Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Eğitim Fakültesi | |||||
Ders Kodu | ELE 301 | |||||
Ders Adı İngilizce | Internship I: School Experience and Teacher Assistantship | |||||
Ders Adı Türkçe | Internship I: School Experience and Teacher Assistantship | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Staj | |||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 560 saat | |||||
Ders Kredileri | 10 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
ELE 204 - Foundations of Teaching Geometry, Probability and Statistics | ELE 208 - Foundations of Teaching Geometry, Probability and Statistics ELE 202 - Foundations of Teaching Numbers, Operations and Algebra | ELE 206 - Foundations of Teaching Numbers, Operations and Algebra |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | ELE 206 (Sayı, İşlem ve Cebir Öğretiminin Temelleri) ELE 208 (Geometri, Olasılık ve İstatistik Öğretiminin Temelleri) | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | . | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Mentor öğretmenin uygulamalarını nasıl gözlemleyeceğini anlamak, eğitim ve öğretimle ilgili konularda ona yardımcı olmak ve uygulamaya dayalı ödevleri tamamlamak. | |||||
Ders Açıklaması | Ilk iki yıllık üniversite derslerinizi başarıyla tamamladıktan sonra, öğretmen adayı öğrenciler işbirliği yaptığımız okullarda çalışan usta öğretmenlerin sınıflarında tam zamanlı asistan öğretmen olarak yerleştirilecektir. Bu sınıflarda öğretmen adayları: (a) usta öğretmenin deneyimlerini gözlemleyecek, (b) eğitim ve öğretime ilişkin durumlarda usta öğretmene yardım edecek, (c) akademik desteğe ihtiyaç duyan ortaokul öğrencilerine ders çalıştıracak, (d) üniversite dersleri ile ilgili pratik tabanlı görev ve ödevleri tamamlayacak, ve (d) usta öğretmen ve öğretim üyesi tarafından verilen benzer görevleri yerine getirecek. Öğretmen yardımcısına verilen görevler sınıfın seviyesi ve konusuna göre değişebilmektedir. Fakat tüm öğretmen yardımcıları şu iki göre vi mutlaka yerine getirmelidir: (1) usta öğretmenin/mentorlerinin performanslarını dikkatlice gözlemlemek. (2) düşük başarı gösteren ortaokul öğrencilerine ders çalıştırarak başarılı olmalarına destek vermek ve bunu deneyimleyerek öğrenmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Öğrenciler, öğretmenler ve öğretmenlik mesleğinin farklı yönleri dahil olmak üzere okul iklimini ve sınıf ortamını analiz edebilme; 2) Öğrencilerin ihtiyaçlarının değerlendirilmesiyle ilişkili olarak başarılı bir öğretim için sınıfı analiz edebilme; 3) İçerik bilgisi, pedagojik bilgi, pedagojik içerik bilgisi ve öğrenciler hakkında bilgi göstergelerini kavramsallaştırabilme; 4) kendi deneyimleri üzerine yazılı ve sözlü olarak düşünebilme; 5) Öğretim hakkındaki teorik bilgileri matematik derslerindeki öğretmen uygulamalarıyla ilişkilendirebilme; 6) Öğrencilerin öğrenme stillerini ve yeteneklerini göz önünde bulundurarak matematik ders planları hazırlayabilme. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | BENGİ BİRGİLİ , |
Ders Koordinatörü | BENGİ BİRGİLİ |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Arş. Gör. BENGİ BİRGİLİ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Okul Kültürü |
3) | Matematik Öğretmeni Olmak |
4) | Öğretim Metotları |
5) | Sınıf Gözlemi |
6) | Sınıf gözlemi |
7) | Matematiksel görevler |
8) | Matematiksel içerikler |
9) | Planlama |
10) | Zümre ve Veli Toplantıları |
11) | Teknoloji ve Öğretim Araçları |
12) | Öğretimin Analizi |
13) | Öğretimin Analizi |
14) | Dönem Sonu Sunumları |
