PSYC 329 Sport and Exercise PsychologyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Bilgisayar Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 329
Ders Adı İngilizce Sport and Exercise Psychology
Ders Adı Türkçe Spor ve Egzersiz Psikolojisi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: None Laboratuvar : None Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 145 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Motivasyon, performans geliştirme, grup ve sosyal süreçler, sağlık, egzersiz ve iyi olma gibi spor ve egzersiz psikolojisinin temel teorik arka planını öğrenmek; spor ve egzersiz psikolojisindeki araştırma bulgularını, kuramları ve bunların bireyleri eğitme ve yetiştirmedeki etkilerini anlamak.
Ders Açıklaması Bu ders, öğrencileri spor ve egzersiz psikolojisi alanıyla tanıştırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, alandaki önemli ve klasikleşmiş araştırmalar ve yeni gelişmeler ışığında spor psikolojinin temel kavramları ile tanıştırılacaktır. Bu ders, spor ve egzersiz davranışlari ile ilgili psikolojik kuram ve araştırmalari inceler. Ayrica, öğrencilere psikolojik teknikler eğitimi (zihinde canlandirma, hedef belirleme, konsantrasyon vb.) tanitilacaktir ve sağlıkli bir yasam surdurebilmek için gerekli yöntemler de anlatilacaktir. Spor ve egzersiz ile ilgili psikolojik teknikleri kullanarak kulüp, sporcu ve egzersiz ile uğraşan diğer bireylerin potansiyellerine ulaşmalarının yöntemleri tartışılmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Psikolojik faktörlerin spor, egzersiz ve beden eğitimi ortamlarına katılımı ve performansı nasıl etkilediğini tartışma
2) Spora, egzersize ve fiziksel aktiviteye katılımın, katılan bireylerin psikolojik yapısını nasıl etkilediğini açıklama
3) Spor ve egzersiz psikolojisi hakkında gerçek yaşam ortamlarında uygulayabilecekleri beceri ve bilgiyi gösterme
4) Spor ve egzersiz psikolojisi alanını psikolojinin diğer alt alanlarıyla (örneğin bilişsel, gelişimsel, klinik ve sağlık psikolojisi) ilişkilendirme
5) Spor ve egzersize katılımın altında yatan nedenleri ve fiziksel olarak aktif bir yaşam tarzını benimseme motivasyonunu artırma yollarını değerlendirme
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi N
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi S Derse Katılım
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi N
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi N
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi N
Hazırlayan ve Tarih SENA CÜRE ACER , December 2023
Ders Koordinatörü SENA CÜRE ACER
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. ASENA USAL

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Spor ve Egzersiz Psikolojisine Hoş Geldiniz
2) Kişilik ve Spor
3) Motivasyon
4) Uyarılma, Stres ve Kaygı
5) Rekabet ve İşbirliği
6) Geri Bildirim, Ödül ve İçsel Motivasyon
7) Uyarılma Regülasyonu
8) İmge
9) Özgüven
10) Hedef Belirleme
11) Konsantrasyon
12) Egzersiz ve Psikolojik İyi Oluş
13) Egzersiz/ Stres/ Biliş/ Depresyon
14) Egzersiz Davranışı ve Bağlılığı
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarÖnerilen Ders Kitabı: Weinberg, R. S. & Gould, D. (2010). Foundations of Sport and Exercise Psychology (7th ed.). Champaign, IL, U.S.A: Human Kinetics. Ayrıca öğrenciler için önceden hazırlanmış zorunlu okumalar da olacaktır.
Öğretme Teknikleri• Ders iki öğretim yaklaşımı kullanılarak öğretilecektir. Ders süresinin yaklaşık %50'sini ders formatında ve %50'sini tartışmaların ve küçük grup egzersizlerinin yapılacağı, videoların izleneceği ve aktivitelerin yürütüleceği seminer formatında veya grup tartışmasında geçireceğim. Tartışmalar sınıfta düzenli olarak yapılacağı için öğrencilerin tüm materyalleri önceden ve zamanında okumaları gerekecektir. Ayrıca, sınıfta tartışılacak herhangi bir harici ödev planlanan zamanda tamamlanmalıdır. Sınıf içi aktiviteler öğrenme sürecini kolaylaştıracak ve öğrencilerin materyali kavramasına yardımcı olacaktır. • Ders yarı-ters çevrilmiş (semi-flipped) bir formatta öğretilecektir. Öğrencilere haftalık olarak giriş niteliğinde çevrimiçi dersler verilecektir. Daha sonra, ders kısmında önemli kısımları vurgulayarak her bir noktayı örneklerle açıklayacağım.
Ödev ve ProjelerÖğrencilerden haftanın okumalarına/bölümlerine dayalı olarak dersin tartışma oturumlarından birine liderlik etmeleri istenecektir. Tartışmadan önce makaleleri okumaları ve tartışma soruları hazırlamaları istenecektir.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerÇeşitli sınıf içi aktiviteler ve ek ödevler dönem boyunca atanacaktır. Bunlar duyurulmayacaktır ve öğrencilerin ödevi tamamlamak ve kredi almak için hazır bulunmaları gerekmektedir. Bu ödevler daha sonra telafi edilemez. Sınıf içi katılım, dersin kritik bir bileşenidir ve sadece derse katılmak aktiviteler için puan kazanmak için yeterli değildir. Öğrencilerden bu aktiviteler için takımlar halinde çalışmaları istenecek ve takımlar konu hakkında düşüncelerini tartışma ve paylaşma şansına sahip olacaklar.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 5
Uygulama 1 % 10
Ödev 1 % 15
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi acers@mef.edu.tr

Öğretmenin e-posta adresi: dgurleyik@mef.edu.tr Tüm derslere katılım zorunludur. Geç veya hazırlıksız gelen öğrenciler o dersten men edilecektir ve bu da sürekli değerlendirme notlarını etkileyecektir. Öğrenciler, planlanan bir sınavı kaçırmak için meşru, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret göstermelidir. Öğrenciler ara sınavı kaçırırsa telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; buna ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermek de dahildir. İntihal ve sınavlar sırasında kopyalama gibi çeşitli biçimlerde hile, yalan ve aldatma eylemlerinin gerçekleştirilmesi dürüstlük dışıdır ve hoş görülmeyecektir. Kopya çekerken yakalanan herhangi bir öğrenci sıfır notu alacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 2 3 98
Proje 1 8 8
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Final 1 16 3 19
Toplam İş Yükü 145
Toplam İş Yükü/25 5.8
AKTS 6