PSYC 328 Forensic PsychologyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İnşaat Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 328
Ders Adı İngilizce Forensic Psychology
Ders Adı Türkçe Adli Psikoloji
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: None Laboratuvar : None Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 144 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Adli psikoloji hakkında genel bir bakış kazanmak ve suç davranışının altında yatan potansiyel psikolojik faktörleri analiz etme konusunda yetkin hale gelmek.
Ders Açıklaması Bu ders adli psikoloji temeli olmayan lisans öğrencilerine suç davranışı üzerine yapılan psikoloji araştırmalarını tanıtmak amacıyla tasarlanmıştır. Bu nedenle, ders konularının çoğu suç teorileri (psikososyal, psikobiyolojik, vb.), suçlu profile çıkarma, değerlendirme ve iyileştirme gibi adli psikolojinin temel konularını içermektedir. Ayrıca, akıl sağlığı yerinde olmayan suçlular, görgü tanıklığı (örn., çocuklar ve yaşlılar) ve suç kurbanları gibi önemli konulara da odaklanılacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Hukuki davaların psikolojik yönlerini daha iyi anlama
2) Psikoloji ile hukuk arasındaki bağlantıyı tanımlama
3) Farklı suç kuramlarını uygulama
4) Adli psikolojiyle ilgili bilimsel terminolojiyi kullanma
5) Adli psikoloji vakalarını daha kolay okuma, anlama ve tartışma
6) Belirli adli vakaların sonuçlandırılmasında psikolojik bilginin önemli rolünü ve katkısını anlama ve tartışma
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi N
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi N
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi N
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi S Derse Katılım
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi S Derse Katılım,Ödev
Hazırlayan ve Tarih SENA CÜRE ACER , October 2024
Ders Koordinatörü SENA CÜRE ACER
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. OKTAY ÇAVUŞ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) İzlence ve Adli Psikolojinin Tarihi
2) Suçun Psikobiyolojik Kuramları
3) Suçun Psikososyal Kuramları
4) Cinsel Suç Kuramları
5) Özet ve Birinci Ara Sınav
6) Ciddi Suç İşlemenin Psikolojisi
7) Ruhsal Bozukluğu Olan Suçlular
8) Psikoloji ve Hukuk
9) Görgü Tanığı İfadesi
10) Özet ve İkinci Ara Sınav
11) Suçlu Profili
12) Suç Mağdurları
13) Değerlendirme ve Tedavi
14) Vaka Tartışmaları, Geleceğe Yön Verici Noktalar ve Final için Özet
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarCaulfield, L & Wilkinson, D. (2014). Psychology Express: Forensic Psychology (Undergraduate Revision Guide), 1st Edition, Pearson Education Limited. Bazı ders konuları için ek gerekli okumalar önceden Blackboard'a yüklenecektir. Tartışma oturumları bu atanan okumalara dayanacaktır. Her okuma için ayrıntılı bilgi ve tartışma oturumlarıyla ilgili beklentiler bir önceki hafta sağlanacaktır.
Öğretme TeknikleriFlipped derslik
Ödev ve ProjelerÖdevlerin amacı, öğrencilerin dikkatini yaklaşan ders konusuna çekmek veya öğrencilerin önceki derslerle ilgili anlayış düzeylerini değerlendirmelerini sağlamaktır.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 15
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 25
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi acers@mef.edu.tr

Sınavlarda kopya çekme, intihal ve kopyalama gibi çeşitli biçimlerde hile, yalan ve aldatma eylemlerinin gerçekleştirilmesi dürüstlük dışıdır ve hoş görülmeyecektir. Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ödevler 1 5 1 6
Küçük Sınavlar 1 5 3 8
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Final 1 10 2 12
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü/25 5.8
AKTS 6