Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Arts, Design and Architecture | ||||
Course Code | INT 221 | ||||
Course Title in English | History and Theory of Interior Design I | ||||
Course Title in Turkish | History and Theory of Interior Design I | ||||
Language of Instruction | |||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 127 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn to understand interior design within historical, social, cultural, political, economic and geographical contexts, and to expand conceptual tools to interpret the interiors in relation to their historical and theoretical contexts. | ||||
Course Description | This course focuses on the emergence and development of architectural space in general and interiors in particular in relation to their intellectual dimensions and the practical reflections from the prehistoric ages up until the industrial revolution. In this context the course gives examples from different periods and provides related terminology, discusses theory and criticism, conceptual background and cultural interactions between various civilizations, analyzes interior design through its continuous patterns and shifts, and gives references to the present time interior design environment. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders tarih öncesi çağlardan endüstri devrimine kadar genelde mimari mekanın, özelde iç mekanın oluşumu ve dönüşümüne düşünsel boyutları ve pratik yansımaları ile ilişkili olarak odaklanmaktadır. Bu bağlamda ders farklı dönemlerden örnekleri ve ilişkili terminolojiyi sağlar, kuram ve eleştiri, kavramsal çerçeve, çeşitli uygarlıklar arasındaki kültürel etkileşimleri tartışır, süreklilikleri ve sıçramalarıyla iç mimari tasarımı analiz eder ve bugünün iç mimari ortamına göndermeler yapar. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) mekânı ve iç mekanları coğrafi koşullar, toplumsal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlar açısından yorumlamak; 2) mekânı ve iç mekanları coğrafi koşullar, toplumsal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlar açısından yorumlamak; 3) iç mekan tasarımı teorilerinin tarihsel arka planını tartışır, tanımlar ve sorgulamak; 4) eleştirel düşünme, okuma ve yazma becerilerini sergilemek. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | AHMET SEZGİN , September 2019 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi BÜŞRA ÜNVER |
Hafta | Konu |
1) | Giriş Tarih Öncesi Uygarlıklar |
2) | Klasik Uygarlıklar I: Antik Yunan |
3) | Klasik Uygarlıklar II: Antik Roma |
4) | Erken Hıristiyanlık, Bizans Mimarisi ve Konstantinopolis |
5) | Erken Orta Çağ : Romanesk |
6) | Geç Orta Çağ: Gotik |
7) | Atölye |
8) | Orta Doğu, İran, Hindistan, Japonya, Çin |
9) | Anadolu Selçukluları |
10) | Rönesans I |
11) | Rönesans II |
12) | Barok, Rokoko |
13) | Canlanmalar, Sanayi Devrimi |
14) | Osmanlı İmparatorluğu |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Required/Recommended Readings | Banham, J. (Ed.). (1997). Encyclopedia of Interior Design (Vols. 1-2). London and New York: Routledge. Ireland, J. (2015). History of Interior Design. New York: Bloomsbury. Kostof, S. (1995). A History of Architecture: Settings and Rituals. New York: Oxford University Press. Kuban D. Ottoman Architecture, YEM Pile, J., & Gura, J. (2013). A History of Interior Design. New Jersey: John Wiley & Sons. Vitruvius, Ten Books on Architecture, Harvard University Press, 1914. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom, in-class studies, discussions. | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Formative assessments composed of pre-class, post-class and in-class assignments and in-class quizzes. Summative assessment composed of an A2 poster design and a 500 words report. | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | - | ||||||||||||||||||
Computer Use | - | ||||||||||||||||||
Other Activities | Field visit | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
karababaa@mef.edu.tr Office: Avşar Karababa Block A, Floor5, Room 516 Email: karababaa@mef.edu.tr Students are required to attend 70% of the classes in theoretical courses. Consequently, absenteeism exceeding 4 weeks (classes) will result in failure. The students are responsible of watching the videos / making readings in advance, as well as complete assignments and come to class prepared. Late submissions will not be accepted. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Disciplinary Regulation |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 | 3 | 9 | ||
Ödevler | 13 | 1 | 1 | 26 | |||
Küçük Sınavlar | 9 | 1 | 9 | ||||
Final | 1 | 10 | 3 | 13 | |||
Total Workload | 127 | ||||||
Total Workload/25 | 5.1 | ||||||
ECTS | 5 |