PSYC 208 Adult PsychopathologyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code PSYC 208
Course Title in English Adult Psychopathology
Course Title in Turkish Yetişkin Psikopatolojisi
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 144 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites PSYC 101 - Introduction to Psychology
Expected Prior Knowledge Introduction to Psychology
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn a wide variety of behavior problems and the theoretical background for the etiology, to develop an appreciation for the complex and often subjective components of diagnosis and to become able to critically evaluate the theory and research associated with each class of clinical problems.
Course Description The purpose of this course is to introduce mental disorders in adults. Mainly, we will discuss psychological dysfunction (i.e., distress or impairment) in a way that is not typical, or expected, based on cultural and societal norms. We will discuss diagnostic issues in accordance with the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5). However, we will also examine a variety of mental disorders from several different theoretical and treatment perspectives. In other words, we will use an integrative approach toward the study of abnormal psychology including the interaction of biological, developmental, and social factors. One of the major goals of this course is also to promote greater awareness and knowledge of psychopathology with the hope of reduce the suffering and stigma associated with mental disorders.
Course Description in Turkish Dersin amacı, yetişkinlerde görülen psikolojik sorunları biyolojik, sosyal-kültürel ve psikolojik etmenleri gözeterek entegretif bir çerçevede incelemektir. Ders akışında, ruhsal sorunlar tartışılırken, en güncel tanı kitabı olan DSM-5’in (APA, 2013) tanı kategorilerini referans alınacaktır. Bu bağlamda, yetişkinlerde sıklıkla rastlanan psikopatolojik örüntülere bakıldığında, stres ve kaygı temelli bozukluklar, duygudurum bozuklukları, yeme bozuklukları, madde kullanım bozuklukları, kişilik bozuklukları, ve şizofreni ve psikotik bozukluklar, ders kapsamında üzerinde dıurulanacak ana modüller olarak görülebilir. Ayrıca, yetişkin psikopatolojisi hakkında temel bilgiler incelenirken, klinik bakış açısı ve toplumdaki değişimin incelenmesi ve buna ilişkin teorik çerçeve ve araştırma bulgularının tartışılması dersin önemli bir kısmını oluşturacaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Normal ve anormal arasındaki ayrımı tartışmak
2) Klinik problemlerin teşhisini eleştirel bir şekilde sorgulayabilmek
3) Klinik semptomları sosyal-çevresel faktörlerle ilişkilendirebilmek
4) Semptom sunumu açısından “bireyin” benzersizliğini anlamak
5) Ruhsal sorunu olan bireylerin deneyimlerini anlayabilmek
6) Farklı sınıflandırma sistemlerini bilmek ve bunları avantaj ve dezavantajlarıyla tartışabilmek
7) Kültürel ve sosyal farklılıkların psikopatoloji üzerindeki etkisini ilişkilendirebilmek
8) Psikolojik teorileri eleştirel bir biçimde sorgulayabilmek ve yeni araştırma fikirleri önerebilmek
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7 8
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. H Exam
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. S Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. H Exam,Participation,Presentation
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. H Exam,Participation
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Presentation
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Presentation
Prepared by and Date FULYA ÖZCANLI , November 2023
Course Coordinator FULYA ÖZCANLI
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi FULYA ÖZCANLI

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş: Anormal nedir?
2) Bozuklukların Tarihçesi ve Tanısal Meseleler
3) Şizofreni Spektrum ve Diğer Psikotik Bozukluklar
4) Depresif ve Bipolar Bozukluklar
5) Kaygı Bozuklukları--Bölüm 1
6) Kaygı Bozuklukları--Bölüm 2 & TSSB
7) Obsesif kompulsif ve ilişkili bozukluklar
8) Vize sınavı
9) Yeme Bozuklukları
10) Disosiyatif ve Somatik Semptom Bozuklukları
11) Parafilik Bozukluklar, Cinsel İşlev Bozuklukları ve Cinsiyet Disforisi
12) Madde kullanım bozukluğu ve Bağımlılık
13) Kişilik Bozuklukları
14) Gözden geçirme
15) Final sınavı dönemi
16) Final sınavı dönemi
Required/Recommended ReadingsWhitbourne, S. K. (2020). Abnormal psychology: Clinical perspectives on psychological disorders (9th ed.). New York, NY: McGraw-Hill.
Teaching MethodsPrior to attending the classes, the students will be expected to do the assignments (read the chapter/article and/or watch the video). Classes will be a mixture of lecture, clinical case vignettes, videos, in-class activities and discussion.
Homework and ProjectsThere will be regular posts on Blackboard regarding the material of the upcoming week’s course. These posts can include educational or inspirational videos and articles. The students' engagement with the pre-class material will be assessed through small quizzes or open-ended questions.
Laboratory WorkNo lab work required for this course.
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 15
Küçük Sınavlar 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 35
TOTAL % 100
Course Administration ozcanlifu@mef.edu.tr

Attendance: Students are required to attend classes regularly. If they are absent from class, they are still responsible for learning the material of missed lectures and turning in any assignment that might be due. Students are responsible for being prepared to actively participate in the course, in-class activities and discuss course subject materials during lecture and they are expected to be prepared for quizzes on case presentations and pop-quizzes on pre- class material. Make-up exams will be given only under special circumstances such as when absent students provide an official document for their absence. Students will be notified that make-up exams may be in a different format. Students are expected to come to the class on time. If they are more than 20 mins. late, they have to wait until the break to be able to enter in the class. Students must show respect to the teaching efforts of the instructor and to the learning efforts of other students as well. Therefore, any behavior that may disrupt the class coherence will be discouraged. Academic dishonesty is a serious offence. It is an instructional offence to use, as one’s own an idea of another without expressly giving credit to that other person. Students must always submit their own work and not that of another student, scholar, or internet agent. Otherwise, their work will be graded as zero. Plagiarism, failure to meet deadlines or failure to comply with the procedures as prescribed by the Department of Psychology and Economics, Administrative and Social Sciences. Students should interpret deadlines for assignments very literally. They will lose 10% per day from the maximum possible score of the assignment for each day it is late. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ödevler 10 1 10
Ara Sınavlar 1 16 2 18
Final 1 16 2 18
Total Workload 144
Total Workload/25 5.8
ECTS 6