PCG 207 Developmental Psychology IMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Rehberlik ve Psikolojik DanışmanlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu PCG 207
Ders Adı İngilizce Developmental Psychology I
Ders Adı Türkçe Gelişim Psikolojisi-1
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 128 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Temel Psikoloji Bilgisi
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Gelişim psikolojisindeki teorilere ve araştırma bulgularına başvurarak, döllenmeden orta çocukluğa kadar biyolojik, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimi anlamayı öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders embroyondan orta çocukluk arası dönemi kapsayan bir gelişim psikolojisine giriş dersidir. Öğrenciyi biyolojik, bilişsel duygusal ve sosyal gelişimin teorileri ve bu alanlarda yapılmış bilimsel çalışmalarla tanıştırır. Öğrencilere çocuk gelişimi alanının tarihi, modern kurumlar, sosyo-politik iklimin gelişim sürecine etkisi gibi konuları tartıştırır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) İnsanların yaşamın ilk on yılında nasıl geliştiğini ve öğrendiğini anlamak
2) Çocukluğun farklı aşamalarını ve her aşamaya ait sosyal, duygusal, fiziksel ve bilişsel gelişim normlarını bilir
3) İnsani gelişmeye ilişkin temel teorileri ve kavramları felsefi temelleriyle (kalıtım vs çevre, gelişimin seyri gibi) bağlantılı olarak değerlendirir.
4) Temel teorik kavramları analiz etmek ve bunları saha gözlemlerine ve kendi eğitim deneyimlerine uygulamak
5) Gelişim psikolojisindeki araştırma metodolojileri bilgisini göstermek
6) Gelişim psikolojisinin tarihini değerlendirin
7) Eleştirel okuma becerileri ve yazma becerileri sergilerler
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri.
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi.
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar.
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği.
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik.
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama.
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler.
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği.
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi.
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği.
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma.
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. H Sınav
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. N
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. H Sınav
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. S Proje
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. N
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. S Proje
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. N
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. N
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. S Ödev
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. N
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. N
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. N
Hazırlayan ve Tarih MELİKE ACAR , June 2018
Ders Koordinatörü MELİKE ACAR
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ACAR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş/Müfredata Genel Bakış İnsani gelişme nedir?
2) İnsan gelişiminin incelenmesi Gelişimi inceleme yöntemleri
3) Başlangıç: Biyokültürel temeller İnsani gelişmedeki güncel konular: Kalıtım vs çevre tartışması ve filozof bebek
4) Doğum öncesi gelişim ve doğum İlk üç ay
5) Bebeklik döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim
6) Bebeklik döneminde sosyal ve duygusal gelişim
7) Erken çocuklukta dil edinimi
8) Erken çocukluk: Fiziksel ve bilişsel gelişim
9) Erken çocukluk: Sosyal ve duygusal gelişim
10) Gelişimin bağlamları
11) Orta çocukluk: Fiziksel ve bilişsel gelişim
12) Orta çocukluk: Sosyal ve duygusal gelişim
13) Okul bağlamında gelişim
14) Çocuk gelişiminde oyunun rolü
15)
16)
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarLightfoot, C., Cole, M., & Cole, S. (2013). The development of children. 7th edition. Worth Palgrave Macmillan. (Required)
Öğretme TeknikleriDers Sınıf içi tartışmalar Grup ödevi Bağımsız çalışma
Ödev ve ProjelerMovie Reaction Papers
Laboratuvar Çalışmasıyok
Bilgisayar Kullanımıyok
Diğer Aktiviteleryok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 5
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 25
Rapor Teslimi 1 % 35
Final 1 % 25
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi acarmel@mef.edu.tr
212 395 3747

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Ödevler 2 8 16
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 16 2 18
Toplam İş Yükü 128
Toplam İş Yükü/25 5.1
AKTS 5