Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |||||
Ders Kodu | IR 218 | |||||
Ders Adı İngilizce | EU Institutions and Policymaking | |||||
Ders Adı Türkçe | AB Kurumlari ve Politika Yapımı | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Orta | |||||
Dönem | Bahar | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 130 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Avrupa Birliği’nin (AB) ne olduğunu ve nasıl işlediğini öğrenmek | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders,Avrupa Birliği'ne giriş niteliğinde bir derstir. AB'nin temel özelliklerini ve benzersiz bir uluslararası örgüt olarak değişen yapısını kapsar. AB çalışmalarıyla ilgili temel sorularla başlayarak, AB’nin en iyi nasıl tanımlanabileceği ve ortak bir Avrupa kimliğinin var olup olmadığı gibi konulara odaklanır. AB'nin tarihsel gelişimini inceleyerek Avrupa entegrasyonuna genel bir bakış sunar. AB'nin kurumlarının nasıl işlediği ve karar almanın AB düzeyinde nasıl gerçekleştiği analiz edildikten sonra, iç politikalar (tek pazar, adalet ve içişleri) ile dış politikalar (dış politika ve genişleme) gibi çeşitli AB politikalarını, Avrupa entegrasyonunun ampirik yansımaları olarak tanıtır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Bir uluslararası örgüt olarak AB'nin doğasını anlamak. 2) Avrupa bütünleşmesi sürecinin tarihsel evrimini eleştirel olarak incelemek. 3) AB kurumlarının nasıl çalıştığını ve AB karar alma sürecinin nasıl gerçekleştiğini anlamak. 4) AB'nin ana politikalarının içeriğini teşhis etmek ve değerlendirmek. 5) AB'nin "derinleşmesi"ni yönlendiren dinamikleri "genişleme"den ayrıştırmak. 6) Avrupa bütünleşmesinin ilerideki olasılığını eleştirel olarak değerlendirmek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | ||||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | ||||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | ||||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | ||||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | ||||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | ||||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | ||||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | ||||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | ||||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | ||||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | N | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | N | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | N | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | N |
Hazırlayan ve Tarih | BEKEN SAATÇİOĞLU , January 2024 |
Ders Koordinatörü | BEKEN SAATÇİOĞLU |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. BEKEN SAATÇİOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Derse giriş |
2) | Avrupa Birliği nedir? |
3) | Avrupa Fikri |
4) | Avrupa Birliği'nin Evrimi |
5) | Avrupa Kurumları |
6) | Avrupa Birliği ve Vatandaşları |
7) | Sınav 1 |
8) | Avrupa Birliği Politika Süreci |
9) | Ekonomi Politikası |
10) | İç Politikalar |
11) | Dış Politikalar |
12) | Sınav II |
13) | Genişleme |
14) | Türkiye-AB ilişkileri |
15) | final dönemi |
16) | final dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | John McCormick, Understanding the European Union: A Concise Introduction, Sixth Edition (Palgrave Macmillan, 2014). | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | ders videoları, ders anlatımı, sınıf tartışmaları | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ödev (paper) | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
beken.saatcioglu@mef.edu.tr 02123953678 • Öğrenciler sadece derse katılımına dayalı olarak notlandırılmaz, düzenli katılım göstermeleri beklenir ve notları sınıf katılımına göre verilir. • Kaçırılan sınavlar telafi edilemez. • Tüm öğrencilerin ara sınav ve final sınavlarını planlanan tarihlerde yapması gerekmektedir. Hastalık nedeniyle bir sınava katılamazlarsa, geçerli bir resmi doktor raporu sunmaları gerekmektedir. • Öğrencilerin profesöre ve diğer öğrencilere karşı tam saygı göstermeleri beklenmektedir. Sınıfta sürekli olarak uygunsuz davranan öğrenciler, sınıfı terk etmeye davet edilecektir. • Kopya çekmek ve intihal yapmak, dersten otomatik olarak F notu alınmasına neden olacaktır. Kopya çeken ve intihal yapan öğrenciler Dekan’a bildirilecek ve daha fazla disiplin cezası ile karşılaşma riski taşımaktadır. Herhangi bir uygunsuz davranış, akademik dürüstsüzlük veya intihal, YÖK Disiplin Yönetmeliğine tabidir |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 56 | |||
Ödevler | 1 | 14 | 6.5 | 20.5 | |||
Küçük Sınavlar | 3 | 6 | 0.5 | 19.5 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 2 | 34 | |||
Toplam İş Yükü | 130 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |