IR 216 Basic Concepts in International SecurityMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İnşaat Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu IR 216
Ders Adı İngilizce Basic Concepts in International Security
Ders Adı Türkçe Uluslararası Güvenlikte Temel Kavramlar
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 122 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Uluslararası Güvenliğe geleneksel yaklaşımın kavramlarını öğrenmek ve bunları uygulamak için gerekli becerileri sergilemek.
Ders Açıklaması Güvenlik Çalışmaları, sosyal bilimler alanında bir çalışma disiplinidir. Güvenlik Çalışmaları’na farklı yaklaşımlar mevcuttur. Bu nedenle, 'Güvenlik Çalışmaları' adı, güvenlik meselelerinin incelenmesinde farklı yöntemlerin bulunduğu genel bir başlık veya bir şemsiye terimdir. Güvenlik konusundaki bu farklı görüşler, farklı taksonomilere veya sınıflandırmalara yol açar. Çoğu akademisyen Güvenlik Çalışmaları’nı Uluslararası İlişkiler’in (Uİ) bir alt kategorisi olarak kabul ederken, bazıları Güvenlik Çalışmaları’nın Uluslararası İlişkiler’den daha kapsamlı olduğunu ve Uİ’yi kapsayan, onunla kesişen bir dal olarak görür. Diğer bir deyişle, bazıları Uluslararası İlişkiler’in Güvenlik Çalışmaları’nın bir parçası olduğunu düşünürken, diğerleri Güvenlik Çalışmaları’nın Uİ’nin bir parçası olduğunu düşünmektedir. Hangi yaklaşıma daha yakın olduğunuz veya hangisini benimsediğiniz, sizin paradigmatik ve teorik eğilimlerinize bağlıdır. Zamanla farklı yaklaşımları ve okulları öğrenip ayırt ettikçe, kendi yolunuzu seçmek daha kolay hale gelir. Bu dersin temel amacı Uluslararası Güvenlik alanındaki temel kavramları açıklamak olsa da, aynı zamanda sizin paradigmatik ve felsefi yolunuzu seçmenize de hizmet eder. Dünya genelindeki akademisyenler arasında teorik tartışmalar (veya sosyal olguları anlama, tanımlama, açıklama, modelleme, çerçeveleme, analiz etme ve ölçme yöntemleri üzerine tartışmalar) farklılık göstermektedir. Ancak temelde iki yol vardır: geleneksel yol veya eleştirel yol. Bu yollar çoğunlukla değişmezdir. Başka bir ifadeyle, akademisyenler ve analistler genellikle bu yollardan birini seçer, her iki yolu birleştirmeye çalışanlar olsa da. Geleneksel yol ile eleştirel yol arasında genellikle bir denge unsuru bulunur. Bilim felsefesi açısından teknik terimlerle ifade edecek olursak, farklı perspektiflerin veya yaklaşımların birbirinden farklı olmasının kaynağı, pozitivist paradigma ile post-pozitivist paradigma arasındaki farklardan kaynaklanır. Bu doğrultuda, realizm veya liberalizm gibi geleneksel yaklaşımlar veya teoriler, feminizm, eleştirel teori ve inşacılık gibi eleştirel yaklaşımlardan (özellikle geleneksel teorik felsefeyi ve onların analitik çerçevelerini/teorilerini sorgulama anlamında ‘eleştirel’) belirgin şekilde farklıdır. Geleneksel ve eleştirel felsefi yaklaşımlar ve teoriler arasındaki bu temel ayrım çizgisi, Uluslararası Güvenlik'in ne olduğunu ve ne olmadığını anlamamıza yardımcı olur.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Uluslararası Güvenliğe geleneksel yaklaşımın kavramlarının ayrımında olmak
2) Bu kavramları uygulama becerisi göstermek
3) Uluslararası Güvenliğe yönelik farklı yaklaşımları karşılaştırmak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi H Sınav
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi H Sınav
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi H Sınav
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi S Ödev
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi N
Hazırlayan ve Tarih BARIŞ ÇAĞLAR , January 2024
Ders Koordinatörü BARIŞ ÇAĞLAR
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi BARIŞ ÇAĞLAR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Alanın Kapsamı ve Sınırlarına Giriş
2) Belirsizlik: Belirsizlikler Evi Öz Dilemma Üç Mantık 21. Yüzyılda Güvenlik İkilemi
3) İttifaklar Giriş: Neden İttifakları İncelemeliyiz? Tanım: İttifak Nedir? İttifakların Sürekliliği ve Çöküşü Açıklamaları Soğuk Savaş Sonrası NATO Örneği İttifak Teorisi ve NATO'nun Geleceği İttifaklar ve Savaş
4) Savaş: Savaşın Üç Felsefesi Savaşın İşlevleri 1945'ten Bu Yana Silahlı Çatışmalardaki Eğilimler Savaşın Doğası Değişiyor mu?
