Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |||||
Ders Kodu | PSYC 205 | |||||
Ders Adı İngilizce | Research Methods I | |||||
Ders Adı Türkçe | Araştırma Yöntemleri I | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 162 saat | |||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Psikoloji alanındaki temel araştırma yöntemleri ve uygulamaları hakkında genel bir bakış kazanmak; farklı araştırma soruları için araştırma tasarımlarını kavrama ve verileri SPSS'te analiz etme konusunda yeterlilik kazanmak; ileride okuyacakları araştırma sonuçları üzerinde eleştirel düşünmeyi öğrenmek. | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders lisans öğrencilerine psikolojik araştırmalarda kullanılan farklı yöntemleri tanıtmak amacıyla zorunlu ders olarak planlanmıştır. Bu bağlamda, ders konuları sosyal bilimlerdeki araştırma sürecinin soru hazırlamaktan araştırma sonuçlarını sunmaya kadar farklı temel aşamalarını kapsamaktadır. Ders içeriğinin ana odak noktası araştırma tasarlama ve veri analizidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) araştırma becerileri kazanma; 2) eleştirel bir şekilde düşünme ve alternatif bilimsel açıklamaları arama; 3) okudukları çalışmaların yöntemlerini daha iyi anlama; 4) farklı araştırma yöntemleri için altyapısını kullanabilme; 5) araştırma yöntemleri ve istatistik için bilimsel terminoloji kullanabilme; 6) araştırmalara uygun istatistik yöntemlerini SPSS aracılığıyla kullanabilme. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Hazırlayan ve Tarih | BANU FEMİR GÜRTUNA , March 2022 |
Ders Koordinatörü | BARIŞ SEVİ |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi BARIŞ SEVİ |
Hafta | Konu |
1) | İzlence ve Giriş |
2) | Davranışsal Bilimlerde Araştırma |
3) | Davranışsal Bilimlerde Araştırma |
4) | Davranışsal varyasyon ve araştırma |
5) | Davranışın ölçümü |
6) | Davranışın ölçümü |
7) | Psikoloji ölçüm yönelimleri |
8) | Araştırma katılımcısı seçimi |
9) | Özet ve Vize |
10) | Betimsel araştırma |
11) | Korelasyonel araştırma |
12) | Deneysel araştırmada temel konular |
13) | Deneysel araştırmada temel konular |
14) | Deneysel dizayn |
15) | Final sınavı dönemi |
16) | Final sınavı dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Leary, M. R. (2014). Introduction to Behavioral Research Methods, 6th Edition, Pearson Education Limited. | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Tersyüz eğitim | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Lab ödevleri (lab içinde ve ev ödevi şeklinde) | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | SPSS labı | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Data girişi ve analizi (SPSS) | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
sevib@mef.edu.tr Geçerli bir nedenle sınavı kaçıran öğrenciler, eğitmenin takdirine bağlı olarak telafi sınavı yapabilirler. Eğitmen veya sınıf arkadaşlarına karşı doğrudan veya dolaylı olarak sergilenen herhangi bir saygısız tutum veya davranış hoş karşılanmayacaktır. Akademik dürüstlük ihlalleri ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 1.5 | 1 | 63 | ||
Laboratuvar | 14 | 2 | 1.5 | 1 | 63 | ||
Ödevler | 1 | 1 | 2 | 3 | |||
Küçük Sınavlar | 1 | 4 | 1 | 5 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Final | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Toplam İş Yükü | 162 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.5 | ||||||
AKTS | 6 |