IE 302 Quality EngineeringMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu IE 302
Ders Adı İngilizce Quality Engineering
Ders Adı Türkçe Kalite Mühendisliği
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Ders
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : 1 Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 133 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul MATH 222 - Probability and Statistics for Engineering II | MATH 228 - Probability and Statistics for Engineering II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Temel olasılık ve istatistik bilgisi
Kayıt Kısıtlamaları -
Genel Eğitim Hedefi Ürün/hizmet kalitesini artırmak için istatistiksel yöntemler ve problem çözme tekniklerini öğrenmek
Ders Açıklaması Bu ders günümüz üretim ve servis sektöründe gerekli olan temel kalite mühendisliği metotlarını kapsamaktadır. Kalite mühendisliği sistemlerinin istatistiksel araçları üzerine odaklanmaktadır. Ayrıca kalite mükemmellik modelleri, maliyet modelleri, kalite denetleme programları ve kalite bilgi sistemleri konularını içermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Ürün ve hizmet kalitesini sürekli iyileştirmek için kalite ile ilgili temel kavramları ve müşteri ihtiyaçlarını anlar
2) Üretim ve hizmet süreçlerini izlemek ve iyileştirmek için istatistiksel süreç kontrolü yöntemini kullanır
3) Süreç yeterlilik ve ölçüm sistemi yeterlilik çalışmalarını gerçekleştirir
4) Mühendislik deneylerini tasarlama ve analiz etme yöntemlerini anlar
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih MÜGE GÜLTEKİN ERZİN , February 2020
Ders Koordinatörü PERAL TOKTAŞ PALUT
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. MÜGE GÜLTEKİN ERZİN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Kalite İyileştirmeye Genel Giriş
2) Olasılık Dağılımları
3) Ölçüm Sistemi Analizi
4) Yeterlilik Analizi
5) Süreç Analizi (VSM, Muda)
6) Veri Analizi (Hipotez Testi, Regresyon)
7) Veri Analizi (Hipotez Testi, Regresyon)
8) Deney Tasarımı
9) Deney Tasarımı
10) Deney Tasarımı
11) Kontrol Çizelgeleri
12) Kontrol Çizelgeleri
13) Kabul Örneklemesi
14) Kabul Örneklemesi
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarMontgomery, Douglas C., Statistical Quality Control: A Modern Introduction, John Wiley & Sons, Inc, Seventh Edition, 2014
Öğretme TeknikleriDersler/iletişim saatleri, aktif öğrenme tekniği olarak “ters yüz sınıf” yöntemi kullanılarak işlenecek ve derste öğrenilen yöntemler bilgisayar laboratuvarında uygulanacaktır.
Ödev ve ProjelerÖdev verilecektir.
Laboratuvar ÇalışmasıEvet (derste öğrenilen yöntemlerin uygulanması için)
Bilgisayar KullanımıEvet - Minitab yazılımı
Diğer Aktiviteler-
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Laboratuar 5 % 20
Ödev 5 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 35
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi gultekinm@mef.edu.tr
-
Devam Durumu: Devam durumu yoklaması yapılacaktır, ancak bu notlandırılmayacaktır. Öğrenciler yalnızca kayıtlı oldukları bölümlere katılabilir. Sınıf ve laboratuvarlarda yapılan duyurulardan sorumlusunuz. (Düzenli olarak derse katılmadığınız takdirde bazı quiz ve notlandırılan laboratuvar etkinliklerini kaçırabilirsiniz.) Sınav/Quiz/Ödev/Laboratuvar Notlandırma İtirazları: Notlandırmanın mümkün olduğunca objektif ve adil yapılması için her türlü çaba gösterilecektir. Notlandırmada hata olduğunu düşünüyorsanız, notların açıklanmasından itibaren bir hafta içinde benimle görüşme ayarlayın. Ancak, notunuzun ikinci değerlendirme sonucu artabileceği veya azalabileceği konusunda bilgilendirilirsiniz. Quizler ve Laboratuvar Çalışmaları: Eksik laboratuvar çalışmaları için raporlar kabul edilmeyecek ve telafi yapılmayacaktır. Laboratuvar çalışmaları grup olarak yapılmalıdır ve çoğu laboratuvar dışında yeniden yapılamaz. Kaçırılan quizler için de telafi yapılmayacaktır. Kaçırılan quiz ve laboratuvar çalışmaları için %10 bonus verilecektir. Quiz veya Laboratuvar Çalışması Kaçırmak: Telafi yapılmayacaktır, çünkü toplam not hesaplamasında en düşük quiz notlarından biri çıkarılacaktır. Ödevler: Tüm ödevler notlandırılmayacaktır. En düşük ödev notu, final notunun hesaplanmasına dahil edilmeyecektir. Ödev Kaçırmak: Telafi yapılmayacaktır, çünkü en düşük ödev notlarından biri toplam not hesaplamasından çıkarılacaktır. Ara Sınav: Bir adet ara sınav yapılacaktır. Ara Sınav Kaçırmak: Bu tarihlere herhangi bir istisna olmadan katılmanız beklenmektedir; seyahat planlarınızı bu tarihler göz önünde bulundurarak yapmalısınız. Tıbbi acil durumlar, doktor raporuyla belgelenmişse istisna olarak değerlendirilecektir. Sağlık merkezine sınav günü gitmiş olmanız, tıbbi mazeretli bir devamsızlık için yeterli belge değildir. Rapor, sınava katılacak durumda olmadığınızı açıkça belirtmelidir. Sınava atanan günde katılamazsanız ve geçerli bir mazeretiniz yoksa, sınavdan sıfır (0) alacaksınız. İş görüşmeleri, işveren etkinlikleri, düğünler, tatiller vb. mazeret olarak kabul edilmemektedir. Ara sınav yokluğunda geçerli bir belge sunulduğu takdirde en kısa sürede bir telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavına ihtiyaç duymanız halinde, sınav tarihinden itibaren en geç 3 gün içinde öğretim üyesiyle iletişime geçmek öğrencinin sorumluluğundadır. Final: Bir adet final sınavı yapılacaktır. Final Kaçırmak: Fakülte yönetmelikleri. Final Sınavına Giriş Hakkı: Öğrencilerin, final sınavına girebilmek için ara sınav, quizler, ödevler ve laboratuvarların ortalaması olarak %25 başarı oranına ulaşmaları gerekmektedir. Sınıfta Uygun Davranış ve Öğrenci Davranış Kodu Hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri. İntihal Beyanı: YÖK Yönetmelikleri (http://students.mef.edu.tr/tr/lisans-ve-onlisans-yonetmeligi#)

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Laboratuvar 5 1 1 1 15
Ödevler 5 1 1 10
Ara Sınavlar 1 14 2 16
Final 1 20 2 22
Toplam İş Yükü 133
Toplam İş Yükü/25 5.3
AKTS 5