POLS 212 Political Theories in Security StudiesMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İnşaat Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu POLS 212
Ders Adı İngilizce Political Theories in Security Studies
Ders Adı Türkçe Güvenlik Alanında Siyasi Kuramlar
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 123 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Güvenliğe alternatif teorik yaklaşımları ve güvenlik kavramlarının/kurumlarının ve zorluklarının yirminci yüzyılın başlarından bu yana uluslararası politikanın değişen dinamiklerine paralel olarak nasıl değiştiğini öğrenmek
Ders Açıklaması Bu dersin amacı, öğrencilere güvenliğe dair alternatif teorik yaklaşımlar hakkında bilgi vermek ve güvenlik kavramlarının/kurumlarının ve zorluklarının, yirminci yüzyılın başından günümüze uluslararası siyasetin değişen dinamikleriyle paralel olarak nasıl değiştiğini incelemektir. Ders ayrıca, Amerika Birleşik Devletleri, Çin, Rusya ve Avrupa Birliği gibi büyük güçlerden orta güçlere ve küçük devletlere kadar çeşitli uluslararası aktörlerin güvenlik anlayışlarını da incelemeyi hedeflemektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) bilimsel araştırma ile ilgili becerileri geliştirmek
2) Çeşitli uluslararası aktörlerin güvenlik anlayışlarını incelemek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi S Derse Katılım
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi H Ödev
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi H Sunum
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi S Derse Katılım
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi N
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih BARIŞ ÇAĞLAR , January 2024
Ders Koordinatörü BARIŞ ÇAĞLAR
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi BARIŞ ÇAĞLAR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Genel Giriş
2) Güvenliğe Yönelik Geleneksel Teorik Yaklaşımlar
3) Güvenliğe Yönelik Geleneksel Teorik Yaklaşımlar
4) Güvenliğe Yönelik Eleştirel Teorik Yaklaşımlar
5) Güvenliğe Yönelik Eleştirel Teorik Yaklaşımlar
6) Güvenliğe Yönelik Eleştirel Teorik Yaklaşımlar
7) Güvenlikleştirme
8) Güvenlik Kavramları: Kutuplaşma, Savaş, Barış ve Şiddet
9) Güvenlik Kurumları: İttifaklar, Bölgesel Örgütler
10) Güvenlik Kurumları: İttifaklar, Bölgesel Örgütler
11) Güvenlik Kurumları: Birleşmiş Milletler ve Barış Operasyonları
12) Büyük Güçler, Orta Güçler, Küçük Güçler ve Güvenlik Uygulamaları
13) Sunumlar
14) Sunumlar
15) Final Haftası
16) Final Haftası
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarPaul D. Williams and Matt McDonald, eds. 2018. Security Studies An Introduction. London: Routledge.
Öğretme TeknikleriDers Anlatımı
Ödev ve ProjelerYazılı Araştırma Makalesi
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 15
Ödev 1 % 40
Sunum 2 % 45
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi caglarb@mef.edu.tr
None
Kurs, Prof. Dr. Tarık Oğuzlu tarafından yürütülmektedir. Bu form, Yrd. Doç. Dr. Barış Çağlar tarafından yönetilmektedir. E-posta adresi: baris.caglar@mef.edu.tr Akademik dürüstlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Sunum / Seminer 2 8 1 18
Ödevler 1 5 2 7
Toplam İş Yükü 123
Toplam İş Yükü/25 4.9
AKTS 5