Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |||||
Ders Kodu | PSYC 328 | |||||
Ders Adı İngilizce | Forensic Psychology | |||||
Ders Adı Türkçe | Adli Psikoloji | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Orta | |||||
Dönem | Bahar | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 144 saat | |||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Adli psikoloji hakkında genel bir bakış kazanmak ve suç davranışının altında yatan potansiyel psikolojik faktörleri analiz etme konusunda yetkin hale gelmek. | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders adli psikoloji temeli olmayan lisans öğrencilerine suç davranışı üzerine yapılan psikoloji araştırmalarını tanıtmak amacıyla tasarlanmıştır. Bu nedenle, ders konularının çoğu suç teorileri (psikososyal, psikobiyolojik, vb.), suçlu profile çıkarma, değerlendirme ve iyileştirme gibi adli psikolojinin temel konularını içermektedir. Ayrıca, akıl sağlığı yerinde olmayan suçlular, görgü tanıklığı (örn., çocuklar ve yaşlılar) ve suç kurbanları gibi önemli konulara da odaklanılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Hukuki davaların psikolojik yönlerini daha iyi anlama 2) Psikoloji ile hukuk arasındaki bağlantıyı tanımlama 3) Farklı suç kuramlarını uygulama 4) Adli psikolojiyle ilgili bilimsel terminolojiyi kullanma 5) Adli psikoloji vakalarını daha kolay okuma, anlama ve tartışma 6) Belirli adli vakaların sonuçlandırılmasında psikolojik bilginin önemli rolünü ve katkısını anlama ve tartışma |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | ||||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | ||||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | ||||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | ||||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | ||||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | ||||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | ||||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | ||||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | ||||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | ||||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | N | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | N | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | N | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | N |
Hazırlayan ve Tarih | SENA CÜRE ACER , October 2024 |
Ders Koordinatörü | SENA CÜRE ACER |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. OKTAY ÇAVUŞ |
Hafta | Konu |
1) | İzlence ve Adli Psikolojinin Tarihi |
2) | Suçun Psikobiyolojik Kuramları |
3) | Suçun Psikososyal Kuramları |
4) | Cinsel Suç Kuramları |
5) | Özet ve Birinci Ara Sınav |
6) | Ciddi Suç İşlemenin Psikolojisi |
7) | Ruhsal Bozukluğu Olan Suçlular |
8) | Psikoloji ve Hukuk |
9) | Görgü Tanığı İfadesi |
10) | Özet ve İkinci Ara Sınav |
11) | Suçlu Profili |
12) | Suç Mağdurları |
13) | Değerlendirme ve Tedavi |
14) | Vaka Tartışmaları, Geleceğe Yön Verici Noktalar ve Final için Özet |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Caulfield, L & Wilkinson, D. (2014). Psychology Express: Forensic Psychology (Undergraduate Revision Guide), 1st Edition, Pearson Education Limited. Bazı ders konuları için ek gerekli okumalar önceden Blackboard'a yüklenecektir. Tartışma oturumları bu atanan okumalara dayanacaktır. Her okuma için ayrıntılı bilgi ve tartışma oturumlarıyla ilgili beklentiler bir önceki hafta sağlanacaktır. | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Flipped derslik | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ödevlerin amacı, öğrencilerin dikkatini yaklaşan ders konusuna çekmek veya öğrencilerin önceki derslerle ilgili anlayış düzeylerini değerlendirmelerini sağlamaktır. | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
acers@mef.edu.tr Sınavlarda kopya çekme, intihal ve kopyalama gibi çeşitli biçimlerde hile, yalan ve aldatma eylemlerinin gerçekleştirilmesi dürüstlük dışıdır ve hoş görülmeyecektir. Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Ödevler | 1 | 5 | 1 | 6 | |||
Küçük Sınavlar | 1 | 5 | 3 | 8 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Toplam İş Yükü | 144 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.8 | ||||||
AKTS | 6 |