15) | Okul deneyimi üzerine yansıtıcı gözlemler ve ELE 301 portfolyo teslimleri |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | . | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Flipped learning | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Haftalık Günlükler (7 x 2 = 14) Temalar toplantılarda da paylaşılacak: Haftalık temalar Okul ve sınıf bağlamını tanımak, ilk izlenimleri rapor etmek Öğrenciler ve mentor öğretmen hakkında bilgi Profesyonel olmak - mentor öğretmen her gün ne yapar? Sınıf Yönetimi Öğretme stratejileri Öğretmen sorgulama teknikleri Matematiksel görevlerin uygulanması (görevlerin bilişsel talepleri) Öğretmen teknolojisini kullanma Ebeveyn toplantısı Mesleki gelişim toplantısı Ders Planı Toplantıları (zümre toplantıları) Bu dönem öğretme hakkında öğrendikleriniz Gözlemler (7x 2 =% 14) Eğitmen (ler), ortak okuldaki öğretmen asistanını 7 kez gözlemler. Portföy İçeriği (% 22) Öğretim felsefeniz Haftalık Dergiler Yaratmanıza yardımcı olduğunuz ders planları (kalite artışının kanıtı) Birlikte çalıştığınız öğrenci çalışması örnekleri (bire bir veya küçük gruplar, çalışmanız sonucunda öğrenci büyümesinin kanıtı dahil edilebilir) Kanıt: Video ve ses kayıtları ve fotoğraflar (okul yönetiminden izin alınarak) Küçük grup öğretiminin matematiksel görev analizi Yönetici veya mentor öğretmen geri bildirimi veya notları (ilgiliyse) Okulda ekstra müfredat faaliyetleri (bir öğrenci kulübüne yardım veya saha gezisine katılmak vb.) Bu yıl deneyimleriniz sonucunda kullanmayı öğrendiğiniz teknolojik araçlar veya uygulamalar kanıt sağlar Ders Ödevleri Aşağıda bazı ödevlerin açıklaması verilmiştir Bir sınıf matematik görevinin uygulanmasının analizi (2X% 10 =% 20) Bu ödev için, mentor öğretmeninizle işbirliği yaparak bir matematik görevi tasarlamanız / uyarlamanız ve bu görevin sınıfta uygulanmasını gözlemlemeniz istenir. Bu ödevin amacı, matematiksel bir görevin hazırlanmasına yönelik yeteneklerini geliştirmek ve uygulanmasıyla ilgili ayrıntıları gözlemlemektir. Küçük grup talimatlarının video kayıtlarının analizi (2 X% 10 =% 20) Küçük grup öğretiminiz için bir plan sunmanız ve performansınızı analiz etmeniz istenir (temel olarak sorularınızın kalitesi, performansınız sırasında öğrencinin düşünmesine cevap verme şekliniz). Okuldan aldığınız izne bağlı olarak ses veya video kaydını kullanabilirsiniz. Ödevle ilgili ayrıntılar dönem içinde verilecektir. ELE 302 öğrencileri için, 2 küçük grup öğretim video kayıt yerine, tüm sınıf öğretiminin bir analizini yapacaklar. Matematik Dersi Öğretimi (30 dakika) Bu ödev için yarıyılın sonuna doğru bir matematik dersi vermeniz istenir. Bu ödevin amacı, öğrencilere bir ders planlama, öğrencilere bir ders verme ve dersi takip eden öğretiminize yansıtma fırsatı sunmaktır. Bu uygulama sırasında öğretmen adayı mentor öğretmeni ve kurs eğitmeni tarafından gözlemlenebilir. Test hazırlığı (% 5) Öğretmen yardımcıları, mentor öğretmenlerinin yardımıyla mentor öğretmenin dersinde öğrenciler için bir test geliştirmeye çalışacaktır. Ayrıca sınavın notlandırılmasını deneyecek ve öğrenci çalışmalarını analiz edeceklerdir. Sunum (% 5) Her öğretmen adayı, deneyimini yansıtmak için portföyünü 30 dakika içinde sunar. Kanıtlarını portföyde kullanarak, bölümdeki / akademisyen öğretmenlerdeki akademisyenlere / öğrencilere sunar. | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Ders öncesi videolarda ve öğrenci projelerinde kullanılacak. | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
birgilib@mef.edu.tr birgilib@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 14 | 2 | 6 | 3 | 154 | ||
Proje | 14 | 2 | 6 | 3 | 154 | ||
Ödevler | 14 | 2 | 6 | 3 | 154 | ||
Toplam İş Yükü | 560 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 22.4 | ||||||
AKTS | 10 |