5) Kutuplaşma Üzerine Tartışmalar - Kutuplaşmanın Tanımı ve Genel Teori Üzerindeki Tartışma - Güç Dengesi İlkeleri - Güç Analizinin Ölçümleri ve Analitikleri - Hegemonik İstikrar Teorisi - Kutupsuzluk Soğuk Savaş Döneminde Kutuplaşma Soğuk Savaş Sonrasında Kutuplaşma
6) Kültüre Giriş Güvenlikte Kültürler
7) Zorlama: Strateji Nedir? Caydırıcılık ve Zorlama Zorlayıcı Stratejiler Tasarlamak Cezalandırma ve Reddetme Maliyet Türleri
8) Terrorism: Terrorism in Perspective Definitions State and sub-state terrorism Responding to Terrorism The 9-11 response and the war on terror
9) İstihbarat: İstihbarat Nedir? Uyarı, Sürpriz ve Başarısızlık İstihbarat, Belirsizlik ve İstikrar Gizli Operasyon, Bozma ve Olay Şekillendirme İstihbarat İşbirliği Güvenlik ve Küresel Gözetim
10) Soykırım Nedir? Soykırım ile İlgili Müdahaleler İnsanlığa Karşı Suçlar
11) Giriş Etnik Çatışma Nedir? Etnik Çatışmalara Genel Bakış Etnik Çatışmaların Uluslararası Güvenlik Boyutları
12) İnsan Güvenliği: Kapsamı Sınırları Çözülemeyen Sorunlar İnsan Güvenliği ve Başarısız Devletler İnsani Müdahale İkilemleri ve Uluslararası Güvenlik Boyutları
13) FİNAL SINAVI İÇİN GENEL BAKIŞ
14) FİNAL SINAVI İÇİN GENEL BAKIŞ
15) Final Haftası
16) Final Haftası
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarBu, ikinci sınıflar için bir giriş dersi olduğundan, ileri düzey bir akademik okuma listesi gerekmemektedir. Yine de iyi bir ders kitabı takip edilecektir, bu da şu eserdir: Paul D. Williams (ed.), *Security Studies – An Introduction*, 2. baskı, New York: Routledge, 2013.
Öğretme TeknikleriFlipped Classroom rehberlik modeli, öğretim görevlisinin dersleri ve tartışmalar yoluyla aktif öğrenmenin bir kombinasyonu takip edilmektedir.
Ödev ve ProjelerBlackboard ödevleri
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıBlackboard Kullanımı
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 30
Küçük Sınavlar 3 % 30
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi caglarb@mef.edu.tr
None
Öğretmen Ofisi Yeri: 5. Kat - Oda No. 529 Çalışma saatleri: Günün herhangi bir saati (09:00-17:00) E-posta adresi: baris.caglar@mef.edu.tr Akademik sahtekarlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Küçük Sınavlar 3 3 1 12
Final 1 10 2 12
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü/25 4.9
AKTS 5