Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | ||||||||
Ders Kodu | LAW 327 | ||||||||
Ders Adı İngilizce | Principles of International Commercial and Sales Law | ||||||||
Ders Adı Türkçe | Milletlerarası Ticaret ve Satım Hukuku İlkeleri | ||||||||
Öğretim Dili | EN | ||||||||
Ders Türü | Ders | ||||||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||||||
Dönem | Güz | ||||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 100 saat | ||||||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | ||||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||||
Ön Koşul | Yok | ||||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | ||||||||
Genel Eğitim Hedefi | Öğrenciler, Uluslararası Ticaret ve Satış Hukuku ile ilgili temel kavramları öğrenecek ve başlıca kavram ve kuralları, uluslararası aktörleri ve uluslararası ticaret ve satış hukukunun nasıl uygulandığını anlayacaklardır. | ||||||||
Ders Açıklaması | Bu ders, uluslararası ticaret ve satış hukukunun kaynakları, CISG'ın kapsamı ve uygulanması, sözleşmenin kurulması, uluslararası mal satışında finansman, sözleşmenin ifası, tazminat ve davalar, uluslararası özel hukuk, elektronik ticaret, elektronik iletişim ve uyuşmazlıkların çözümü konularını kapsamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Uluslararası ticaret ve satış hukukunun kaynaklarını ve kavramlarını anlar 2) Uluslararası ticaret ve satış hukukunu düzenleyen başlıca kanunları anlar 3) CISG'in uygulama alanını kavrar 4) Yürürlükteki yasalar kapsamında sözleşmenin kuruluşunu anlar 5) Uluslararası ticarette finansman ve akreditif konularını anlar 6) Sözleşmenin ifasına ilişkin kuralları anlar 7) Tazminata ve hukuki başvuru yollarına ilişkin kuralları anlar 8) Elektronik ticaret ve iletişime ilişkin kuralları anlar 9) Uyuşmazlık çözüm yollarını ve ilgili kuralları anlamak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | N | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | N | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | S | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | H | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | H | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | H | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | S | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | H |
Hazırlayan ve Tarih | FATMA BERİL ÖZCANLI , January 2024 |
Ders Koordinatörü | FATMA BERİL ÖZCANLI |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi CARSON CLEMENTS |
Hafta | Konu |
1) | Uluslararası ticaret ve satış hukukunun kaynakları |
2) | CISG'in kapsamı ve uygulanması |
3) | Sözleşmenin kuruluşu |
4) | Uluslararası mal satışında finansman |
5) | Sözleşmenin ifası - Satıcının ifası ve Kayıp Riski |
6) | Sözleşmenin ifası - Satıcının ifası ve malların kalitesi |
7) | Sözleşmenin ifası - Satıcının ifası ve malların miktarı |
8) | Sözleşmenin ifası - Alıcının ifası |
9) | Eksik ifa |
10) | Tazminat ve hukuki çareler |
11) | Uluslararası özel hukuk |
12) | Elektronik ticaret |
13) | Elektronik iletişim |
14) | Uyuşmazlık çözümü |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Spanogle & Winship, INTERNATIONAL SALES LAW - Zorunlu Okuma materyalleri - Zorunlu | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Öğrenciler, okumaları ve ödevleri dersten önce bağımsız olarak çalışırlar. Ders saatleri, teori, kavramlar ve materyallerin uygulanması için kullanılır. Ders ya sorular üzerinden işlenir ya da öğrenciler, materyali varsayımsal problemlere uygulamak için gruplara ayrılır. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
ozcanlib@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 56 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 11 | 2 | 26 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 100 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.0 | ||||||
AKTS | 4 |