PSYC 205 Research Methods IMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 205
Ders Adı İngilizce Research Methods I
Ders Adı Türkçe Araştırma Yöntemleri I
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 1.5 Okuma: None Laboratuvar : 1.5 Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 162 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Psikoloji alanındaki temel araştırma yöntemleri ve uygulamaları hakkında genel bir bakış kazanmak; farklı araştırma soruları için araştırma tasarımlarını kavrama ve verileri SPSS'te analiz etme konusunda yeterlilik kazanmak; ileride okuyacakları araştırma sonuçları üzerinde eleştirel düşünmeyi öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders lisans öğrencilerine psikolojik araştırmalarda kullanılan farklı yöntemleri tanıtmak amacıyla zorunlu ders olarak planlanmıştır. Bu bağlamda, ders konuları sosyal bilimlerdeki araştırma sürecinin soru hazırlamaktan araştırma sonuçlarını sunmaya kadar farklı temel aşamalarını kapsamaktadır. Ders içeriğinin ana odak noktası araştırma tasarlama ve veri analizidir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) araştırma becerileri kazanma;
2) eleştirel bir şekilde düşünme ve alternatif bilimsel açıklamaları arama;
3) okudukları çalışmaların yöntemlerini daha iyi anlama;
4) farklı araştırma yöntemleri için altyapısını kullanabilme;
5) araştırma yöntemleri ve istatistik için bilimsel terminoloji kullanabilme;
6) araştırmalara uygun istatistik yöntemlerini SPSS aracılığıyla kullanabilme.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. N
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. N
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. N
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Hazırlayan ve Tarih BANU FEMİR GÜRTUNA , March 2022
Ders Koordinatörü BARIŞ SEVİ
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi BARIŞ SEVİ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) İzlence ve Giriş
2) Davranışsal Bilimlerde Araştırma
3) Davranışsal Bilimlerde Araştırma
4) Davranışsal varyasyon ve araştırma
5) Davranışın ölçümü
6) Davranışın ölçümü
7) Psikoloji ölçüm yönelimleri
8) Araştırma katılımcısı seçimi
9) Özet ve Vize
10) Betimsel araştırma
11) Korelasyonel araştırma
12) Deneysel araştırmada temel konular
13) Deneysel araştırmada temel konular
14) Deneysel dizayn
15) Final sınavı dönemi
16) Final sınavı dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarLeary, M. R. (2014). Introduction to Behavioral Research Methods, 6th Edition, Pearson Education Limited.
Öğretme TeknikleriTersyüz eğitim
Ödev ve ProjelerLab ödevleri (lab içinde ve ev ödevi şeklinde)
Laboratuvar ÇalışmasıSPSS labı
Bilgisayar KullanımıData girişi ve analizi (SPSS)
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 15
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi sevib@mef.edu.tr

Geçerli bir nedenle sınavı kaçıran öğrenciler, eğitmenin takdirine bağlı olarak telafi sınavı yapabilirler. Eğitmen veya sınıf arkadaşlarına karşı doğrudan veya dolaylı olarak sergilenen herhangi bir saygısız tutum veya davranış hoş karşılanmayacaktır. Akademik dürüstlük ihlalleri ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 1.5 1 63
Laboratuvar 14 2 1.5 1 63
Ödevler 1 1 2 3
Küçük Sınavlar 1 4 1 5
Ara Sınavlar 1 12 2 14
Final 1 12 2 14
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü/25 6.5
AKTS 6