İnşaat Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | POLS 212 | ||||
Ders Adı İngilizce | Political Theories in Security Studies | ||||
Ders Adı Türkçe | Güvenlik Alanında Siyasi Kuramlar | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 123 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Güvenliğe alternatif teorik yaklaşımları ve güvenlik kavramlarının/kurumlarının ve zorluklarının yirminci yüzyılın başlarından bu yana uluslararası politikanın değişen dinamiklerine paralel olarak nasıl değiştiğini öğrenmek | ||||
Ders Açıklaması | Bu dersin amacı, öğrencilere güvenliğe dair alternatif teorik yaklaşımlar hakkında bilgi vermek ve güvenlik kavramlarının/kurumlarının ve zorluklarının, yirminci yüzyılın başından günümüze uluslararası siyasetin değişen dinamikleriyle paralel olarak nasıl değiştiğini incelemektir. Ders ayrıca, Amerika Birleşik Devletleri, Çin, Rusya ve Avrupa Birliği gibi büyük güçlerden orta güçlere ve küçük devletlere kadar çeşitli uluslararası aktörlerin güvenlik anlayışlarını da incelemeyi hedeflemektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) bilimsel araştırma ile ilgili becerileri geliştirmek 2) Çeşitli uluslararası aktörlerin güvenlik anlayışlarını incelemek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 |
---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | S | Derse Katılım |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | H | Ödev |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | H | Sunum |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | S | Derse Katılım |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | N | |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | BARIŞ ÇAĞLAR , January 2024 |
Ders Koordinatörü | BARIŞ ÇAĞLAR |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi BARIŞ ÇAĞLAR |
Hafta | Konu |
1) | Genel Giriş |
2) | Güvenliğe Yönelik Geleneksel Teorik Yaklaşımlar |
3) | Güvenliğe Yönelik Geleneksel Teorik Yaklaşımlar |
4) | Güvenliğe Yönelik Eleştirel Teorik Yaklaşımlar |
5) | Güvenliğe Yönelik Eleştirel Teorik Yaklaşımlar |
6) | Güvenliğe Yönelik Eleştirel Teorik Yaklaşımlar |
7) | Güvenlikleştirme |
8) | Güvenlik Kavramları: Kutuplaşma, Savaş, Barış ve Şiddet |
9) | Güvenlik Kurumları: İttifaklar, Bölgesel Örgütler |
10) | Güvenlik Kurumları: İttifaklar, Bölgesel Örgütler |
11) | Güvenlik Kurumları: Birleşmiş Milletler ve Barış Operasyonları |
12) | Büyük Güçler, Orta Güçler, Küçük Güçler ve Güvenlik Uygulamaları |
13) | Sunumlar |
14) | Sunumlar |
15) | Final Haftası |
16) | Final Haftası |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Paul D. Williams and Matt McDonald, eds. 2018. Security Studies An Introduction. London: Routledge. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders Anlatımı | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yazılı Araştırma Makalesi | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
caglarb@mef.edu.tr None Kurs, Prof. Dr. Tarık Oğuzlu tarafından yürütülmektedir. Bu form, Yrd. Doç. Dr. Barış Çağlar tarafından yönetilmektedir. E-posta adresi: baris.caglar@mef.edu.tr Akademik dürüstlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 2 | 8 | 1 | 18 | |||
Ödevler | 1 | 5 | 2 | 7 | |||
Toplam İş Yükü | 123 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.9 | ||||||
AKTS | 5 |