INT 222 History and Theory of Interior Design IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Arts, Design and Architecture
Course Code INT 222
Course Title in English History and Theory of Interior Design II
Course Title in Turkish History and Theory of Interior Design II
Language of Instruction
Type of Course Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: - Lab: - Other: -
Estimated Student Workload 130 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn the general concepts of interior design, to understand how the theory of interior design developed throughout the course of history visually and theoretically in relation with the social, cultural, technological changes in the society.
Course Description The course begins with a general description on the elements of interior design, making a brief analysis on how these basic elements existed and developed through the course of history, how cultural and contextual background affect design characteristics. Then the idea of space is introduced, in relation with its philosophical, dimentional and psychological relations. Discussions on different theories of space both in architectural theory and philosophy are followed by looking at different components of space, discussing how these developed and changed through both architectural history and in the means of interior design. The course follows with a more detailed look on the main elements of design; shape, form, texture and pattern, making comparisons on different periods in history, to create an understanding of evolution in time and context. One of the most important aspects of design, light is discussed, followed by the aspect of color, with historical references. The course then focuses on ornament and furniture, two significant subjects in interior design, again with references to history. Finally, the course ends with general understanding of principles in interior design, how these principles are included in the discipline of design, with historical and contemporary examples.
Course Description in Turkish Ders iç mimarlık kuramını, ana tasarım öğeleri ve prensiplerini tarih içindeki değişim ve gelişimleriyle, kültürel ve bağlamsal olarak karşılaştırmalı bir şekilde ele almak üzere kurgulanmıştır. Öncelikle iç mimari tasarımın da temelini oluşturan ana tasarım öğelerinin genel tarifleri ve tüm mimarlık ve iç mimarlık tarihi içindeki var oluşları, değişimlerini tarif ederek başlar. İç mimarlığın en önemli öğesi olarak mekan kavramı, mekan kuramının tarihsel gelişimi tartışılır, mekanın bileşenleri tek tek farklı dönemlerden örneklerle ele alınır. Ders iç mekanı oluşturan biçim, form, doku, örüntü gibi tasarım elemanlarına daha detaylı bir bakış ile devam eder. Yine çok önemli iç mimari tasarım bileşenleri olan ışık ve renk konuları, tarihsel referanslarla, anlamsal ve sembolik değerler, kullanım farklılıkları, dönemsel karakteristik özellikler üzerinden ele alınır. Mimarlık ve iç mimarlıkta bezeme konusu, tüm dönemler içinde farklı düzenler, değişen düşünce ve ideolojilerle, gelişen teknolojilerle değişimi, tarihsel devamlılık içinde tartışılır, bu konuyu yine iç mimari disiplininin önemli parçası olan mobilyanın tarihsel gelişimi konusu takip eder. Sonrasında genel tasarım prensiplerinin iç mimari tasarıma yansımalarına odaklanıp, tüm zamanlarda yapılmış örnekler üzerinden karşılaştırmalı olarak bu prensipler tartışılır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) iç mekan tasarımını oluşturan unsurları ve bunların tarihsel süreçteki değişim ve evrimini anlamak;
2) tasarım kavramıyla ilgili terimleri anlamak, tasarım teorisine ilişkin teorik bilgileri okuma, yazma ve tartışma kapasitesini geliştirmek;
3) tasarımda zaman, sosyal çevre, teknoloji ilişkisini, zamanın ruhunun tasarım sürecinin teorisini, felsefesini ve dolayısıyla görsel çıktısını nasıl etkilediğini takdir etmek.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date ASLI ŞENER , February 2020
Course Coordinator AKTS1
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi BÜŞRA ÜNVER

Course Contents

Hafta Konu
1) İç mekan tasarımının unsurlarına giriş
2) Mekanın tanımlanması Mekanın boyutları, mekanın felsefesi ve psikolojisi, mekan teorisinin gelişimi
3) Mekanı tanımlama Mekanın boyutları, mekan felsefesi ve psikolojisi, mekan teorisinin gelişimi, seminer
4) Mekanın fiziksel ve fiziksel olmayan bileşenleri, iç mekan tasarımının tarihi boyunca evrimleri 1 Fiziksel Bileşen: Dikey Elemanlar (Duvarlar, kolonlar), Yatay Elemanlar (Zeminler, çatı)
5) Mekanın fiziksel ve fiziksel olmayan bileşenleri, iç tasarım tarihi boyunca evrimleri 2 Fiziksel Bileşen: Bağlantılar (Merdivenler, Merdiven boşlukları, rampalar, Geçişler (Kapılar, pencereler, geçitler) Fiziksel Olmayan (duyusal) bileşenler (Işık, Ses, Koku)
6) İç Tasarımın Unsurları 1 Şekil ve Form, Doku, Desen
7) İç Tasarımın Unsurları 2 Işık
8) Atölye haftası
9) İç Tasarımın Unsurları 3 Renk
10) Süs
11) Mobilya
12) İç mekan tasarımında prensipler 1 Oran, Ölçek, Denge, Birlik, Uyum, Düzen
13) İç mekan tasarımında prensipler 2 Simetri, Eksen ve hizalama, Ritim ve tekrar, Kontrast ve karşıtlık
14) Final Değerlendirme Vaka çalışmaları üzerine sınav
15) Final sınavı dönemi
16) Final sınavı dönemi
Required/Recommended ReadingsEdwards, C. (2011). Interior Design, A Critical Introduction. Berg Publishers, Oxford, UK. Pile, John. F. (2009). A History of Interior Design. Laurance King Publishers, London , UK. Massey, A. (2008). Interior Design since 1900. Thames & Hudson, London, UK.
Teaching MethodsThe course will have presentations by the instructor as well as extensive discussion by the class. The course follows the ‘Flipped classroom’ model, with all the required readings and materials are made available to the students prior to class.
Homework and Projects3 assignments
Laboratory Work-
Computer Useyes
Other ActivitiesResearch work, video screening
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 30
Ödev 1 % 35
Rapor Teslimi 1 % 25
Final 1 % 10
TOTAL % 100
Course Administration senera@mef.edu.tr
Adjunct Faculty Office, Block A, Floor5
Office: Adjunct Faculty Office, Block A, Floor5, Email: senera@mef.edu.tr Students are required to attend % 80 of the classes in theoretical courses. Consequently, absenteeism exceeding 3 weeks (classes) will result in failure. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Disciplinary Regulation

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Ödevler 1 8 8
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Final 1 16 2 18
Total Workload 130
Total Workload/25 5.2
ECTS 5