: Düzenleme Yetkileri - Gözetim ve Denetim Yetkileri - Yaptırım Uygulama Yetkileri
6) Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların İşlevsel Özellikleri II: Danışmanlık ve Uyuşmazlık Çözme İşlevleri
7) Ara Sınav
8) Düzenleyici ve Denetleyici Kurum Örnekleri: Sermaye Piyasası Kurulu
9) Düzenleyici ve Denetleyici Kurum Örnekleri: Rekabet Kurumu
10) Düzenleyici ve Denetleyici Kurum Örnekleri: Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu
11) Düzenleyici ve Denetleyici Kurum Örnekleri: Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu
12) Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Yargısal Denetimi
13) Pratik Çalışmalar
14) Genel Tekrar
15) Finaller
16) Finaller
Required/Recommended ReadingsA.Ş. Gözübüyük - T. Tan, Administrative Law: General Principles Volume 1, 8th Edition, Turhan Kitabevi, 2011. Required/Recommended Reading Texts Recommended Reading List: A.Ş. Gözübüyük - T. Tan, Administrative Law: General Principles Volume 1, 8th Edition, Turhan Kitabevi, 2011. İ.H. Özay, Günışında Yönetim, Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2002. M. Yasin, Capital Markets Board and Transactions, Seçkin Publishing, 2002. Z. Çakmak, Energy Market Regulatory Authority as an Independent Administrative Authority, Çakmak Publishing House, 2011. E.E. Özcan, Regulation of the Electricity Sector in Turkey in terms of Administrative Law and European Union, Russia, China and South American Practices, Turhan Kitabevi, 2010.
Teaching MethodsTheoretical lectures, video watching, practical work in the form of teamwork
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration hacimuratlarz@mef.edu.tr

MEF University Office (5th Floor) By appointment

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 42
Ara Sınavlar 1 6 1 7
Final 1 12 1 13
Total Workload 62
Total Workload/25 2.5
ECTS 2