Ders Açıklaması |
Bu dersin amacı, öğrencilere hangi dilin, dilin ne anlama geldiğinin ve bu yönlerin nasıl öğretilebileceğinin anlaşılmasıdır. Öncelikle, öğrenciler fonetiğin ne olduğunu, nasıl temsil edildiğini, nasıl telaffuz edildiğini, dünyanın konuşulan dillerinin seslerini ve dünyadaki işaret dillerinin işaretlerinin neler olduğunu araştıracaktır. İkinci olarak, öğrenciler fonolojinin ne olduğunu, fonotaktik kısıtlamaların varlığını, yabancı aksanların ne olduğunu, fonemlerin ve allofonların ne olduğunu, fonolojinin kurallarının ne olduğunu, ima edici yasaların ne olduğunu ve fonolojik problemleri nasıl çözebileceğimizi inceleyecektir. Üçüncüsü, öğrenciler, morfolojinin ne olduğunu, hangi kelimelerin, nasıl oluştuklarını ve morfolojik süreçlerin ne olduğunu düşüneceklerdir. Dördüncüsü, öğrenciler farklı dil türlerinin morfolojisini inceleyecek, türetilen kelimelerin hiyerarşik yapısının ne olduğunu araştıracak ve morfolojiyi nasıl analiz ettiğimize bakacaklardır. Beşinci olarak, öğrenciler sözdiziminin ne olduğunu, sözdiziminin temel fikirlerinin neler olduğunu, sözdizimsel özelliklerin neler olduğunu, sözdizimsel seçimin ne olduğunu, sözdizimsel kategorilerin ne olduğunu ve dilbilgisinin nasıl oluşturulduğunu araştıracaktır. Altıncı olarak, öğrenciler semantik’in ne anlama geldiğini, hangi kelimelerin ne anlama geldiğini ve cümlelerin ne anlama geldiğini inceleyeceklerdir. Son olarak, öğrenciler pragmatiğin ne anlama geldiğini, içeriğin dile olan ilgisini, konuşma kurallarını ve konuşma eylemlerinin kurallarını gözden geçireceklerdir. Bu yönlerin her biri, İngilizce dil öğretimi ile ilgili olup, dersin her birimi boyunca gözden geçirilir ve otantik öğretim etkinlikleri aracılığıyla uygulanır. |
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Önceki yeterliliklere dayalı olarak İngilizce Dili Eğitimi ile ilgili kavramları bütünleştirmek ve kavramlar arası ilişkileri fark eder; bilginin kaynağını, sınırlarını, gerçekliğini ve güvenilirliğini değerlendirmeye ilişkin anlayış gösterir ve bu bilgiyi üretmeye ilişkin yöntemleri tartışır. |
S |
|
2) |
İkinci Dil (L2) öğretimi ve öğrenimiyle ilgili uygulamalı dilbilim bilgisini gösterir. |
H |
Sınav,Ödev,Laboratuvar,Derse Katılım,Sunum,Proje
|
3) |
İkinci Dil (L2) Edinimi ve Öğretimi alanındaki L2 kullanımı, L2 analizi, L2 süreçleri ve L2 pedagojisi ve program yönetimi konuları hakkında eleştirel ve bağımsız düşünür. |
H |
Sınav,Ödev,Laboratuvar,Derse Katılım,Sunum,Proje
|
4) |
Türk eğitim sisteminin amacını, yapısını, işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitimle ilgili kavramları tanımlar. |
N |
|
5) |
Değerlendirmeyle ilgili kavram ve yapıları anlar; yeterlilikleri değerlendirmek için çeşitli değerlendirme yöntemlerini, araçlarını ve stratejilerini kullanır. |
S |
Proje
|
6) |
Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamaları doğrultusunda, öğrenme stilleri ve çoklu zekâyı dikkate alarak günlük ders planları hazırlar. |
S |
Proje
|
7) |
İngiliz ve Amerikan Edebiyatını temel düzeyde analiz eder ve karşılaştırır. Edebiyat ve dramanın temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayın ve bunları yabancı dil öğretiminde uygular. |
N |
|
8) |
Disiplin içi ve sosyal düzeyde demokratik ve etik tutum ve davranış açısından topluma örnek olur, kalite yönetim süreçlerine katılır ve sürdürülebilirliği sağlar. |
N |
|
9) |
Bireysel ve grup çalışmaları içerisinde sorumluluk alır, görevleri sorumlu ve etkili bir şekilde gerçekleştirir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup olarak çalışır; kendini birey olarak değerlendirir, yaratıcı ve güçlü niteliklerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirmeye çalışır. |
H |
Sınav,Ödev,Laboratuvar,Derse Katılım,Sunum,Proje
|
10) |
Türk devriminin ortaya çıkmasına neden olan toplumsal, ekonomik, siyasal ve düşünsel koşulları yorumlar; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda, toplumu benimser, yurt sevgisi, ulusal amaç ve ülküleri de içeren insani değerleri benimser. |
N |
|
11) |
Sınıf ortamında alan bilgisi düzeyinden Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı'nın gerektirdiği düzeye ve ötesine kadar bilgisayar yazılımları ile çeşitli bilgi ve iletişim teknolojilerini seçip kullanır. |
S |
Sınav,Ödev,Laboratuvar,Derse Katılım,Sunum,Proje
|
12) |
İhtiyaçlar doğrultusunda yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır, sosyal ve sanatsal etkinlikleri takip eder, güncel olarak tartışılan küresel sorunlara ilişkin farkındalık gösterir, yasal sorumluluklar ve haklar gibi konularda Milli Eğitim Bakanlığı kurallarına uygun hareket eder, ulusal ve uluslararası kültürler arasındaki farklılıkları anlayıp farklı kültürlere uyum sağlayabilir; yakın çevresine yönelik sosyal sorumluluk faaliyetleri ve projeleri planlar. |
S |
Proje
|
13) |
Görevlendirildiği okulun öğretim kadrosuyla işbirliği yapmaya yönelik istekli davranır, okul topluluğu ve toplumun geneliyle İngilizce dil eğitimi alanında etkili bir şekilde iletişim kurar. |
N |
|
14) |
Avrupa Dil Portföyü'nün (CEFR) C1 düzeyinde İngilizce kullanma becerisini gösterir ve başka bir yabancı dili öğrenmeye ilgi duyar. |
H |
Sınav,Ödev,Laboratuvar,Derse Katılım,Sunum,Proje
|