Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 325 | ||||
Course Title in English | Law of Guarantees | ||||
Course Title in Turkish | Teminat Hukuku | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 56 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | With this course, students will learn in rem guarantees such as agreements of reservation of property rights, fiduciary transactions, contracts of promise of sale for collateral purposes and pledge rights, and personal guarantees such as suretyship, independent guarantees, letter of guarantees, comfort letters, joint and several obligation and cumulative assumption of obligation. | ||||
Course Description | This course aims to provide a deeper analysis to the following institutions: reservation of property rights, fiduciary transactions, lien and mortgages, suretyship, independent guarantees, letter of guarantees, comfort letters, joint several obligation and cumulative assumption of obligation. | ||||
Course Description in Turkish | Ders kapsamında mülkiyeti saklı tutma anlaşması, inançlı işlemler, rehin hakları, kefalet, garanti, banka teminat mektubu, itibar mektubu, teminat amacıyla müteselsil borçluluk ve borca katılma kurumları incelenecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Kişisel ve aynı teminatlar hukukuna ilişkin temel yapıları öğrenir. 2) Ayni ve şahsi teminatlara dair hukuk kurallarının içeriğini ortaya koyabilir ve tartışabilir, bu hususta metin sorusu cevaplayabilir. 3) Ayni ve şahsi teminatlar ile ilgili hukuki sorunları ve bunlara uygulanması gerekli hukuk kurallarını tespit edebilir ve uygulayabilir. 4) Ayni ve şahsi teminatlar dair kurallarının uygulanmasıyla ortaya çıkan sonuçları değerlendirebilir ve eleştirebilir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | KADİR BERK KAPANCI , January 2024 |
Course Coordinator | KADİR BERK KAPANCI |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Prof. Dr. KADİR BERK KAPANCI |
Hafta | Konu |
1) | Genel Giriş: Ayni ve şahsi teminatlar |
2) | Mülkiyeti saklı tutma anlaşması |
3) | Teminat amaçlı inançlı işlemler – 1 : Taşınırlar ve alacak haklarıyla ilgili olarak |
4) | Teminat amaçlı inançlı işlemler – 2 : Taşınmazlarla ilgili olarak |
5) | Teminat amacıyla satış vaadi sözleşmesi ve geçerliliği |
6) | Rehin – 1: Taşınır rehni |
7) | Rehin – 2: Taşınmaz rehni |
8) | TBK 603 ve TKHK 4 f.5 ve f.6 üzerine değerlendirmeler |
9) | Teminat amaçlı borca katılma ve müteselsil borçluluk: Alacaklı ve borçlular arası dış ilişkiler |
10) | Teminat amaçlı borca katılma ve müteselsil borçluluk: Borçlular arası iç ilişkiler |
11) | Kefalet Sözleşmesi: Kurulması, Geçerliliği ve Türleri |
12) | Kefalet Sözleşmesi: Alacaklı ve kefil, kefil ve asıl borçlu arasındaki ilişkiler |
13) | Garanti sözleşmesi ve banka teminat mektupları |
14) | Genel tekrar |
Required/Recommended Readings | Gümüş, Alper, Borçlar Hukuku Özel Hükümler, C.II, Vedat Kitapçılık, İstanbul (son baskı). Kapancı, Kadir Berk, Birlikte Borçlulukta Borçlular Arası İlişkiler, Vedat Kitapçılık (son baskı). Özen, Burak, 6098 Sayılı Türk Borçlar Kanunu Çerçevesinde Kefalet Sözleşmesi, Vedat Kitapçılık, İstanbul(son baskı). Reisoğlu, Seza, Banka Teminat Mektupları ve Kontrgarantiler, Ankara (son baskı). Reisoğlu, Seza, Türk Kefalet Hukuku, Ankara(son baskı). Yavuz, Nihat, Öğreti ve Uygulamada Türk Kefalet Hukuku, Adalet, Ankara(son baskı). Oğuzman, Kemal / Seliçi, Özer / Oktay-Özdemir, Saibe, Eşya Hukuku, Filiz, İstanbul(son baskı). Sirmen, Lale, Eşya Hukuku, Yetkin, Ankara(son baskı). | ||||||||||||
Teaching Methods | Theoretical lectures, evaluation of court decisions on the subject. | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
kapancib@mef.edu.tr Office: MEF University Office (5th Floor) Office Hours: By appointment |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Final | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Total Workload | 56 | ||||||
Total Workload/25 | 2.2 | ||||||
ECTS | 2 |