Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Education | |||||
Course Code | MATH 137 | |||||
Course Title in English | Introduction to Discrete Mathematics | |||||
Course Title in Turkish | Introduction to Discrete Mathematics | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Lecture | |||||
Level of Course | Select | |||||
Semester | Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 112 hours per semester | |||||
Number of Credits | 5 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | To understand the basic algorithms on discrete mathematics structure. | |||||
Course Description | Logic, basics of computer algorithms, methods of proof, proving mathematical statements in elementary number theory, problems on counting. | |||||
Course Description in Turkish | Mantık, bilgisayar algoritması temelleri, ispat metodları, sayılar teorisindeki matematiksel ifadeleri ispatlama, sayma problemleri |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) 2) 3) 4) 5) 6) |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | İLKER ARSLAN , |
Course Coordinator | BENGİ BİRGİLİ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi İLKER ARSLAN |
Hafta | Konu |
1) | |
2) | |
3) | |
4) | |
5) | |
6) | |
7) | |
8) | |
9) | |
10) | |
11) | |
12) | |
13) | |
14) | |
15) | |
16) |
Required/Recommended Readings | Required Textbooks: 1. Discrete Mathematics and its Applications,7th Edition, Kenneth H. Rosen. Recommended Textbooks: 1. Discrete Mathematics with Applications, Fourth Edition. Susanna S. Epp. 2. Discrete and Combinatorial Mathematics. Fifth Edition. Ralph Grimaldi. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | • Flipped Classroom model will be used while teaching Discrete Mathematics. Students will gain first exposure to new course material outside of class, usually via reading or watching lecture videos/audios, and then class time will be used to assimilate that prior mathematical knowledge through problem-solving or classroom discourse. • Students will access key Discrete Mathematics content individually or in small groups prior to class time, generate their questions, underline the points that they find most difficult or hardly understand, and then meet face-to-face in the larger group with similar misunderstandings to explore content through active learning and engagement strategies. • Students will take the responsibility of their own learning, and study core content either individually or in groups before class and then apply mathematical knowledge and skills to a range of activities using higher order thinking. • Lecturing is still important but there will be a greater focus on gaining significant learning opportunities through facilitating active learning of mathematics, engaging students in the use of mathematical language, guiding learning, correcting misunderstandings and providing timely feedback, etc. • In the Flipped Classroom setting, there will be a greater focus on concept exploration, meaning making, and demonstration or application of mathematical knowledge face-to-face. • Students are expected to watch the relevant week’s video/audio before attending to the class, and track their progress toward fulfilling the requirements of the course. | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | The course is of an abstract nature compared to most other courses; comprehension of the mathematical arguments and a careful reading of the lecture notes or the textbook are important. It should be noted that an important part of the homework assigned is reading the required textbook. This is a study habit that many students are not accustomed to, but is essential to thoroughly understanding the course. Students should attempt to solve all of the questions at the end of each chapter, and regularly keep in touch with the instructor about questions that they cannot solve. Homework will not be graded or corrected. Students are strongly recommended to have the suggested textbook in order to fully understand the course and successfully solve the problems in the worksheets. | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||||||||
Computer Use | There are applications of logic to designing algorithms on computer. | ||||||||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
arslanil@mef.edu.tr +90 212 395 36 16 5th floor |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 1 | 56 | ||
Laboratuvar | 7 | 1 | 1 | 14 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Total Workload | 112 | ||||||
Total Workload/25 | 4.5 | ||||||
ECTS | 5 |